کد خبر 1258050
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
دریافت واکسن کرونا برای نظامیان آمریکایی اجباری شد

وزارت دفاع ایالات متحده روز پنج شنبه از اعزام حدود ۳،۰۰۰ نیروی نظامی این کشور به افغانستان برای کمک به خروج دیپلمات‌ها و سایر غیرنظامیان آمریکایی از خاک این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ایالات متحده روز پنج شنبه فاش کرد که این وزارتخانه حدود ۳،۰۰۰ نیروی نظامی دیگر به خاک افغانستان اعزام می‌کند. هدف از اعزام این نیروها، کمک به روند خروج دیپلمات‌ها و سایر غیرنظامیان آمریکایی از خاک افغانستان عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

کنسولگری ایران در مزارشریف به کابل منتقل شد

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده ضمن اعلام این خبر، خطاب به خبرنگاران گفت که این نیروهای اعزامی افزون بر ۶۵۰ نیروی نظامی هستند که هم اکنون در خاک افغانستان مستقرند.

بنا بر ادعای این سخنگوی پنتاگون، این اعزام نیرو بخشی از «تمهیدات احتیاطی است» و اینکه «به باور واشنگتن، برای وضعیت امنیتی [کنونی] یک اقدام مقتضی است».

کربی در ادامه توضیح داد که مقامات آمریکا احتمالِ اتخاذ تدابیری برای انتقال هوایی افراد به منظور تسریع فرآیند خروج دیپلمات‌ها و متقاضیان دریافت ویزا از خاک افغانستان را پیش بینی می‌کنند.

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به این پرسش که آیا از فرودگاه کابل به عنوان مقری برای اجرای حملات هوایی استفاده خواهد شد، با رد این نظریه تأکید کرد که «هیچ‌گونه طرح و یا گفتگویی برای استفاده از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای به عنوان پایگاهی برای اجرای حملات هوایی در داخل و پیرامون افغانستان وجود ندارد».

این مقام بلندپایه نظامی آمریکا در ادامه افزود که «در حال حاضر هیچ‌گونه طرحی برای نقضِ ضرب الاجل ماه آگوست وجود ندارد. و فرآیند خروج همچنان تا پایان آن در سی و یکم آگوست ادامه می‌یابد».

پیش از این «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در گفتگو با خبرنگاران تأیید کرد که کارکنان سفارت آمریکا در افغانستان از این کشور خارج خواهند شد. وی بدون اشاره به عناوین و سمت‌های شغلی این کارکنان، تأکید کرد که این افراد شامل آن دسته از کارکنان سفارت می‌شوند که قادرند وظایف خود را در هر نقطه دیگری انجام دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    5 6
    3000 نیرو وارد میشن تا سه هزار رو خارج کنند؟؟؟؟؟؟؟ حالا که دروغ میگن یه چیز بگن با عقل جور دربیاد. کلا تروریستهای آمریکایی که افغانستان رو تکه تکه کردن گویا حاضر نیستند دست از سر تکه هاش هم بردارن!!!!!
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    5 5
    ۳۰۰۰ نیرو فقط برای خارج کردن آمریکایی‌ها از افغانستان؟! معلوم نیست چه نقشه‌ای تو سر گاوچروناست!!!
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      1 2
      میخوان یه قسمت از افغانستان رو مثل سوریه بگیرن دست خودشون استخون لای زخم باشن برای مدت طولانی!! یانکی پاشو بزاره جایی دیگه بیرون برو نیست مگه بصورت افقی!!
  • عبدالله مومن IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    4 5
    خب وقتی دوهزار نفر آنها افقی شدند. سه باره از افغانستان. فرار می کند . هههههههههههه
  • DE ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    4 4
    وزارت دفاع ایالات متحده روز پنج شنبه از اعزام حدود ۳،۰۰۰ نیروی نظامی این کشور به افغانستان برای کمک به خروج دیپلمات‌ها و سایر غیرنظامیان آمریکایی از خاک این کشور خبر داد.مردم عراق گوش کنند کاملا شدنی هست.البته 40 سال پیش در انقلاب اسلامی ایران جرات فرستادن سرباز به ایران را نداشتند قبل از شاه همشون دررفتند. و نوکرشون را رها کردند . نوکر های غرب گوش کنند.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    3 7
    امیدوارم طالبان با مردم افغانستان کاری نداشته باشد و این سه هزار سرباز را بکشد البته شجاعت لازم را ندارند و شاید هم قبلاً در مذاکرات قول و قرارهایی گذاشته اند.
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      2 1
      خدا نکند چرا باید جوانهای مردم را طالبان بکشد
  • RO ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    3 1
    یه پتیشن بدیم بیارن با هواپیما واکسن رهاسازی کنند ملت رو از مرگ و میر نجات بدن ما داریم اینجا قتل عام میشیم
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    3 5
    درود واحسنت به اقای بادین این بار بیان وطالبان رو نسل کشی کنید که خطرناک تر از داعشند
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    3 0
    تا مردم افغانستان شر امریکا رو از افغانستان کوتاه نکنند همچنان باید تاوان بدن یعنی سه هزار غده سرطانی جدید سه هزار فرزند ابلیس وارد افغانستان میشه دولت امریکا معادل جنایت آدمکشی تجاوز شکنجه دروغ فریب وپست فطرتی ودزدی وتمام بدیهای موجود در عالم است هم طالبان هم اشرف غنی هردو دست پرورده آمریکا هستن سه هزار امدن جنگهای طایفه ای به راه بیاندازن تا ارامش در افغانستان نباشد لعنت به این حکومت اهریمنی که روی تمام اشرار عالم را سفید کرد
    • RO ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      1 1
      نه بابا،،،!!!! بدون اینا که یه هفته ای ملت رو دو دستی تحویل طالبان دادن که :)) چطور با وجود امریکا تو این چندین سال یه طالب جرئت نداشت به تصرف شهرها فکر کنه؟
  • RO ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 1
    فقط مگه اینا بتونن کاری کنن وگرنه ملل برادر افغانستان که نشون دادن جرئت و توانایی انجام کاری رو ندارن....... نشون میده که منطقه ما همچنان به امریکا ب رای برداشتن نسل داعش و القاعده نیاز داره
  • RO ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 1
    زنده باد کدخدا،،، بدون کدخدا این منطقه نظمی نداشته و نداره
    • ظاهر هلمندی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 1
      از خدا که بزرگتر نیست،هست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس