کد خبر 1260399
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
شب و روز نهم؛ روضه حضرت ابوالفضل العباس (ع)

حضرت عباس(ع) با پشتیبانی از امام زمان خود در صحنه کربلا، به جهانیان آموخت که باید برای یاری امام تا پای جان ایستادگی کرد.

به گزارش مشرق، در شب تاسوعای حسینی به یکی از هیئات مذهبی بیرجند رفتیم تا در از حال و هوای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) مطلع شویم.

دیشب جلسات عزا به نام علمدار و سپهدار دشت کربلا، حضرت ابالفضل العباس (ع) برپا بود و ارادتمندان به قمر بنی هاشم در عزای این یار با وفا گریستند.

مثل حضرت عباس(ع)، امام زمان خود را یاری کنیم

با یکی از عزاداران مشغول صحبت شدیم؛ او گفت: باید عشق به امام زمان و یاری کردن او را از حضرت عباس (ع) فرا گرفت که در دشت کربلا تا پای جان ایستاد و پشت امام زمان خود را خالی نکرد.

او افزود: امام زمان ما هم که اکنون در پشت پرده غیبت محجوب است، نیاز به همیاری ما دارد و در واقع از ما می‌خواهد تا حجاب‌هایی که از سمت ما به وجود آمده است را برداریم تا او را ببینیم.

این عزادار حسینی اظهار کرد: در حال حاضر باید برای پیروی از امام زمان خود، از رهبری اطاعت کنیم تا دل مهدی موعود (عج) هم شاد شود.

او ادامه داد: یکی از مصادیق اطاعت که امسال باید در این جلسات انجام شود، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است که از سوی رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأکید شده است.

این شهروند بیرجندی تصریح کرد: مصداق ادای فریضه در حال حاضر، همین موضوع است که با رعایت بهداشت، از جان خود و جان دیگران در برابر کرونا محافظت کنیم.

از رعایت شیوه نامه های بهداشتی در عزاداری تا افتخار به پرچمداری برای حسین (ع)

با یکی دیگر از عزاداران حسینی که در میانه مجلس، بیرق ابالفضل العباس (ع) دست گرفته بود هم صحبت شدیم.

او که خود را با نام محمد معرفی کرد گفت: عزای اباعبدالله و دست گرفتن بیرق عزای سیدالشهدا افتخاری است که باید به بودن آن بالید.

میخواهم بیرق دار امام زمان باشم

این پرچمدار افزود: باید همانطور که در عزاداری‌ها پرچمدار هستیم، در امر به معروف و نهی از منکر هم پرچمدار باشیم و دل امام زمان خود را شاد کنیم تا زمینه ظهور حضرت، بیش از پیش فراهم شود.

او گفت: آرزوی تک تک این عزاداران این است که قبل از مرگشان امام زمان را ببینند و در رکاب آقا باشند و من به عنوان پرچمدار عزای امام حسین (ع) آرزو می‌کنم جزو یاران امام زمان باشم تا برای آن حضرت هم بیرق به دست بگیرم.

به گفته یکی از عزادران، در این هیئت مراسم عزاداری فقط ۲ ساعت طول می‌کشد و در این مدت همه عزاداران ماسک بر صورت دارند و با حفظ فاصله اجتماعی به عزاداری می‌پردازند.

عزاداری ها طبق دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود

حجت الاسلام رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت‌: امسال با توجه به شرایط قرمز کرونایی که در استان وجود دارد برگزاری مراسم در هیئت‌ها باید برابر شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود.

او افزود: در صورت تخلف هیئت‌ها در برگزاری مراسم عزاداری و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در مرحله اول به هیئت‌ها تذکر شفاهی و در مرحله دوم تذکر کتبی داده می‌شود.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: در صورت ادامه تخلف، مسئول هیئت به منظور پاسخگویی به شورای هیئات معرفی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: حدود ۸۰۰ هیئت فعال در استان وجود دارد.

او با بیان اینکه امسال هیئت‌ها نیاز به دریافت مجوز خاصی از تبلیغات اسلامی برای برگزاری مراسم عزاداری ندارند گفت: هیئت‌ها فقط باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند که تاکنون ۲۵۰ هیئت در این سامانه ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: پارسال حدود ۳۵۰ هیئت برای برگزاری مراسم عزاداری از تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کرده بودند.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در فضاهای مشخص‌شده

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از پیام‌های مهم واقعه عاشورا تأکید بر اقامه نماز بود که ما باید به عنوان رهروان راه امام حسین (ع) همواره پیام رسان عاشورا باشیم.

او بیان کرد: عزاداران حسینی توجه داشته باشند که نماز ظهر عاشورا باید با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در مکان‌های مشخص شده با فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: دسته روی و حرکت هیئت‌ها را نداریم، اما در هر شهرستان یک مکان برای برگزاری نماز ظهر عاشورا در نظر گرفته شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳ مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا﴿۲۳﴾ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. ۱۳۹۹ رزمندگان یا عروج کردند یا ماندند و کار را به پایان رساندند امروز را به مناسبت چهلمین سال از آغاز دفاع مقدّس، روز «تکریم و بزرگداشت رزمندگان و پیش‌کسوتان و جلوداران عرصه‌ی دفاع مقدّس» قرار داده‌اند؛ بسیار کار بجا و درستی انجام گرفته. این تکریم، این بزرگداشت و نکوداشت جزو وظایف حتمی ملّی ما است، علاوه بر اینکه توصیه‌ی مؤکّد اسلام هم هست. پیش‌کسوتان و رزمندگان که امروز روز تکریم آنها است، چه کسانی هستند؟ کسانی هستند که از جان گذشتند، جان را کف دست گرفتند، از آسایش، زندگی خانوادگی، پدر و مادر، همسر، فرزندان، در مواردی، از آینده چشم پوشیدند، صرف نظر کردند و همه‌ی داشته‌های خودشان را به مصاف دشمنی بردند که تشخیص داده بودند بایستی در مقابل او از اسلام و از کشور دفاع کنند. از اسلام دفاع کردند، از انقلاب دفاع کردند، از عزّت ملّی دفاع کردند، از ناموس دفاع کردند؛ برخی از اینها عروج کردند و بعضی هم ماندند و کار را به پایان رساندند؛ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَه وَ مِنهُم مَن یَنتَظِر؛(۱) که این جماعتی که امروز به عنوان رزمندگان، به عنوان پیش‌کسوتان در این جلسه‌ی سراسری کشوری حضور دارند، جزو این کسانی هستند که این افتخار را داشتند که رفتند و این توفیق را داشتند که کار را به پایان رساندند.۱۳۹۹/۰۶/۳۱ بیانات در ارتباط تصویری با شرکت‌کنندگان در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس ایثارگران, شهید قرآن ۱ ) سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳ مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا ترجمه: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند. لینک ثابت ۱۳۹۸ حض
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    0 0
    سوره مبارکه الأنفال آیه ۲ إِنَّمَا المُؤمِنونَ الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَت قُلوبُهُم وَإِذا تُلِيَت عَلَيهِم آياتُهُ زادَتهُم إيمانًا وَعَلىٰ رَبِّهِم يَتَوَكَّلونَ﴿۲﴾ مؤمنان، تنها کسانی هستند که هرگاه نام خدا برده شود، دلهاشان ترسان میگردد؛ و هنگامی که آیات او بر آنها خوانده می‌شود، ایمانشان فزونتر می‌گردد؛ و تنها بر پروردگارشان توکل دارند. ۱۳۹۳ فعالان قرآنی در عمل به ضوابط دینی جزو افراد برجسته باشند سعى کنند برادرانى که در زمینه‌ى قرآن فعّالیّت میکنند، در عمل هم «کونوا دُعاةَ النّاسِ بِغَیرِ اَلسِنَتِکُم»(۱) [باشند]؛ نشان بدهند که از لحاظ پایبندى به مقرّرات دینى، به ضوابط دینى جزو افراد برجسته هستند؛ این را نشان بدهند تا تأثیر قرآن در عمل آنها خودش را نشان بدهد: در ممشاى عمومى، در سلوک، در بواطن، در ظواهر؛ ظواهر، ظواهر اسلامى؛ کیفیّت برخورد، کیفیّت اسلامى؛ اینها را مراعات بکنند. اَلّذینَ اِذا ذُکِرَ اللهُ وَجِلَت قُلوبُهُم وَ اِذا تُلِیَت عَلَیهِم ءایتُهُ زادَتهُم ایماناً؛(۲) یک نشانى از این خصوصیّات را برادرانى که با قرآن بیشتر مأنوس هستند، نشان بدهند. آنچه شما انجام میدهید - که امروز بحمدالله نشانه‌ى قرآنى، یک نشانه‌ى پرافتخارى است - براى جوانها و براى نوجوانها و براى مستمعین شما میتواند یک الگویى باشد؛ از شما یاد بگیرند. سعى کنید چیزهایى را از شما یاد بگیرند که موجب نزدیکى آنها به خدا باشد.۱۳۹۳/۰۴/۰۸ بیانات در محفل انس با قرآن قرآن ۱ ) مشكاة الأنوار في غرر الأخبار، على بن حسن طبرسى‏، ص ۴۶؛ بحار الأنوار، علامه مجلسی، ج ‏۶۷، ص ۳۰۹. قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِيَرَوْا مِنْكُمُ الِاجْتِهَادَ وَ الصِّدْقَ وَ الْوَرَع‏. ترجمه: ابن ابى يعفور گويد: امام صادق عليه السّلام به من فرمود: مردم را به غير از زبانتان دعوت به دين كنيد، تا سعى و كوشش و درستى و پرهيزگارى و خويشتن دارى را از شما مشاهده كنند. ۲ ) سوره مبارکه الأنفال آیه ۲ إِنَّمَا المُؤمِنونَ الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَت قُلوبُهُم وَإِذا تُلِيَت عَلَيهِم آياتُهُ زادَتهُم إيمانًا وَعَلىٰ رَبِّهِم يَتَوَكَّلونَ ترجمه: مؤمنان، تنها کسانی هستند که هرگاه نام خدا برده شود، دلهاشان ترسان میگردد؛ و هنگامی که آیات او بر آنها خوانده می‌شود، ایمانشا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس