عنابستانی

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: متأسفانه در عرصه فناوری اطلاعات کشور ابتکار عمل را در اختیار نداشته و سیستم عامل و پلتفرم بومی نداریم و چند کپی‌کاری ناشیانه کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه ۳۰ مرداد ماه) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با برنامه‌های عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: آقای زارع پور جوان انقلابی است که برنامه کامل و جامعی دارد که در آن بخش زیادی از نگرانی‌ها درباره حکمرانی فضای دیجیتال را برطرف کرده است.

وی افزود: اشکال ما به برنامه او در باره شبکه ملی اطلاعات است و زارع پور تنها به بیان چالش‌های این حوزه و پیشنهادهایی درباره راهبردهای آن بسنده کرده و راهکار عملیاتی ارائه نداده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات زیرساخت فضای مجازی بوده و مطالبه چند ساله مقام معظم رهبری است که او گفته در افق ۱۴۰۴ این موضوع را عملیاتی می‌کند اما این سؤال وجود دارد که آیا باید تا آن زمان منتظر بمانیم، یا اینکه بلافاصله بعد از وزیر شدن برنامه او در این باره اجرایی خواهد شد.

عنابستانی افزود: زارع پور باید برنامه هر ساله خود را در باره شبکه ملی اطلاعات ارائه کند.

وی افزود: وزیر پیشنهاد ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره طرح صیانت از فضای مجازی و ساماندهی شبکه‌های اجتماعی اظهارنظری نکرده است این در حالی است که متأسفانه ما در عرصه فناوری کشور ابتکار عمل را در اختیار نداشته و سیستم عامل بومی و پلتفرم بومی و سخت افزار قابل توجهی هم تولید نکرده‌ایم و حتی از فناوران این عرصه هم حمایت نکرده و سرمایه‌گذاری لازم را در این موضوع نداشتیم و تنها چند کپی کاری ناشیانه کرده‌ایم که دولت هم در این باره سرمایه گذاری نداشته و فقط چند شرکت بخش خصوصی در این باره فعالیت‌هایی داشته‌اند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت: زارع پور باید در مورد ورود تکنولوژی‌های جدید، دسترسی‌های ماهواره‌ای به اینترنت را توضیح دهد و رویکرد خود را در باره اینترنت G۵ مشخص کند. آیا این فضای رهاشده نیازمند تنظیم‌گری و جلوگیری از اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی است، به همین دلیل بایستی توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

عنابستانی افزود: بسیاری از اقدامات لازم ما در سازمان فضایی متأسفانه مغفول واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت کامل بر مخابرات در وزارت ارتباطات دوران آقای زارع پور چگونه است؟ آیا تعیین مدیران آن و حقوق نیروهای رسمی و قراردادی و حجمی در وزارت وی برنامه‌ای را به خود اختصاص داده است؟ صرف اینکه این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود نافی مسئولیت این وزارتخانه نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در پایان گفت: مخابرات روستایی رها شده و باید مشخص شود که وزارت ارتباطات چه برنامه‌ای در این باره دارد و در باره اینترنت روستایی هم آقای زارع‌پور چه برنامه‌هایی را عملیاتی خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین US ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    4 0
    چقدر خوب میشد وقتی آدمها از چیزی سر در نمیارن و درکی درست ازش ندارند درباره اش نظر ندن
    • f DE ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 4
      خیلی خوب سردرمیاره ،
  • بابا پنجعلی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    3 0
    بری خط ویژه ...!
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 1
    شما سیلی دوم رو بزنید موضوع حل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس