کد خبر 1258306
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

به گزارش مشرق تقی دژکام در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: زهیر و شمر هر دو، هم در کربلا بودند و هم در صفین. در جنگ صفین، زهیر در کنار معاویه بود و شمر در کنار امیرالمؤمنین. زهیر در هر دو میدان صفین و کربلا بنا بر فطرت عمل کرد و شمر در هر دو، بنا بر طبیعت.

زهیر در صفین به امر فطرتش رفته بود؛ چون می‌‏خواست به‌‏خاطر مظلوم با ظالم بجنگد، اما ظالم را اشتباه گرفته بود. شمر هم در هر دو میدان به‏ دنبال قدرت بود. او هم اشتباه کرده بود و خیال می‏‌کرد که در کنار علی «علیه‌السلام» به قدرت دست پیدا می‏‌کند. هر دو در میدان کربلا اشتباهشان را اصلاح کردند.

آنچه اساسی است این است که انسان همۀ زینت‏‌های دنیا را فدای فطرت کند. امنیت بزرگ‏ترین زینت این حیات است. انسان باید نا امنی در کنار خدا را بر امنیت در مقابل خدا ترجیح دهد. ‏

شمر در عصر تاسوعا صدا زد: «أَیْنَ بَنُو أُخْتِنا» (خواهرزاده‌های ما کجایند)؟ حضرت عباس «علیه‌السلام» جواب نداد. امام حسین «علیه‌السلام» به برادرش عباس فرمود: «أَجیبُوهُ وَ إِنْ کَانَ فَاسِقاً» (پاسخش را بده، اگرچه فاسق است)؛ یعنی با اینکه می‏‌دانید فاسق است و نمی‏‌خواهید جوابش را بدهید، ولی باید جوابش را بدهید.

حضرت عباس «علیه‌السلام» ناچار گفت: چه می‏‌گویی؟ شمر گفت: من برای تو و برادرهایت امان آورده‏‌ام. حضرت عباس «علیه‌السلام» امان ‏‌نامه او را رد کرد. او امنیت در کنار شمر، عبیدالله و یزید را نخواست و نا امنی در کنار ذُریۀ پیامبر «صلی‌الله علیه» را برگزید. در واقع می‏‌گوید: راحتی‏، آزادی‏، امنیت‏، شهرت، قدرت، عزّت، همه فدای تو!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    4 5
    کاری نداریم که امام حسین بزرگواری کرد و به روی خودش نیاورد اما زهیر بیجاکرد کنار معاویه با امام علی جنگید. شما چی سردرمیاری که فرمایش می کنی بخاطر فطرتش مقابل کسی که فکر میکرد ظالم است ایستاد؟ مگر نمیدانی که دل هیچ وقت به یقین نمیرسد الا جایی که کاملا امر حقی باشد؟ در مورد شمر هم اشتباه می کنی چون ان زمان شاید شمر واقعا فدایی و باورمند به مولا امیرالمومنین بود اما به تدریج دنیاطلبی او را از پا در اورد.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    1 0
    میگوید همه چیز فدای تو نه، عمل کرد... تفاوت از زمین تا آسمان است. همه ما میگیم فدای راه حق، اما وای از روزی که محک زده بشیم.... خیلی سنگین و سخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس