کد خبر 1258075
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
روسیه: واکسن اسپوتنیک مقابل کرونای دلتا اثربخشی ۹۰ درصدی دارد - کراپ‌شده

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی جوسازی‌ها درباره واردات واکسن گفت: برخی از افراد به دنبال عوض کردن جای بدهکار و بستانکار هستند، اگر بستانکاری هم وجود داشته مردم چشم‌انتظار واکسن هستند.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور در خصوص واردات واکسن توسط بخش خصوصی گفت: از زمستان سال 1399 تاکنون بیش از 38 مجوز برای بخش خصوصی صادرشده و تنها یکی از شرکت‌های پر سابقه دارویی توانسته از روسیه واکسن وارد کند، با توجه به عدم شناخت و سابقه بسیاری از این شرکت‌ها از بازار واکسن هیچ‌یک از ادعاها عمل نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

یک میلیون دز واکسن دیگر ترخیص شد

 وی توضیح داد: نامه و معرفی‌نامه‌های متعددی برای مذاکره شرکت‌ها صادر شد اما؛ تا به امروز گزارشی در خصوص مراحل پیگیری و مذاکرات تهیه واکسن ارائه نکرده‌اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: برخی با ادعای نمایندگی بخش خصوصی اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و شناختی نسبت به بازار واکسن نداشته و تمامی مطالب کذب و درجهت تشویش اذهان عمومی است.

وی گفت: متأسفانه و موارد مطرح‌شده با واقعیت منطق نیست و اسم هر شرکتی که مدعی بوده و آمده درخواست داده، ارائه کنند تا معرفی‌نامه و مجوزهایی که برایشان صادرشده را ارائه کنیم تا ببینم چه کسی نتوانسته واکسن وارد کند.

وی اضافه کرد: برخی از افراد به دنبال عوض کردن جای بدهکار و بستانکار هستند، اگر بستانکاری هم وجود داشته مردم چشم‌انتظار واکسن هستند.

جهانپور تأکید کرد: شرکت‌ها نیز پاسخ دهند که علی‌رغم دریافت معرفی‌نامه، مجوز و اختیار تام برای مذاکره خرید واکسن چرا تا امروز نتوانسته‌اند حتی یک دوز واکسن وارد کشور کنند.

وی با اشاره خرید 60 میلیون دوز واکسن از روسیه توضیح داد: مذاکرات و عقد قرارداد با روسیه انجام شد، قرار بود در ابتدا 2 میلیون دوز واکسن به ما بدهند و پس‌ازآن 60 میلیون واکسن را تأمین کنند اما؛ تنها 920 هزار  دوز از روسیه دریافتی داشتیم و کماکان در انتظار هستیم.

جهانپور خاطرنشان کرد: برخی ادعا می‌کردند که می‌توانند از روسیه واکسن وارد کنند و قرارداد محقق نشده مهم‌ترین سند برای این افراد است.

به گفته این مسئول روسیه با مشکلاتی همچون کندی روند تولید، مسائل داخلی، مصرف بالا روبه‌رو شده و توان ارسال واکسن طی ماه‌های اخیر و آینده‌ پیش را ندارد. برخی از کشورها همانند ما برای خرید واکسن با روسیه قرارداد بسته‌اند اما؛ کماکان در انتظار واکسن اسپوتنیک هستند.  با توجه به روند ارسال کند روسیه ما از منابع دیگر همچون تولید داخلی و واردات از سایر کشورها استفاده می‌کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    30 14
    یک عمر خیانت و تاراج ایران بدست روسیه در تاریخ مشهود است
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      15 4
      ملتی که تاریخ نمیخواند محکوم به تکرار همان وقایع تاریخ خواهد شد .. تاریخ باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد .. ما ایرانیان گویا حافظه تاریخی ضعیفی داریم ! روس انگلیس آمریکا یکی هستند همان روحیه استعماری خودشون رو حفظ کردند فقط با نقاب های جدید ظاهر می‌شوند
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      8 4
      نمیدانم چرا زمانی که با غرب میخواستند مذاکره و ... داشته باشند این اقایان تاریخ خوان آن موقع پیدایشان نبود
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      10 0
      البته مقام محترم وزارت بهداشت به این نکته هیچگاه اشاره نکردند، و صد در صد مدتهاست کتمان کرده‌اند که: قرارداد تولید واکسن اسپوتنیک در ایران، مشروط به این بود که در ایران تولید شود، اما توزیع و فروش آن در اختیار خود روسها باشد، از سال گذشته این بند قرارداد را هیچگاه شفاف بیان نکردند، بلکه مدام در بوق کردند که می خواهیم واکسن اسپوتنیک در ایران تولید کنیم، اما با چه شرطی؟ هیچ، مخفی کاری و عدم اطلاع رسانیِ این بند از قرارداد! مدام هم طفره می روند از بازگویی شرح قرارداد، چرا که دنبال مصادره به مطلوب بودند برای اینکه بگویند بله ما غول مدیریت هستیم و همه چیز تحت کنترل ما هست،باش تا صبح دولتت بدمد، البته دولت جدید و حذف ..... های پزشکی
    • SE ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      8 4
      روسیه بزرگترین شریک و راه تنفس اقتصاد ایران در تحریمها و دوره سختی است و تمام تلاش غربگریان تخریب روایط دو کشور به هر بهانه ممکن است. اینکار را در مورد چین هم انجام دادند. تمام کسانی که با بهانه های واهی در حال حمله به روسبه هستند بدون استثنا عمله جات آمریکا هستند. حرامزادگانی که چنان دچار سندرم استکهلم و عاشق آمریکا شده اند که مثل یک مازوخیست هر بلایی آمریکا سر ایران بیاورد را توجیه می کنند و فقط منتظرند تا به هر بهانه ای نسبت به رقبای آمریکا یعنی روسبیه و چین ابراز نفرت کنند.
    • بنده خدا IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      0 0
      آفرین به پرچم سوئد. حق مطلب رو ادا کردی. همه کسانی که به روسیه و چین حمله میکنن تقریبا بدون استثنا یا عمله غرب و آمریکا هستن یا غربزده ان. هیچکدوم دلسوز ایران نیستن. میخوان تنها راههای تنفس ایران مواقع تحریمهای سخت رو هم ببندن که موقع سختی و تحریم به خوردن گوشت گربه و برگ درخت روی بیاریم. نمیگم روسیه و چین عالین که هیچ کشوری عالی نیست و همه به فکر خودشونن اما ایران و چین و روسیه تضاد منافع ساختاری و اقتصادی و ایدئولوژیک با غرب دارن و باید با هم متحد باشن‌. این اتحاد هم خار چشم عمله ها و کاسه لیسهای غربه و به هر دروغ و بهانه ایی سعی در تخریب روابط ایران با این دو کشور دارن
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    5 7
    فقط ردی روسیه حساب باز نکنید. همین
  • محمد IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    17 14
    روسیه همان شوروی زمان فتحعلی میرزا ورضا خرکتاره. اینا سر به زنگاه چنان ضربه ای میزنن که از جات بلند نشی. دممون رو نباید به دم اینا ببندیم. قوی باشیم و به دشمن اعتماد تکنیم.
  • محمد IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    10 3
    سرکار گذاشتن ما از سوی ابرقرتهای استعمار گر تازگی نداره. اونا در بزنگاه هاست که ضربشون رو میزنن وبعد با هم جشن خانوادگی می گیرن. جای بنت و بایدن دز عکس جدید دو گرگ پیر خالیه و اونا به امید زنده اند. جشن 500کشته در روز با خیانت روسیه دوست فقط بولتون رو کم داره.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    6 8
    اگر آقای رئیسی با ولادیمر پوتین تماس تلفنی بگیرد = 100 میلیون دوز واکسن رایگان روانه ایران خواهد شد
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      9 7
      نه عزیزم 200 میلیون دوز! كم نباشه یه وقت؟
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      1 0
      مشترک مورد نظر در دسترس نیست
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    6 4
    دوست و برادر روسیه.
  • سعید FR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    7 5
    هنوز عبرت نشده که نباید به روسیه اعتماد کرد؟
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      9 2
      به هیچ قدرتی غیر از خدا نمیشه اعتماد کردم.وقتی میگیم باید روی پای خودمون بایستیم برا همچین مواقعیه
  • سوخته IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    10 0
    به نظر من باید اول روحانی کذاب خائن را اعدام کنند بعد مسعولین رده بالای بهداشت البته اکثریت مسعولین خائن دولت جاسوس بنفش باید اعدام شوند
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    11 9
    باز کاسه لیسی روسیه رو بکنید.درحالی که بی وفا ترینه
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      4 0
      کسی کاسه لیسی نمیکنه دانشمند، مهم منافعه، الان امثال تو که مرده امریکایید بگید چه منفعتی از رابطه با امریکا بهتون میرسه؟!
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    3 10
    خیانت روس‌ها تنها دلیلش هست ...
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      5 9
      متاسفانه همینطوره ! ولی همین که همین سخن رو بگویی بلافاصله عده ای اتهام غرب گرایی میزنن !!! تاریخ این کشورها انگلیس روسیه آمریکا همواره در جهت استعمار و چپاول و غارت و خیانت به ملت های دیگر بوده
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    4 1
    کجایند حاکمان بی‌لیاقت؟؟؟!!!..............
  • CA ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    11 7
    همیشه از پشت خنجر زنهای خائن پست فطرت، روسیه، انگلیس، چین هستند. آمریکا با تمام بی شرافتیش حداقل شرف داره خنجر را از روبرو و عریان می زنه.
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      7 0
      حالت خوبه؟
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      1 0
      اشتباه مثبت دادم
    • بنده خدا IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 0
      دروغ محض. الکی اسم آمریکا و انگلیس هم انداختی وسط که مثلا پیامت منطقی باشه. کی روسیه و چین خنجر به قلب و پهلوی ما فرو کردن؟؟؟؟ اونا به فکر پول و منافع خودشونن اما غرب بخصوص آمریکا و انگلیس چه از روبرو و چه از پشت سر خنجر رو تا دسته فرو میکنه تو قلب و پهلوت
  • حامد IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    3 0
    انگلیس‌پرست‌ها که تکیف معلومه ولی این عکس لعنتی که مسبوق به سابقه هم هست دلیل کافی و لازمه.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 4
    استعمار روسیه
  • تفکر IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    اگر با کشوری همکاری میکنیم چون نیاز هر دو کشور مرتفع میشود ارتباط برقرار میشود پس رفع نیاز لازمه همکاری است بجز اسرائیل اشغالگر فلسطین
  • بی نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 6
    روسیه تو چپایدن از غربیها بدتره
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 7
    تنها کشوری که میتونیم باهاش کار کنیم چین هست. روسیه و غرب همیشه نامرد بودن و خواهند بود.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من ناز شست بچه های ایران انشالله تولید را ببرن بالا دیگه محتاج تر به بیگانه نشویم که همشون لنگه ی هم هستن در بدعهدی .
  • AT ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    4 0
    روسیه الان چند ماهی هست بخاطر بالا گرفتن کرونا دلتا در کشور خودش و ضعف در تولید سفارشات بین المللی را بشدت کاهش داده و خصومتی از این جهت با ما نداره. بروید امار صادرات اسپوتنیک وی را در این سه ماهه اخیر که با یک سرچ ساده قابل حصول است دربیاورید تا ببینید انها توانسته اند فقط ۲۰ درصد سفارشات جهانی را پوشش بدهند. اقای نمکی هم بیخود موضوع تنها گذاشتن ما برای دریافت واکسن از سوی روسیه را عنوان کردند. بحث سفیر نادان و فریب خورده روسیه هم از این موضوع جداست.
  • حسین IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    مخالفان روسیه وچین که هر حداقل 50 سل اخیرباایران دشمنی نکردن ودراوج تحریم‌ها پشت مابودن نتیجه عقل معیوب غرب گداها ست که تنها راه ومنفذ شکست تحریم ایران راببندندبه دستورانریکا//روسیه خودش درگیرکرونا است ونمونه زیادتولیدکنه ولی چین که زیادتولیدکرده به مادادن وزارت بهداشت بایدخودش بیشتروسریعترمیخرید غرب گداهانزاشتن چشوشون به غرب بود که پول 16 میلیون واکسن کوواکس راازایران گرفتن ولی 2 میلیون به ایران دادن!! میگن جرافایزرالوده راواردنکردین آنها استرازنکا سوئدی که پولش رابه کشورها داده بودیم به مانمیدن پست فطرتها واینقدر 6 میلیون که دادن کره وژاپن بعدازامدن برکت بوده! افلاتعقلون
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    چرا واکسن اسپوتنیک برای دوز دوم را واردنمیکنندو چرا اصلا دوز اول را تزریق کردند حالا تکلیف کسانی که دوز اول را زده اند چیست؟
  • عرفانی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    قابل توجه تمام طرفداران روسیه وچین وآمریکا وانگلیس وفرانسه واسرائیل ‌ مرگ بر تمامی این کشورها مخصوصا روسیه وانگلیس که سوابق خیانت آنها علیه ایران وایرانی بر هیچکس پوشیده نیست . مرگ بر روسیه وانگلیس وهوادارانشان
  • محمد DE ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    بابا به والله من پدر و مادرم و چندتا از اقوام ما واکسن اسپوتنیک زدن، دو ماه گذشته ،هنوز دوز دوم گیرشون نیومده، همه هم دیابت دارن. حداقل یه خورده دز دوم وارد کنید واکسیناسیون اینا تکمیل بشه ما واقعاً نگرانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس