در حالی که همه مراکز پایگاه داده خوب دارای جدیدترین تجهیزات سیستم اعلام و اطفای حریق هستند ، بسیاری از آنها مجهز به سیستم اطفاء حریق خودکار (اتوماتیک( با گاز fm200 می باشند.

آتش سوزی نه تنها خطری برای امنیت مردم محسوب می شود ، بلکه اگر در مرکز پایگاه داده از کنترل خارج شود ، آسیب زیادی به سرورهای گران قیمت وارد می کند و باعث خرابی قابل توجه می شود.

سیستم های آب پاش آتش نشانی سنتی حاوی آب می توانند باعث آسیب رساندن به سرورهای ظریف شوند ، به همین دلیل مراکز پایگاه داده معمولاً از سیستم اطفاء حریق مبتنی بر گازهای تمیز مانند گاز fm200 استفاده می کنند.

گاز fm200 چیست و چگونه از مراکز پایگاه داده در برابر آتش محافظت می کند؟



 

سیستم fm200  چگونه کار می کند؟

گاز  fm200یک گاز غیرقابل اشتعال است که برای اطفاء حریق استفاده می شود. این محصول به محصولات الکترونیکی آسیب نمی رساند و برای تنفس افراد مشکلی ایجاد نمیکند و می تواند در یک فضای بسته استفاده شود ، و این امر برای مراکز پایگاه داده ایده آل است.

گاز  fm200نام یک برند است که سازندگان معروف آن کمپانی های  ،  DuPontو wysmos هستند. نام فنی آن  "heptafluoropropane"  بوده و یک هالوکربن بی رنگ و بی بو شناخته شده است.

گاز  fm200در درجه اول آتش را از طریق جذب حرارت اطفاء می کند زیرا عامل در حین تخلیه از مایع به بخار تبدیل می شود و گرما را از مثلث آتش خارج می کند. هنگامی که عامل گاز fm200 با گرما (یعنی چیزی که در آتش است) در تماس است ، یک واکنش شیمیایی محلی برای کاهش دما و اطفاء حریق رخ می دهد.

سپس حریق را از بین می برد ، هیچ گونه بقایایی از خود باقی نمی گذارد و به هیچ وسیله الکترونیکی آسیب نمی رساند ، زیرا کاملاً غیر رسانا است. این بدان معناست که اتاقی که دچار حریق شده و  آسیب دیده اما همه سرورهای آن اتاق پایگاه داده می توانند به طور عادی به کار خود ادامه دهند.

چرا  نصب سیستم fm200  بیش از سایر گزینه های اطفاء حریق استفاده می شود؟

آب و دیگر سیستم های اطفاء حریق مبتنی بر فوم خطر آسیب به تجهیزات فناوری اطلاعات را دارند و بنابراین به ندرت در مراکز پایگاه داده استفاده می شود. شما می توانید از منطق پیروی کنید که سیستم fm200  فقط حریق را بدون آنکه آسیبی به دستگاهها وارد کند اطفاء می نماید ، بنابراین هیچ آسیبی وجود ندارد ، اما این خطرات زیر را نادیده می گیرد:

· نشتی در لوله های توزیع

· رهاسازی تصادفی در صورت آتش سوزی

· تجهیزات نزدیک محل آتش سوزی اما تحت تأثیر آن قرار نگرفته است

همه موارد فوق منجر به آسیب غیر ضروری به سرورها و خرابی سیستم می شود .

گاز fm200 چیست و چگونه از مراکز پایگاه داده در برابر آتش محافظت می کند؟

بزرگترین مزایای گاز  FM200چیست؟

بسیار مهم است که گاز  fm200بتواند آتش را بدون آسیب رساندن به تجهیزات الکترونیکی خاموش کند ، اما تعدادی گاز وجود دارد که می توانند این کار را انجام دهند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا گاز  fm200  توسط مراکز پایگاه داده به عنوان روش اطفاء حریق انتخاب می شود:

مهمترین مزایای سیستم گاز fm200

· سریع وارد عمل می شود

صرف نظر از نوع آتش سوزی ، گاز  fm200قادر است تنها در 10 ثانیه به سطوح اطفاء حریق برسد و خطر خارج شدن از کنترل آتش را به میزان قابل توجهی کاهش داده و میزان تجهیزات آسیب دیده را محدود کند.

· ایمن برای استفاده در یک فضای بسته

گاز fm200 ، و دیگر سیستم های مهار اطفاء حریق مبتنی بر گاز ، به طور گسترده مورد آزمایش قرار گرفته اند و از کاربردهای زیادی در دنیای واقعی برخوردارند و ثابت می کنند که استفاده از آنها در فضاهای بسته بدون خطر خفگی افراد بی خطر است. گاز fm200  حتی در برخی از داروهای استنشاقی پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد ، این نشان می دهد که چگونه این استنشاق ایمن است.

گاز fm200  و آرگونیت به عنوان یک امتیاز اضافی برای محیط زیست نیز بی خطر هستند زیرا مانند برخی گازها و آئروسل ها به لایه ازن آسیب نمی رسانند.

· صرفه جویی در فضای ذخیره سازی

از آنجا که فقط مقدار کمی گاز fm200  برای اطفاء حریق مورد نیاز است ، مراکز پایگاه داده نیازی به ذخیره تعداد زیادی کپسول برای اطمینان از تعداد کافی آنها ندارند. این باعث می شود فضای بیشتری برای قفسه ها یا سایر وسایل ذخیره سازی آزاد شود.

· شارژ سیلندر گاز fm200

در صورتی که سیلندرها آتش نشانی نیاز به شارژ مجدد داشته باشد به آسانی میتوان آنها را با اطمینان شارژ نمود.

شما باید دنبال چه چیزی باشید؟

با همه مزایایی که گاز fm200  ارائه می دهد ، اگر مرکز داده از آن یا سیستم مشابه اطفاء حریق آن استفاده نمی کند ، باید قبل از کار با آنها دلیل و جایگزین آن استفاده می کنند را دریابید. اگر مراکز پایگاه داده را مقایسه می کنید ، همچنین باید مطمئن شوید که دستگاه تشخیص دود بسیار زود هنگام وجود دارد زیرا VESDA یک مرکز داده است که باعث انتشار به موقع گاز fm200 می شود.

منبع : https://fsc-co.com/

 


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس