پناهندگان

رسانه‌ها اعلام کردند کشورهای اروپایی برخلاف وعده‌هایی که داده‌اند عجله‌ای برای باز کردن درهای کشورهایشان به روی پناهندگان افغان ندارند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری ریانووستی روسیه به بررسی وعده‌های کشورهای اتحادیه اروپا برای پذیرفتن پناهندگان افغان پرداخت و نتیجه گرفت غربی‌ها فعلا قصد ندارند مهاجران افغان را در کشورهای خود بپذیرند.

بر اساس این گزارش انگلیس اعلام کرده است آماده ارائه پناهندگی برای ۲۰ هزار افغان است، اما در بلند مدت، در سال اول فقط پنج هزار نفر را می‌پذیرد. «آنگلا مرکل» ادعا کرد آلمان باید حدود ۱۰ هزار افغان را بپذیرد، اما تاکنون این امر به هیچ وجه رسمی نشده است.

اسپانیا نیز اعلام کرد قبل از قطعی شدن پناهندگی پناه‌جویان در سایر کشورها آماده است تا پناهگاهی موقت برای افغان‌هایی باشد که با ساختارهای اتحادیه اروپا همکاری می‌کنند.

فرانسه هنوز نمی‌گوید منتظر چه تعداد پناهجو است و درحال حاضر حتی ۱۸۴ افغان از این کشور اخراج شده‌اند.

بلژیک به جزئیاتی اشاره نمی‌کند و فقط درحال هدایت هواپیماهایی است که از افغانستان می‌آیند و تا امروز چند ده افغان از آنجا اخراج شده‌اند. سوئیس برنامه و عدد مشخصی ارائه نداده، اما تعدادی از نیروهای سیاسی از مقامات می‌خواهند حداقل ۵ هزار نفر را به این کشور وارد کنند.

به گفته رسانه‌ها، ایتالیا آماده پذیرش افرادی است که با وزارت امور خارجه و وزارت دفاع ایتالیا همکاری داشته‌اند، اما اعداد دقیقی در این خصوص اعلام نشده است.

جمهوری چک گزارش داد می‌تواند حدود ۱۰۰ افغان را در این کشور اسکان دهد با این حال نخست وزیر چک رد نمی‌کند که پناه‌جویان را سپس به سایر کشورهای اروپایی و نزد اقوام خود انتقال دهد. لهستان فقط ۴۵ ویزای بشردوستانه برای افغان‌ها صادر کرده است و گفته است آماده پذیرش پناهجویان بیشتری است. فنلاند نیز سهمیه افغان‌هایی را که کشور آماده پذیرش آنهاست از ۱۳۰ نفر به ۱۷۰ نفر افزایش داده است!

این در حالی است که شمار زیادی از مردم افغانستان به دنبال روی کار آمدن گروه طالبان و کناره گیری رئیس جمهور از قدرت، قصد دارند کشور خود را ترک کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    5 0
    تمام پناهندگان افغان در کشورهای اروپایی را با هم جمع بزنیم یک دهم ایران هم نمی شود آن وقت ادعا می کنند مهاجرپذیرند
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    2 0
    درها رو واکنید که دوستدارانت دارن می یان خدمتتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس