کد خبر 1258718
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
تروریست

سخنگوی نیروهای مسلح مصر از کشته شدن شماری تروریست تکفیری در صحرای سینا و ضبط مقادیری مهمات و تجهیزات نظامی از آن‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی نظامی نیروهای مسلح  مصر از عملیات موفق علیه  شبه نظامیان تکفیری در صحرای سینا و کشته شدن شماری از آن‌ها خبر داد.

به گزارش وبگاه «ایجپت انیدیپندنت» این ماموریت به عنوان بخشی از مبارزه دولت مصر با تروریسم در مرکز و شمال صحرای سیناست. سخنگوی نیروهای مسلح مصر گفت که در این عملیات که پنجشنبه گذشته رخ داده  ۱۳ تروریست تکفیری کشته شدند و ۱۵ قبضه مسلسل خودکار، مهمات از انواع مختلف و موتورسیکلت‌هایی که شبه نظامیان در انجام عملیات تروریستی خود از آن‌ها استفاده می‌کردند نیز کشف و ضبط شد.

در جریان  این عملیات، ۹ پرسنل نیروهای مسلح  مصر نیز کشته یا زخمی شدند. سخنگوی میروهای مسلح مصر افزود که ارتش مصر به تلاش‌های خود برای تعقیب تروریست‌ها برای برقراری امنیت مردم در کشور ادامه می‌دهد.

مصر از سال ۲۰۱۳ به این سو با موجی از تروریسم درگیر است. افزایش تنش در صحرای سینا پس از دوره‌ای آرامش نسبی در این منطقه رخ می‌دهد و مدتی بود که منطقه شاهد بمباران و عملیات نظامی نبود.

با وجود اینکه حملات متعدد هوایی و زمینی ارتش مصر در سال‌های گذشته از میزان قدرت گروهک «ولایت سینا» کاسته است، اما حملات تروریستی علیه نیروهای ارتش مصر کماکان ادامه دارد.

به علت بافت جمعیتی منطقه و عشیره‌ای بودن آن و همچنین شرایط جغرافیایی و پستی و بلندی‌های شبه جزیره سیناء، تروریست‌ها از سال ۲۰۱۱ به  این سو در این منطقه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و پس از پیدایش داعش، با این گروه بیعت کرده و نام «ولایت سیناء» را برای خود برگزیدند.

ارتش مصر اخیرا نیز اعلام کرد که  در جریان عملیاتهای اخیر خود موفق شده است ۸۹ تروریست تکفیری را در مناطق عملیاتی شمال سیناء از پای درآورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    فعلا جلوی تکفیریهای مسافر شمال رو بگیربن که انداختن به جاده!!!! این گروه هم که حرف احدی رو گوش نمیدن و کرونا رو سوغات میبرن شمال تکفیری می نامیم. اینها در عمل قانون و عرف و شرف و انسانیت رو تکفیر می کنتد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس