حشمت غنی

برادر رئیس جمهور سابق افغانستان در توییترش نوشت که سیاسیون تاریخ گذشته این کشور باید کنار گذاشته شوند تا تجربه ناکام ایجاد دولت ائتلافی تکرار نشود.

به گزارش مشرق، «حشمت غنی» برادر رئیس جمهور سابق افغانستان در توئیتی نوشت که طالبان به خوبی قادر به تامین امنیت این کشور هستند اما اداره یک دولت کارآمد مستلزم مشارکت و همکاری افغان‌های تحصیلکرده و جوان نیز هست.

وی افزود: سیاستمداران به اصطلاح «تاریخ گذشته» باید بطور کامل کناری گذاشته شوند تا تجربه شکست خورده دولت ائتلافی تکرار نشود.

غنی درحالی این اظهارات را مطرح کرده است که صبح امروز پس از دیدار با «خلیل‌الرحمان حقانی» والی طالبان برای کابل با اعلام حمایت از این گروه به طالبان پیوست.

هفته گذشته شماری از شخصیت‌ها و مقامات افغان نیز همزمان با سقوط کابل برای دیدار با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان عازم اسلام‌آباد شدند.

«یونس قانونی» رئیس هیئت سیاسیون افغانستان در یک نشست خبری درباره نتایج این دیدارها گفت: مقامات پاکستانی بطور واضح گفته‌اند که از حکومت تک قومی در افغانستان حمایت نمی‌کنند و خواستار ایجاد دولتی فراگیر هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    دو سه سال قبل گفته میشد که اساتید و دانشجویان هوادار طالب در دانشگاه های افغانستان حضور دارند . اگر امروز چهره های جوان طالب را در بحث های متفاوت دیده میشوند . بخش بزرگ از آنان درون افغانستان بوذه اند ..
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    معلومه طالبان دیگه انتحاری نکنه امنیت برقرار میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس