کد خبر 1258101
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
محمودی: داورزنی با رعایت دقیق «اصل نامردی» به فدراسیون والیبال برگشت/ آلکنو، کار خاصی نمی‌توانست انجام دهد

ملی‌پوش پیشین والیبال ایران اعتقاد دارد، داورزنی با روش «نامردی» رئیس فدراسیون والیبال شده و اینکه او به شدت درگیر منیت، غرور کاذب و خودخواهی است.

به گزارش مشرق، بهنام محمودی در مورد شرایط نه چندان مطلوب تیم ملی و هجمه‌های وارد شده به فدراسیون والیبال ایران پس از المپیک توکیو اظهار داشت: من از داورزنی ناراحتم، چون در حق من و امثال من، کم‌لطفی کرده است. من به خاطر خودم، والیبال را به چالش نمی‌کشم، چون واقعاً والیبال را دوست دارم. داورزنی روزی از والیبال می‌رود، ولی ما همچنان هستیم.

ملی‌پوش پیشین والیبال ایران ادامه داد: تیم ملی برای شرکت در لیگ ملت‌ها و المپیک، نیازی به مربی خارجی نداشت. مربیانی مثل بهروز عطایی، سعید رضایی، پیمان اکبری، ناصر شهنازی، رحمان محمدی و ... وجود داشتند که در کنار مربیان بزرگ، پرورش پیدا کرده بودند و می‌توانستند گلیم تیم ملی را از آب بیرون بکشند. نتایجی که تیم ملی در لیگ ملت‌ها و المپیک گرفت، نیاز به مربی خارجی نداشت.

محمودی با طرح این مدعا که «تصمیماتی که در والیبال ایران گرفته می‌شود، سیاسی است.»، یادآور شد: اُفت والیبال ایران از زمانی آغاز شد که داورزنی به وزارت ورزش رفت. اگر او در فدراسیون می‌ماند و مدیرانی والیبالی را به کار می‌گرفت، چرخ والیبال به خوبی می‌چرخید. می‌شد با مربیان داخلی، تعامل بیشتری کنیم و هزینه هنگفتی برای مربیان خارجی، صرف نشود. این اتفاق نیفتاد و داورزنی در معاونت وزارت ورزش هم کمک زیادی به والیبال نکرد.

عضو پیشین هیئت رئیسه فدراسیون والیبال تصریح کرد: داورزنی به شدت درگیر منیت، غرور کاذب و خودخواهی است. او زمانی که معاون وزیر بود، می‌گفت که هر کس می‌خواهد رئیس فدراسیون والیبال شود باید از اتاق من عبور کند. او با روش «نامردی» رئیس فدراسیون شد.

بهنام محمودی اظهار داشت: داورزنی کارهایی برای والیبال انجام داد، ولی ما در مجموع، عقب افتادیم. وقتی بازیکنانی مثل شهرام محمودی و مهدوی از تیم ملی خداحافظی کردند، جوانگرایی انجام نشد. سعید معروف و موسوی هم که بازی‌های ملی را کنار بگذارند، والیبال ایران، اُفت شدیدی خواهد کرد. باید با هم‌اندیشی و فعال کردن والیبال در استان‌ها، استعدادیابی را گسترش داد و سرعت بخشید. داورزنی در هر حال از فدراسیون، رفتنی است و کار باید به یک مدیر والیبالی برسد که خوشبختانه در ایران، کم نیستند. رئیس جدید باید بدنه فدراسیون را اصلاح و هیئت رئیسه فدراسیون را که در حال حاضر کارایی ندارد با اعضای والیبالی، جایگزین کند.

وی دور مورد انتخاب آلکنو تأکید کرد:‌ مسائلی که در هیئت رئیسه مطرح می‌شد، قبلاً در مورد آن تصمیم‌گیری شده بود و ما تنها آنها را تصویب می‌کردیم. فدراسیون قول داد که تیم ایران، جزو چهار تیم نهایی المپیک باشد. تیم ملی شانس صعود به نیمه نهایی را داشت، ولی آلکنو خیلی دیر به ایران آمد و کرونا هم حدود یک سال، ملی‌پوشان را از میادین دور نگه داشته بود. بازیکنان برای شرکت در مسابقه، آماده نبودند و آلکنو کار خاصی نمی‌توانست انجام دهد.

محمودی باز هم به گذشته اشاره کرد و گفت: داورزنی زمانی به فدراسیون برگشت که دید دولت در حالت عوض شدن است و در دولت بعدی،‌ جایی ندارد. ضیایی، فدراسیون را به شدت،‌ بد اداره می‌کرد و داوری هم در حال تبدیل شدن به یک مدعی جدی بود. در دوره اول هم که من در انتخابات می‌خواستم شرکت کنم شبانه از طریق حراست به من خبر دادند که در انتخابات شرکت نکنم، چون داورزنی از من خوشش نمی‌آید و بودجه لازم را اگر رئیس شوم به من نخواهد داد! در نهایت او با نامردی و با رعایت دقیق «اصل نامردی» به فدراسیون برگشت، ولی ما در ورزش یاد گرفته‌ایم که مردانگی و صداقت را رعایت کنیم.

لژیونر پیشین والیبال ایران ادامه داد:‌ غرور ملی در جریان المپیک، جریحه‌دار شد و برعکس برخی‌ها که می‌گویند اتفاقی نیفتاده، باید گفت که اتفاق بسیار بزرگی افتاده است. در کشورهای خارجی،‌ یک مدیر با سعی و تلاش در پست خود باقی می‌ماند، ولی در اینجا همه چیز، سیاسی‌بازی است.

بهنام محمودی تصریح کرد:‌ مصطفی کارخانه بعد از چندین سال که در همه رده‌های سنی فعالیت کرده به‌عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شده است. او جایگاه خودش را باید داشته باشد، ولی قرار گرفتن او در پست سرپرستی تیم ملی، درست نیست. جای او اشتباه است و به والیبال آسیب می‌زند. محمد ترکاشوند یکی از اسطوره‌های والیبال ایران است، ولی الان کجاست؟ خیلی از مربیان و کارشناسان از ترس اینکه بیکار نشوند و داورزنی به آنها تیم بدهد، ترجیح می‌دهند که حرف نزنند. من حاضرم با داورزنی مناظره و ثابت کنم که او طبق قانون، بازنشسته است و مجوزی که برای ادامه فعالیت گرفته، مربوط به وزارت ورزش است نه فدراسیون والیبال. او در مدت ریاست خود، یزدانی‌خرم، ضیایی، داوری و محمود افشاردوست را به خاطر خودخواهی‌اش نابود کرد.

وی خاطر نشان کرد:‌ تیم ملی والیبال نیاز به بازنگری و فدراسیون نیاز به 50 درصد تغییرات دارد. من هم از زمانی که مشخص شد برای عضویت در هیئت رئیسه، قرار  نیست حکمی دریافت کنم، در جلسات شرکت نکردم. من دلم برای والیبال می‌سوزد و قصد سیاه‌نمایی ندارم. باید عدم نتیجه‌گیری تیم ملی بررسی شود. گرفتن روزه سکوت در این مورد و ترس از امنیتی شدن آن، درست نیست. وزیر جدید باید، تغییرات اساسی در فدراسیون‌ها به وجود آورد تا از افراد سیاسی خالی شوند.

محمودی در مورد حضور همزمان بهروز عطایی در تیم ملی و تیم جوانان ایران گفت: با این کار مخالف بودم، چون فاصله پایان مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا تا شروع رقابت‌های جوانان جهان، فقط دو روز است و حضور یک مربی در رأس دو تیم درست نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mojtaba SE ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    7 3
    خوب حالا عطائی شده و از حالا ببعد هم سرمربیهای ایرانی قطعا خواهند بود.چون تنها مشکل تیم والیبال ایران نه تکنیکی و نه بردن است.فقط یک سرمربی میخواد که بتونه یک جوری به این بچه ها حرف بزنه و از گل نازکتر هم نباید بگه و بتونه قبل از ساعت 11 صبح بیدارشون کنه..دلیل سیاسی هم نداره؟؟
    • حمیدرضا IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      8 1
      با سلام ....... فرمایش آقای محمودی کاملا صحیح و تخصصی است . داورزنی یا نزدیکانش اگر تابعیت خارجی داشته باشد گمان عمدی بودن در تخریب ساختار والیبال قابل بررسی می باشد . برد و باخت در ورزش آنهم در المپیک افتخار داره --- اما این روش با اسب زین شده والیبال عجیب بود . التماس دعا ***
  • یامانی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    8 0
    باید نتایح برسی و در مدیریت فدراسیون بازنگری کرد ورزش باید. به اهلش سپرده شود. نه سیاسیون
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    13 0
    بابهنام محمودی کاملاموافقم.وقتی ایشون هم نامزدبودن من منتظربودم ایشون بشه رئیس فدراسیون والیبال.جوان،پرانرژی،بابرنامه وازهمه مهمتربه مربی ایرانی اعتمادواعتقادداره.ماهی روهروقت ازآب بگیریم تازس.ازحالاشروع کن
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      2 0
      اگه راست میگه چرا زود تر زبون باز نکرد
  • ونداد طهماسبی IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    9 1
    در مورد داوزنی باید بگویم عطف به ماسبق باید شود زیرا زمانی که در سنندج خدمت میکرد یکی از کارمندان قدیمی به نام رضا توتونچی حرفهای زیادی در مورد ایشان داشت
  • عاشق ورزش IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    فرمایشات جناب آقای محمودی کاملادرست میباشدچر؟چون میبینیم جوانگرایی که انجام نشده وازسوی دیگرکاری که مربیان بزرگ وطنی میتوانستندبراحتی هم برای جوانگرایی وهم ارتقاء سطح والیبال ایران دربازیهای المپیک ومخصوصادرلیگ ملتهاانجام دهندرابدست مربی روس باهزینه هنگفت نمیدادند.قطعابایدامثال داورزنی درهمان وزارت ورزش بمانداگربازنشسته نباشدوکلیه فدراسیونهاازمدیران رشته های خوداستفاده کنندکاری که تازه درفدراسیون کشتی شروع شده وامیدواریم درالمپیک صدهاورزشکارایرانی بروندنه اینکه۶۰نفربروندوبا۷مدال برگردندبایدالگوی ایران ۵کشوراول المپیک باشندوازهلندیهایادبگیرندکه باوسعت اندازه یک شهرکوچک وجمعیت۳تا۴میلیونی رتبه۱۰المپیک ۲۹۲۰رابیاورند.
  • مهدی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    ببخشید آقای محمودی اگه این اعترافات را میکردی از کار بیکار میشدی وحقوق درشت خبری نبود درسته
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 1
    حرف های آقای محمودی متین. مگر در انتخابات رئیس فدراسیون اکثریت قریب به اتفاق به آقای داورزنی رای ندادند؟ مضافا اینکه آقای داورزنی بعد از باخت مقابل ژاپن، جلوی دوربین از همه مردم عذر خواهی کرد و مسئولیت شکست را به عهده گرفت.
  • US ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 0
    فساد تمام ارکان رو گرفته و این فساد سلسله وار مثل زنجیر بهم متصل هستند و نمیشود این فساد را از بین برد مگر اینکه از راس آن شروع به ازبین بردن آن کرد و اشخاص مفسد را فقط باید از جامعه طرد کرد و در هیچگونه کارهای اداری و تجاری جایی نداشته باشند و همچنین تمام انوال آنها مصادره و ممنوع الخروج شوند و بس در غیر از اینصورت همچنین فساد ادامه دارد
  • US ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    به نظربنده آقای محمودی ازپیشکسوتان والیبال ایران است وحرف هایی که می زنداز سر دلسوزی می باشد.
  • بهلول IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    والیبال جای کسانی مثل آقای محمودی نه سیاستمداران
  • 저는 IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 2
    این آقا موقعی هم که داخل فدراسیون فوتبال بود هم استقلالی ها دل خوشی ازش ندارن چون همه چیز را برا یه تیم میچرخوند این و علی نژاد و سلطانی فر باید پرونده این ۸ سالشان بازرسی بشه که این نامرد ها تمام پول هارا بی هدر یا دادن به خارجی ها یا دادن به یه تیم که تا قهرمان آسیا بشه ولی تا ۲۰۰۰ سال دیگه هم قهرمان نخواهد شد
  • gafar taba tabayi 65 IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 1
    همتون از هم بدترین شما هم برای ریاست میجنگین هیچ کدومتون دلتون واسه والیبال نمیسوزه امثال شما مقام و غرورتون واستون مهمه و فقط بلدین همدیگرو تخریب و نابود کنین
  • از تبربز RU ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 1
    درست است که والیبال این دفع به هدف گذاری خودش نرسید ولی اقای داورزنی ازمدیران لایق ورزشی است وزحمات زیادی درپیش برد والیبال داشته ودارد
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    جناب محمودی ! این داورزنی که ما میبینیم و شناختیمش حالا حالاها از این فدراسیون نخواهت رفت و ریاست این فدارسیون رو مثل ارث پدریش میدونه
  • کسری IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    1 0
    آقای محمودی وایستادید دولت عوض بشه الان این حرفارو بزنید؟ چرا همون موقع حراست از شما خواست کاندید نشوید اعتراض نکردید وطبل رسوایی رو بلند بزرگوار؟! دوستان امثال داورزنی ها تو کل حکومت رخنه کردند وریشه دار شدند وحالا حالا نمیشه ریشه اینهارو خشکوند ■بامیدایام پاکسازی همه اینها از بیخ وبند■

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس