کد خبر 1260804
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
حزب الله افغانستان: با آمدن طالبان نگران تأمین امنیت عاشورا نیستیم/ تکفیری‌ها در نظام جدید به اهداف خود نمی‌رسند

دبیرکل حزب الله افغانستان با اشاره به روی کار آمدن طالبان اظهار داشت که دیگر نگران بروز مشکلات امنیتی در مراسم عزای امام حسین(ع) و دیگر مراسم مذهبی نیستیم.

به گزارش مشرق، «قاری احمدعلی غوردروازی» دبیرکل حزب الله افغانستان و از رهبران مردمی اهل تشیع در هرات، درباره تامین امنیت مراسم‌های عزاداری گفت که با روی کار آمدن امارت اسلامی دیگر نگران بروز مشکلات امنیتی در مراسم عزای اباعبدالله الحسین و دیگر مراسم مذهبی نیستیم همچنین تکفیری‌ها نیز پی برده‌اند که دیگر نمی‌توانند علیه اهل تشیع فعالیت داشته باشند زیرا هرجایی که طالبان حضور دارد، امنیت نیز تامین شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدار طالبان با عزاداران شیعه در افغانستان+ فیلم

وی خاطرنشان کرد: نشست‌هایی که هیئت امنای مساجد، تکایا و ستادهای عاشورایی در شهر هرات با مقامات طالبان داشتند برای مردم اطمینان صد در صدی داده شد که امنیت را تامین خواهند کرد و مردم تهدید نخواهند شد.

بیشتر بخوانید:

حضور یکی از اعضای طالبان در مراسم عزاداری امام حسین «ع»

دبیرکل حزب الله افغانستان گفت که مسئولین امارت اسلامی در هرات وعده داده‌اند که با تمام قدرت امنیت مراسم مذهبی عاشورا را تأمین می‌کنند و مردم می‌توانند آزادانه بدون کوچکترین نگرانی مراسم خود را برگزار کنند و با این اطمینان نیز مراسم عزای امام حسین علیه السلام در حال برگزاری است.

غوردروازی در پاسخ به این سوال که چرا حکومت قبلی توان تأمین امنیت مراسم های مذهبی اهل تشیع را نداشت؛ گفت: تنها مراسم‌های مذهبی اهل تشیع نبود که حکومت قبلی نمی‌توانست امنیت آن را تامین کند، دزدی‌ها، گروگانگیری، ترورها و انفجارها در سراسر افغانستان موج می‌زد، بنابراین مشکلاتی بود که عامل اصلی این نا امنی ها بود، امروز که می توان گفت در هرجایی که امارت اسلامی هست مردم احساس امنیت و آرامش بیشتر دارند.

بیشتر بخوانید:

طالبان پرچم‌های عاشورایی را برافراشتند

وی در ادامه اظهارداشت: گروه‌هایی که قبلا علیه اهل تشیع اقدام می‌کردند اکنون به این پی برده‌اند که در نظام جدید و سیاستی که این نظام دارد به اهداف خود نمی‌رسند.

این رهبر مردمی شیعیان در غرب افغانستان نقل قولی از فرمانده نظامی امارت اسلامی در شهر هرات داشت و گفت: این مطلب روشن شد که تحت حاکمیت امارت اسلامی کسانی که خواسته باشند مشکل و تنش ایجاد کنند و دست به اقدامات افراطی بزنند هیچ جایگاهی نخواهند داشت.

دبیرکل حزب الله افغانستان تاکید کرد: طالبان گفته است که در مقابل افراط گرایی و کسانی که خواسته باشند از آدرس مذهب، دین و قرآن تنش ایجاد کنند می‌ایستیم چرا که حکومت ما حکومت اعتدال است و همه اقوام و همه مذاهب در نظام امارت اسلامی می توانند آزادانه فعالیت های مذهبی خود را داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    1 21
    اره بابا داداشا باهم کاری ندارن که
    • محمد IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      6 1
      شما داداش کی هستی؟ داداش یه عده فاسق خدانشناس؟
  • ناشناس IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    15 0
    خداوند انشاءالله اتحاد را در سراسر بلاد اسلامی برقرار کنه ، و شر داعش را از سر کلیه مسلمانان و مردم جهان کم کنه .
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    9 0
    انشاالله که اینطور باشه و بمونه و از هر گونه اختلاف قویا پرهیز بشه و درصدد باشید یک دولت قوی تشکیل بشه.
  • US ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    3 0
    اتحاد نیروهای شیعه و سنی: بدترین کابوس نظام سلطه و نوچگان منطقه ای چون داعش و سعودی و شیعه انگلیسی و اسراییل.
  • US ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    2 1
    آیا حزب الله افغانستان جدای از فاطمیون است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس