آمریکا

به نوشته نشریه وال استریت ژورنال دو تن از کارکنان آمریکایی در آلمان دچار سندروم مرموز هاوانا شده اند.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرد دو مقام آمریکایی در آلمان بعد از ظاهر شدن علائم بیماری مشکوکی موسوم به «سندروم هاوانا» به دنبال راهی برای درمان آن می‌گردند.

این دیپلمات‌ها در مصاحبه‌ای اعلام کردند بعد از بروز علائمی از جمله تهوع، خستگی و سردرد در چند ماه گذشته به پزشک مراجعه کردند و به دنبال درمان بودند.

وال استریت ژورنال گزارش داد این آخرین مورد اعلام شده سندروم هاوانا در یک کشور عضو ناتو است و این کشور میزبان نیروهای آمریکایی و سلاح‌های هسته‌ای است.

پیش از این کاخ سفید دستور تحقیق درباره منشا این سندروم را داده بود.

این بیماری نخستین بار زمانی رسانه‌ای شد که کمیته اطلاعات سنای آمریکا مدعی شد دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا (پایتخت کوبا) هدف امواج رادیویی مرموزی قرار گرفته‌اند که سلامت آن‌ها را به خطر انداخته است و به سرعت این دیپلمات‌ها از آمریکا فراخوانده شدند.

از آن پس افراد بسیاری در آمریکا دچار علائمی همچون سردرد و تهوع و آسیب‌های مغزی می‌شدند و گسترش بیماری باعث شد آن را «سندرم هاوانا» بنامند.

آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا در گزارشی برای وزارت خارجه این کشور «انرژی فرکانس رادیویی هدفمند و ضربان‌دار» را مسبب این بیماری اعلام کردند.

چندی پیش هم رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ضمن تکرار اتهامات دولت واشنگتن علیه مسکو مدعی شد روسیه می‌تواند پشت ماجرای «سندروم هاوانا» باشد که بر سلامت دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا تأثیر می‌گذارد، اما هیچ نتیجه گیری قطعی و احتمالات مختلفی وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    به امید خدا همه ی دیپلمات‌های جاسوسان این سندرم رو بگیرن
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    واقعا چیز عجیب و غریبی هست .. فرکانس ادعائی شک برانگیز است ِ چون فقط آمریکائیان بخصوص . شامل میشود ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس