تهران

حناچی گزارشی از اقدامات انجام شده به اعضای شورای جدید شهر تهران ارائه کرده؛ اما شورای شهر این گزارش را خلاف واقع می‌دانند و معتقدند که شهر نسبت به گذشته نه تنها پیشرفت تکرده بلکه عقبگرد هم داشته است.

به گزارش مشرق، دوره پنجم شورای شهر تهران پس از فراز نشیب‌های بسیار و انتقادات فراوان شهروندان، سرانجام به پایان راه خود رسید. مردم تهران بار دیگر اصولگرایان را برای حضور در پارلمان محلی شورای شهر تهران انتخاب کرده اند. شورای اصولگرای شهر تهران نیز از چندی پیش فعالیت خود را به ریاست مهدی چمران آغاز کرده است.

با  مروری بر عملکرد مدیریت شهری دوره گذشته در بخش‌های مختلف می‌توان نقاط قوت و ضعف مسئولان شهری را رصد کرد.

در ابتدای امر باید به ضعف شورای شهر سابق تهران اشاره کرد که در فرآیند انتخاب  شهردار به شدت ضعیف عمل کرده و چند شهردار و سرپرست در دوره گذشته مدیریت شهری تهران را تجربه کردند. اوج ضعف شورای شهر سابق، انتخاب محمدعلی نجفی  به عنوان شهردار تهران بوده است. همین مسئله پاشنه آشیل شورای شهر تهران در دوره گذشته محسوب می‌شود. چرا که وی در حالی به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد که نه به لحاظ وضعیت جسمانی و نه به لحاظ روحی شرایط پذیرش این مسئولیت را نداشت اما سرانجام در تاریخ یکم شهریور ۹۶  با کسب ۲۱ رای به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

عقب‌گرد تهران در طرح‌های توسعه‌ای؛‌ پروژه‌های بلاتکلیف و آوار سنگین بدهی‌ها

حضور نجفی در شهرداری مدت زمان زیادی به طول نیانجامید. پس از استعفای وی، سیدمحمدعلی افشانی در ۲۳ اردیبهشت ۹۷ به عنوان شهردار تهران انتخاب شد که البته حضور افشانی در شهرداری نیز خوش یمن نبود. زیرا وی نیز به دلیل سن بازنشستگی از شهرداری کنار گذاشته شد.

عقب‌گرد تهران در طرح‌های توسعه‌ای؛‌ پروژه‌های بلاتکلیف و آوار سنگین بدهی‌ها

سرانجام پیروز حناچی در تاریخ ۲۲ آبان ۹۷ با کسب ۱۱ رای از ۲۱ رای اخذ شده به عنوان شهردار تهران در دوره گذشته انتخاب شد و بیشترین حضور را در بین دو شهردار دیگر در دوره قبل در شهرداری تهران تجربه کرد.

عقب‌گرد تهران در طرح‌های توسعه‌ای؛‌ پروژه‌های بلاتکلیف و آوار سنگین بدهی‌ها

حناچی در حالی فعالیت خود را درشهرداری تهران آغاز کرد که طی مدت ۳۰ ماه حضور در این نهاد با فراز نشیب‌های زیادی روبرو بود. البته شیوع ویروس کرونا این شرایط را سخت تر و دشوار تر کرد.

حناچی برنامه خود برای حضور در شهرداری را شعار " تهران شهری برای همه " مطرح کرد اما وی نتوانست رضایت شهروندان تهرانی را کسب کند و کارنامه انتقادآمیزی را از خود برجای گذاشت.

وی گزارشی از عملکرد خود را در شورای جدید شهر تهران ارائه کرد اما این شورا گزارش مذکور را رد کرد. اکثریت اعضا نسبت به این گزارش معترض بودند و اذعان داشتند که گزارش ارائه شده خلاف واقع است و وضعیت پاتیخت در دوره اصلاح طلبان نه تنها بهتر نشده بلکه نسبت به گذشته عقبگرد داشته و بر همین اساس اعضای شورای شهر تهران طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به تهیه "سند تحویل و تحول" را تصویب کردند.

این در حالیست که علیرضا زاکانی شهردار منتخب شورای شهر تهران پس از طی فرایند قانونی و ابلاغ حکم از سوی وزیر کشور به عنوان شهردار تهران کار بسیار سختی را در پیش خواهد داشت چرا که بسیاری از پروژه‌های شهرداری از دوره چهارم همچنان بلاتکلیف بوده است. همچنین  پروژه‌های که در دوره پنجم هم کلید خورد به نتیجه نرسیده است. وضعیت حمل‌ونقل عمومی و ... در تهران  شرایط خوبی ندارد. همچنین میزان بدهی‌های شهرداری تهران با سود بانک ها هر روز در حال افزایش است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس