نمکی

وزیر بهداشت گفت: متأسفانه پشتیبانی‌های لازم از بسیج و کادر درمان انجام نشد و هنوز بخشی از آن یک میلیارد دلاری که مقام معظم رهبری به کرونا تخصیص دادند، دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش مشرق،   نشست مشترک سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، سعید نمکی وزیر بهداشت، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده بسیج مستضعفین با موضوع ارتباط تصویری با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرماندهان سپاه‌های استانی برای مقابله با کرونا، صبح امروز (پنجشنبه ۲۱ مرداد) برگزار شد.

در این نشست، سعید نمکی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج و سپاه پاسداران برگزار شد و مبنای آن حرکت بسیجی و انقلابی بود، گفت: در این طرح توفیق‌های بسیاری به دست آوردیم که تاریخ درباره آن قضاوت خواهد کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بسیج از نخستین روزهای این راه سخت که یک مصیبت جهانی در اوج تحریم بود ما را تنها نگذاشت و همراهی کرد، اظهار داشت: همانطور که ملت بزرگ ایران روزگار دفاع مقدس را از یاد نخواهیم برد طرح مزین به نام شهید سلیمانی بخاطر خدمت گسترده‌ای که انجام داد که با همکاری و هم‌اندیشی در سازمان بسیج شکل گرفت در تاریخ خواهد ماند.

نمکی با اشاره به سفر اخیر خود به مشهد گفت: در ۷ روز بیش از ۱۳۰۰ پرواز به این شهر از نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه بدون رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است، این در حالی است که کادر درمان همچنان در جبهه مقابله با کرونا هستند اما عده ای کار را رها کرده اند، به همین دلیل شاهد از دست رفتن عزیزانمان هستیم.

وی افزود: تاریخ قضاوت خواهد کرد کسانی در حالی که تحمیل کننده سبک زندگی کشورهای عقب‌مانده منطقه بر ما بودند اما در بحث مبارزه با کرونا ما را با کشورهای اروپایی مقایسه می‌کردند.

وزیر بهداشت دستاوردهای بسیج و وزارت بهداشت را بسیار موفق دانست و گفت: در طرح شهید سلیمانی توانستیم موفقیت‌های بسیار خوبی بدست بیاوریم که باید آن را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اوج گیری  مجدد  کرونا گفت: ما متأسفانه از همراهی کار فرهنگی و بهداشتی با کار محکم برای قرنطینه محروم شدیم. در حالی در بسیاری از کشورهای پیشرفته می‌بینیم که حتی با استفاده از تانک و جریمه همه را مجبور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه می کنند، اما در کشور ما قدرت محکمی در اعمال حاکمیت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌بینیم. با خواهش و تمنا که نمی‌شود بیماری را مهار کرد.

نمکی با اشاره به اهمیت تاب آوری گفت: متأسفانه پشتیبانی‌های لازم از بسیج و کادر درمان انجام نشد و هنوز بخشی از آن یک میلیارد دلاری که مقام معظم رهبری به کرونا تخصیص دادند دریافت نکرده‌ایم و بخشی هم که دریافت کردیم قطره چکانی بود. مثل فرد تشنه‌ای که در کویر باشد و ما قطره قطره به او آب بدهیم.

وزیر بهداشت گفت: کیت آزمایش کرونا به ۱۳۰ هزار تا رسید که طراحی داخل بود.

وی به همدلی و وفاق وزارت بهداشت با سپاه و بسیج در طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: اتفاقات امروز کرونا لحظه به لحظه پیش‌بینی شده بود. دستاورد ما و بسیج طی پنج گام نمونه است. ما قرار بود قرنطینه را جدی بگیریم و ۱۳۰ هزار تخت در این جهت آماده کرده بودیم اما نتوانستیم کسی را به قرنطینه ببریم درحالی که در دنیا محدودیت‌ها با کمک نیروهای نظامی صورت گرفت.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز ۴۶۰ مرکز آزمایش کرونا در کشور راه‌اندازی شده است و ماهانه ۳۶۰ میلیارد تومان در این مسیر هزینه کرده‌ایم. طرح شهید سلیمانی ملزوماتی نیاز داشت تا موفق‌تر جلوه‌گر کند که فراهم نشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس