کد خبر 1261646
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
مجلس

نماینده مردم بندر ترکمن در مجلس گفت: آموزش و پرورش بعد از گذشت 42 سال در نقطه ای قرار دارد که فرهنگیان، دانش آموزان، اولیا و جامعه از آن ناراضی هستند.

به گزارش مشرق، عبدالجلال ایری نماینده مردم بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه) پارلمان در جریان بررسی صلاحیت باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و در موافقت با وی اظهار داشت: لازم است فکر، دیدگاه و رویکردی جدید توام با تحول و تغییر ایجاد شود که در حوزه زیرساخت و اقتصاد نیز به آن رسیده ایم و نیازمند تغییر اساسی هستیم که این امر به دست جوانانی صورت می گیرد که وارد کار می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح رتبه بندی فرهنگیان بیش از ۱۰ سال معطل مانده بود، یادآور شد: همچنین ۲ سال است شیوع ویروس کرونا باعث ترک تحصیل تعداد زیادی از دانش آموزان شده و وضعیت بازنشستگان نیز رضایت بخش نیست.

ایری در ادامه چالش اساسی وزارت آموزش و پرورش را کسری بودجه همیشگی آن دانست و افزود: این وزارتخانه بدون تجهیزات آموزش می دهد و در وضع بودجه ای موجود ۹۵ درصد منابع اعتباری آن برای فرهنگیان و تنها ۵ درصد آن برای مدارس است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: تاکنون در هیچ مقطعی شخص رئیس جمهور اعلام حمایت از وزیر خود نکرده و نگفته است که در شورای عالی فرهنگیان حضور می یابد که این حاکی از حمایت تام وی از وزیر پیشنهادی است که باید به این انتخاب رئیس جمهور اعتماد کنیم.

وی جوان بودن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را یکی از امتیازات وی دانست و افزود: رسالت ما تبعیت از رهبری و قدم برداشتن در مسیر گام دوم انقلاب است و ما باید این فرصت را به وزیر پیشنهادی بدهیم.

وی در خاتمه عنوان کرد: آموزش و پرورش بعد از گذشت ۴۲ سال در نقطه ای قرار دارد که فرهنگیان، دانش آموزان، اولیا و جامعه از آن ناراضی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م ک IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    احسنت خدا خیرت بده هر چند که حرف حق برای بعضی ها تلخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس