کد خبر 1260798
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
۴.۵ میلیون دوز واکسن کرونا کجاست/اختلاف آمار گمرک و وزارت بهداشت

آمار واردات واکسن کووید ۱۹ با واکسیناسیون صورت گرفته در کشور، تفاوت ۴.۵ میلیونی را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام گمرک ایران، تاکنون ۳۸ محموله واکسن وارداتی به تعداد ۲۵ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۶۱۰ دوز از کشورهای مختلف از جمله چین، ژاپن، روسیه، ایتالیا، کره جنوبی و هند وارد کشور شده و همزمان در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

واردات واکسن هلال احمر از مرز ۱۷ میلیون دُز گذشت

تعداد واکسن‌های وارداتی در خرداد ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز و در تیر ماه ۶ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۰۰ دوز بوده است که در مرداد ۱۴۰۰ به ۱۲ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۱۰ دوز افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که تا روز گذشته بیش از ۲۱ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است.

نکته قابل تأمل، تفاوت آماری در میزان واردات و تزریق واکسن است. آن طور که از آمارهای رسمی گمرک و وزارت بهداشت می‌توان نتیجه گرفت، وجود ۴ میلیون و ۵۴۴ هزار دوز واکسن است که هنوز تزریق نشده است.

اگر بخواهیم به اظهارات کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو توجه کنیم که عنوان داشته است برای ۱۰ روز ذخیره واکسن داریم، این اعداد و ارقام درست به نظر می‌رسد. زیرا، به طور میانگین روزانه ۵۰۰ هزار دوز واکسن در کشور تزریق می‌شود.

در چنین شرایطی که بعضی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون در کشور تعطیل هستند و گفته می‌شود علت این تعطیلی نیز نبود واکسن است، مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا باید پاسخ بدهند چرا در مسیر ارسال واکسن به این مراکز، اتلاف وقت صورت گرفته و باعث تعطیلی برنامه واکسیناسیون در این مراکز شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • حامد IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    2 2
    انشاا... حروم خود وارداتچی‌ها شده.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    11 13
    ونزوئلا و کشورهای دوست و برادر
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      1 0
      عسلاحاتچی ها وسط راه دزدیدن تو کشور کمبود درست کنن!!
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    4 3
    عسلاحاطچیا و غربگداها و عوامل خارجی (شایدم همشون یکی باشن!) حتما دارن کارشکنی میکنن، بگیرین چپقشونو چاق کنید این نامردها رو که به هموطن خودشون هم رحم نمیکنن!!!!
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    5 0
    دیگه خدا نگذره از هرکه این وسط موش دوانده.
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    8 1
    دایی جان قبل از حرف زدن فکر کن باشه؟ طبیعتا یه تعداد واکسن رو برای ذخیره نگه می دارن که اگر وعده های طرف های خارجی انجام نشد یا تاخیر داشت بشه تا حدی اونایی که باید دوز دوم رو تزریق کنن کنترل کرد
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    1 0
    چاپ کنین. قانون اگر ضعیف اجرا بشه و هی مماشات باشه، هی نون قرض دادن و چشم پوشی، بعد خودتان خواهید دید چطور شیرازه کلیه امور مملکت از کف بره. بعد داد میزنیم که آی نفوذ. مسئول محترم دارای قدرت اجرایی، فلان دزد اخلال گر رو بدون رودربایستی و ذره ای رحم محاکمه و رسوا کن و ثروتش رو کلهم به نفع بیت المال مصادره کن. وقتی دزدهای مال حروم خور آزادن و راحتن، شاخک نفوذیها هم تیزه، خوب میفهمن و بهم خبر میدن که میتونن راحت بپیچونن. از یک مسئله شهروندی مثل منع مسافرت درس بگیرین. اگه قانون جلوی خروج رو محکم میگرفت اینطور رمه وار حرکت نمیکردن از دو روز قبل در برن.
  • ابوالفضل IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    6 6
    رفته ونزوئلا
    • علی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
      5 4
      اون واکسن چینی بود که ونزوئلایی ها خریده بودن که ایران به درخواست چینی ها داد به ونزوئلا که به این کار میگن ترانشیپمنت اوکی؟
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    3 1
    نفرات اصلی وزارت بهداشت همه باید عوض بشن .
  • علیرضا IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 0
    چرا گل به خودی میزنین ؟ خو معلومه برای دوز دوم هایی که هنوز سر رسید نشدن
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 0
    الان گیر تولید داخلی کجاست .. دو واکسن اظطراری برکت و پاستور . در چه وضعیتی قرار دارند .. نزدیک به ده واکسن نام برده شد که طی مراحل میکنند . خب آنها هم بمرحله اصطراری برسند . مانند پاستور . ت لیدشان زمانبر خواهد بود . اضطراری مفهومی داره . امیدواری شکل گرفته بود ِ چرا کسی صحبتی نمیکنه و یا مسئولیتی قبول نمیکنه . . این و آن را نام میبریم .. همان روحانی هم در جلسات ستاد تاکید بر واردات داشت . کوواکس نتوانست به تلهداتش عمل کند چون کشورها علیرغم تعهداتشان . امتناع ورزیدند . همینکاری که آقای رئیسی ضمن تماس با روسای جمهور چین و روسیه تقاضای ایران را مطرح کرد . چند ماه قبل هم میشد با پیش بینی وضعیت با شیوع دلتا در هند . از آن کشورها با توجه به پیشینه همه تجارب موج های گذشته و با شناخت میدانی . که امکان دارد با چنین وضعیت رکبرو شویم . درخواست واکسن میکردیم. ِ اگر روحانی بعنوان رئیس ستاد از وضعیت تولید داخل طبق گزارشات . اینکه دستگاه تولید آماده نیست و چند قطعه در کشورهای دیگر مانده و یا مواد مورد نیاز هم . چنین است . پس . بموفع نمیتوانیم . بمیزان کافی تولید داخلی داشته باشیم . بایستی سعی خود را میکرد . مثل همین تماس گرفتن و استفاده از توان دولت در زودتر رسیدن مواد و قطعات لازم واکسن داخلی . اقدام کنند . حالا که دولت تغییر کرده و وضعیت کابینه هنوز مشخص نیست و افراد حاضر هم با توجه به اینکه در آینده در این سمت باقی نمیمانند . قبول کنیم . آن انرژی لازم علیرغم زحمات که متحمل میشوند . کمتر میشه . و مقداری شاید . شاید جدیت در رسیدگی و پاسخگو بودن کمتر باشد .. الحمدالله مردم هم با عناوین و راه های مختلف توجیه گر اشتباهات و همراهی نکردن در همراهی با خواست جامعه و مسئولان . خوب بلد هستند . و همانان فردا دسته جمعی راهی بیمارستان میشوند و تقاضای رسیدگی .. خب عاقل . گفتند نرو نکن متوجه باش . چرا لج بازی و گوش نکردن . یک جور لجبازی .. اینکه میخواهیم ببینیم آخرش بکجا میرسه . معلومه بیمارستان و خدای ناکرده . قطعات جدید قبرستان
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 1
    همش شایعه هست. برا تشویش عموم اینگونه خبرهاپخش میشه. چندروزدیگه صداوسیمامثل همیشه قضیه رو روشن میکنه
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 0
    اینقدر با نگاه خود تحقیری و ما همه خاک بر سریم همچی دیده می شود تا مبادا لحظه این احساس از ایرانیان دور شود!! عجب جنگ روانی است که با این فضای مجازی در کشور طی چند سال راه افتاده!!
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 0
    نوکرها امریکا از اشرف غنی درس نگرفتن مشغول لجن پراکنی هستند ،اینقدر احمق هستند که نمی دانند دلیلی ندارد ایران واکسن چینی را بده به ونزولا خوب پرفسور چین نیازی ندارد بده ایران بعد ایران بده به آنجا ،این بحث ترانزیت هوایی است ،مزذور بی وطن خائن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس