کد خبر 1259648
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
آمریکا در صدد توسعه پایگاه هوایی عین‌الاسد

در حالی که مقامات عراقی و آمریکایی از خروج نظامیان آمریکایی از عراق تا اواخر سال جاری میلادی دم می‌زنند، اما اوضاع پایگاه عین الاسد و اختصاص مبلغ هنگفت برای توسعه آن گویای واقعیت دیگری است.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی در استان الانبار امروز دوشنبه از اقدام نظامیان آمریکایی در اختصاص دادن مبالغ مالی هنگفت برای عملیات توسعه ساختمان‌های پایگاه هوایی عین الاسد در این استان خبرداد.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن هم‌پیمانان خود را رها می‌کند؟

این منبع بیان کرد: نظامیان آمریکایی مبالغ هنگفتی برای عملیات توسعه پایگاه هوایی عین الاسد در ناحیه البغدادی در بخش هیت در غرب الانبار اختصاص داده‌اند که شامل احداث ساختمان‌های جدید و نیز توسعه و افزودن وسعت پایگاه هستند.

منبع مذکور تاکید کرد: نظامیان آمریکایی ده‌ها سالن و ساختمان جدید برای نیروهای خود در داخل پایگاه احداث و سامانه پدافندی و دفاع موشکی برای حمایت از ساختمان‌ها از حملات پهپادی بمبگذاری شده و حملات راکتی مستقر شده‌اند.

منبع عراقی افزود: عملیات توسعه ساختمان‌های پایگاه هوایی عین الاسد تحت نظارت فرماندهان امنیتی ناظر بر پرونده امنیتی الانبار نیست.

منبع مذکور فاش کرد: عملیات توسعه پایگاه هوایی با وجود اینکه صحبت از خروج نظامیان آمریکایی از عراق می‌شود، با شدت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

دلیل عقب‌نشینی آمریکا از عراق و افغانستان چیست؟

 عراق یکی از این کشورهایی است که به نظر می‌رسد با وجود وعده‌های آمریکا برای خروج ، واشنگتن همچنان به دنبال بهانه تراشی برای حضور بلند مدت در این کشور است.

 مردم عراق در مناسبت های مختلف بر خروج نیروهای خارجی از عراق تاکید کرده‌اند. سیاستمداران عراقی هم بارها بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان در خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکایی تاکید کرده‌اند.

پایگاه هوایی عین الاسد در ۱۸۰ کیلومتری بغداد پایتخت عراق قرار دارد و محل استقرار نظامیان آمریکایی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 0
    از بارزانی ها باید جواب این توسعه رو خواست،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس