کد خبر 1259254
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
قدس

در پی گسترش آتش و ورود آتش به شهرک‌های مهاجر پذیر اطراف قدس، نشت عادی کابینه اسرائیل نیمه تمام ماند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عبری زبان به نقل از منابع آگاه خبر دادند، نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل جلسه کابینه اسرائیل را نیمه کاره تعطیل کرد تا جلسه ویژه‌ای را برای بررسی نحوه مقابله با آتش سوزی مهیبی که از اطراف بیت المقدس در حال پیشروی به سوی مرکز آن است، مدیریت کند.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان وزرای جنگ، امنیت داخلی و امور داخلی رژیم اسرائیل به همراه رئیس شورای امنیت اسرائیل، رئیس پلیس و رئیس موسسه آتش نشانی و نجات در این جلسه حاضر شده‌اند.

پیش از این نیز رسانه‌های عبری زبان خبر دادند، نزدیک شدن آتش سوزی به بیمارستان ایتالیم در قدس باعث شد تا نیروهای امدادی با استفاده از بالگرد و بعد از آن اتوبوس اقدام به تخلیه بیماران آن کنند.

آتش سوزی در قدس کابینه اسرائیل را تعطیل کرد +عکس

شبکه تلویزیونی کان هم در گزارش جدیدی خبر داد: آتش سوزی از بوته زارها و جنگل‌های اطراف به ساختمان‌ها رسیده و اکنون آتش سوزی به طور بالفعل به منازل مسکونی شهرک‌های احداث شده در اطراف این منطقه سرایت کرده است.

شبکه ۲۰ تلویزیون اسرائیل هم از بسته شدن دست کم ۲ بزرگراه منتهی به اطراف قدس خبر داد.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های اسرائیلی هم نشان می‌دهند شدت آتش سوزی باعث شده است تا شهر قدس به طور کامل در دود فرو برود.

پایگاه اطلاع رسانی یا نت وابسته به روزنامه یدیعوت احارانوت هم، این آتش سوزی را بسیار مهیب توصیف کرده و خبر داد، با وجود حضور گسترده نیروهای امدادی و ۱۳ هواپیما آتش نشان اما آتش سوزی همچنان در حال بلعیدن ساختمان‌های شهرک‌های مهاجر پذیر حومه قدس است.

به نوشته این پایگاه عبری زبان تاکنون هزاران نفر از ساکنان این منطقه تخلیه شده‌اند و شهرک‌های مهاجر پذیر کاسالون، رامات رزیل، جفعاری یعاریم و بیمارستان ایتانیم که بیماران اعصاب و روان در آن بستری هستنند نیز به طور کامل خالی از سکنه شده است.

خبرنگار این پایگاه خبر داد، تمامی نیروهای آتش نشان از نقاط مختلف اسرائیل به این منطقه منتقل شده اند.

آتش سوزی در قدس کابینه اسرائیل را تعطیل کرد +عکس

فرمانده نیروهای آتش نشان حاضر در منطقه هم در این رابطه گفت: مشکل اینجاست که آتش سوزی به شکل خطرناکی گسترش پیدا کرده است و اکنون خانه به خانه را در خود فرو می‌برد.

گفتنی است حدود ۱۰ روز پیش نیز آتش سوزی مشابهی در همین منطقه رخ داد، اما ماموران آتش نشانی موفق به مهار آن شده بودند.

سخنگوی ارتش اسرائیل هم خبر داد، یگان‌هایی از ارتش و جبهه داخلی به همراه شماری از بالگرد و یگان نجات هوایی ارتش برای کمک به کنترل آتش سوزی به قدس اعزام شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    چی داره در دنیا اتفاق می افته؟! دنیا در التهاب شدیدی فرو رفته هر طرف رو نگاه می کنی دیگه از آرامش و خوش گذرونی خبری نیست... شاید هم آه بچه های مظلوم یمنی است که امن دنیا رو گرفته... خدایا توبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس