کد خبر 1260765
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۴
آمریکا ۲ تریلیون دلار در جنگ افغانستان خرج کرده است

آمریکا بیش از ۲ تریلیون دلار در جنگ افغانستان هزینه کرده است که این شامل ۸۰۰ میلیارد دلار هزینه‌های مستقیم و ۸۳ میلیارد دلار برای آموزش نیروهای افغانی است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، طبق محاسبات هزینه‌های جنگ در دانشگاه براون، آمریکا بیش از ۲ تریلیون دلار در جنگ افغانستان هزینه کرده است که این شامل ۸۰۰ میلیارد دلار هزینه‌های مستقیم و ۸۳ میلیارد دلار برای آموزش نیروهای افغانی است.

بیشتر بخوانید:

بایدن: راهی برای خروج بدون آشوب از افغانستان نبود

از آنجایی که دولت‌های آمریکا بیشتر این پول را وام گرفته‌اند چندین نسل از آمریکایی‌ها باید بازپرداخت این وام‌ها را به عهده بگیرند.

برای اینکه تصوری در مورد این میزان پول داشته باشید باید بگوییم هزینه کنترل نیروهای طالبان در این سال‌ها بیش از ثروت روی هم رفته جف بزوس، ایلان ماسک، بیل‌گیتس و ۳۰ میلیاردر ثروتمندترین‌های جهان می‌باشد.

سرانه هزینه این جنگ برای هر آمریکایی برابر با ۲۰ هزار دلار می‌باشد.

دانشگاه براون پیش‌بینی کرده است که هزینه بهره‌ای که دولت آمریکا برای وام‌های گرفته شده بابت جنگ افغانستان باید بپردازد، تا سال ۲۰۵۰ به ۶.۵ تریلیون دلار خواهد رسید.

این در حالی است که اگر جان‌های از دست رفته را در نظر بگیریم هزینه این جنگ از این هم فراتر می‌رود. آمریکا ۲,۴۸۸ نفر از سربازان وظیفه خود را در جنگ با طالبان در افغانستان از دست داد و حدود ۴ هزار نفر از پیمانکاران غیرنظامی آمریکایی هم در این درگیری کشته شده‌اند. در جنگ افغانستان که بیش از ۲۰ سال طول کشیده است بیش از ۶۶ هزار نظامی و پلیس با ملیت افغانی هم کشته شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    1 0
    برای آمریکائیها بعد اشغال کشور ایران در شهریور 1320 که با حکومت دست نشانده خودشان پهلوی ها از کشور اشغالی ایران مم رضا در راس گذارده بودند 25 سال 60 هزار نظامیان آمریکائی و2 هزار اسرائیلی و 50 هزار اروپائی با خقوقهای نجومی یا مفت با حق کاپیتولاسیون در کشور عزیزمان جولان می دادند و ارازلگری می کردند به دهانشان مزه کرد و بخشی از بیکارنشان را شغل داده بودند - تا اینکه بهمن 57 بوسیله انقلاب اسلامی ازاله نجاست شدند -متاسفانه مجمع الجزایر بحرین را با دسیسه از ایران تجزیه کردند و استان ایرانی ایران که هنوز هم در اشغال آنهاست - برای اشغال و تسلط بیشتر بر ثروتهای کویت ابتدا صدام را گسیل کردند و سپس به بهانه سرکوب اشالگری صدام بعثی خودشان کویت و عراق را با آسانی اشغال کردند. هم اکنون در امارات و حجاز مظلوم و بحرین و کویت دارند می چرند - اما در کشور فقیر افغانستان لقمه بزرگ بزرگ بود در گلویشان گیر کرد - البته تصور همان حقوق نجومی از خزانه افغانسان برای یانکی ها و.. را خوابها و رویاهای دروغینی در سرشان بود. که اسیر سراب آن در افغانستان شدند - دقیقا شد ضرب المثل خرج از کیسه میهمان برای خود افغانها جون افغانها ثروتی نداشتند که بیکارهای یانکی از آن حقوقهای .. ببرند میهمان هزینه می کرد شده بود مصداق خرج که از کیسه میهمان بود حاتمی طائی شدن آسان - تازه افغانها دک وپوز هم داشتند که .. طبعا اکنون میهمان (یانکی ها) هم کشته های زیادی داده وو خسارت زیادی دیده پا بفرار گذاشته - آقای اشرف غنی هم گفته اند برمی گردم البته آمریکائی هارا خوب سرکیسه کرده و یانکی جماعت دست از پا دراز تر درمانده شده و هی حرافی متوهمانه و مفت در می کنند قمپوزهای صدتا یک غاز شان هم خنده جهانیان را و تمسخر همه را در پی داشت است.
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    1 0
    شرکت های تولید سلاح و شرکت های خصوصی سربازگیری که پولشان را نقد گرفتند و چیزی را نسیه نفروختند. قاچاق معادن و مواد مخدر هم اضافه کنیم.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    غربگدا: بجاش چهار تریلیون دلار از منابع افغانستان رو برد، اینو بهش میگن بیزنس!! یانکی همیشه پیروز است!!!!!
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    1 0
    مقالات یک طرف! کلی سود هم کرده.سرزمین ها مسلمان رو هم ناامن جلوه داده. اون همیشه سود کارشون رو هم در میارن...کشور تروریست پرور و ادم کش و تولید کننده فساد و فحشا در جهان یعنی امریکا غرب.
  • DE ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
    0 0
    آمریکا ۲ تریلیون دلار در جنگ افغانستان خرج کرده است// از خرنعل کن های وحشی چه انتظاری هست تازه دهها هزار کشته و میلیونها آواره و خرابی کل افغانستان .....خسارت افغانستان هزاران هزار میلیارد دلار است که یانکی ها باید بپردازند. اگر امریکایی ها احمق و بیشعور نبودند یک صدم این پول را خرج آبادانی افغانستان میکردند نه خرابی افغانستان بعد بعنوان بهترین دوست افغانستان در تاریخ میرفتند و همیشه در افغانستان خئش آمد بودند.ولی اونها تهی مغز تر و نادان تر از این حرفها هستند کابوی فقط عرق خوری و زن بازگی و قتل و جنایت میشناسد نه انسانیت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس