کد خبر 1257835
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
کنسولگری

در پی تشدید جنگ و درگیری‌ها در مناق شمالی افغانستان، کنسولگری ایران در مزارشریف اعلام کردبرای مدت محدودی فعالیت‌های خود را به‌طور موقت از شهر مزارشریف به کابل منتقل می‌کند.

به گزارش مشرق، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف امروز پنجشنبه (۲۱ مرداد) در بیانیه‌ای اعلام کرد به‌دلیل تشدید جنگ در شمال افغانستان به کابل منتقل شده است.

بر اساس این اعلام، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف در پی تشدید درگیری‌ها در مناطق شمالی افغانستان و نظر به احتمال بروز برخی ناامنی‌ها در شهر مزارشریف تصمیم گرفته است، با هدف استمرار خدمت‌رسانی و انجام ماموریت‌های خود برای مدت محدودی فعالیت‌های خود را به‌طور موقت از شهر مزارشریف به کابل منتقل نماید. بدیهی است به محض پایدارتر شدن شرایط مجددا این سرکنسولگری فعالیت‌های خود را در این شهر ادامه خواهد داد.

درگیری‌ها و خشونت در مناطق مختلف افغانستان از جمله مناطق شمالی این کشور در حال افزایش بوده و روز گذشته همزمان با سفر اشرف غنی به ولایت بلخ، ولایت بدخشان واقع به‌دست طالبان سقوط کرد.

امروز نیز منابع از سقوط غزنی خبر دادند. شهر غزنی دهمین مرکز ولایت است که در شش روز گذشته به‌دست طالبان سقوط کرده است. قبل از این، زرنج، مرکز نیمروز، شبرغان، مرکز جوزجان، تالقان، مرکز تخار، فیض‌آباد، مرکز بدخشان، قندوز، سرپل، پلخمری، مرکز بغلان، ایبک، مرکز سمنگان و فراه به دست طالبان سقوط کرده است.

انتهای پی

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس