کد خبر 1261116
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
تحرکات جدید نظامیان آمریکایی در عین‌الاسد

یک منبع امنیتی در استان الانبار در غرب عراق اعلام کرد که آمریکا نظامیان تازه نفس به این پایگاه آورده و شبانه روز پهپادها مشغول پرواز بر فراز عین الاسد هستند.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی در استان الانبار از تحرکات نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد خبر داد.

این منبع بیان کرد: پایگاه عین الاسد در غرب الانبار شاهد عملیات تعویض نیروهای داخل پایگاه و جایگزین کردن نیروهای جنگی تازه نفس است.

منبع مذکور تاکید کرد: اخباری که درباره شروع خروج نیروهای جنگی آمریکا از پایگاه عین الاسد به خارج از عراق مخابره می‌شود، درست نیست.

این منبع عراقی گفت: نظامیان آمریکایی هر سه ماه نیروهای جدیدی را در عین الاسد به جای نیروهای قبلی مستقر می‌کنند. هنوز شمار زیادی از نظامیان آمریکایی در عین الاسد هستند. علاوه بر آن شرکت‌های امنیتی در آن فعال هستند و هیچ نشانه‌ای از تغییر اوضاع یا خروج نیروها به خارج از عین الاسد مشاهده نمی‌شود.

این منبع تاکید کرد: نیروهای آمریکایی، استحکامات امنیتی در پایگاه ایجاد کرده و پهپادها و جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز پایگاه به طور مداوم در حال پرواز هستند تا از نیروهای مستقر در آن حمایت به عمل آورند.

چند روز قبل هم یک منبع امنیتی در استان الانبار از اقدام نظامیان آمریکایی در اختصاص دادن مبالغ مالی هنگفت برای عملیات توسعه ساختمان‌های پایگاه هوایی عین الاسد در این استان خبر داده بود.

عراق یکی از این کشورهایی است که به نظر می‌رسد با وجود وعده‌های آمریکا برای خروج ، واشنگتن همچنان به دنبال بهانه تراشی برای حضور بلند مدت در این کشور است.

مردم عراق در مناسبت های مختلف بر خروج نیروهای خارجی از عراق تاکید کرده‌اند. سیاستمداران عراقی هم بارها بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان در خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکایی تاکید کرده‌اند.

پایگاه هوایی عین الاسد در ۱۸۰ کیلومتری بغداد پایتخت عراق قرار دارد و محل استقرار نظامیان آمریکایی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    اینطور که پیداست امریکا هیچ ارزشی برای مصوبه پارلمان عراق و حاکمیت عراق قائل نیست و حرف اول رو زور نظامی میزند نه قانون و سازمان ملل و...
  • امیر IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    معلوم نیست در آنجا چه سرگینی تناول مینمایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس