کد خبر 1257651
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
آئودی سوپراسپرت مفهومی اسکایسفر را معرفی کرد

آئودی مدل مفهومی و برقی اسکایسفر را رونمایی کرد. این خودرو سوپراسپرت ۶۲۴ اسب‌بخار قدرت خواهد داشت و از سطح ۴ رانندگی خودکار و قابلیت ویژه‌ای برای افزایش فاصله‌ محوری برخوردار خواهد بود.

به گزارش مشرق، آئودی به‌دنبال ساخت خودروهای تمام‌برقی لوکس و کاربردی است و آینده خود را با سه خودرو مفهومی سری اِسفر (Sphere) ترسیم می‌کند. اولین سری از سه خودرو مفهومی آئودی، اسکایسفر (Skysphere) نام دارد. کانسپت مذکور به‌عنوان رودستری دونفره و شیک اولین حضور عمومی‌اش را در رویداد پبل بیچ کانکورز دلیگانس ۲۰۲۱ تجربه می‌کند.

در زیر بدنه اسکایسفر، قابلیتی پنهان وجود دارد و شما می‌توانید فاصله محوری را با فشردن یک دکمه تغییر دهید و آن را از خودرویی بزرگ و گرندتوری بااُبهت به رودستری چابک تبدیل کنید. محرک‌هایی هیدرولیکی در پشت محور جلو قرار دارند که از پشت گل‌گیرهای جلو، خودرو را به عقب حرکت می‌دهند و با تغییر ۲۵/۴ سانتی‌متری فاصله محوری، نسخه‌های GT و اسپرت کانسپت اسکایسفر را خلق می‌کنند.

نکته مهم این است که کانسپت یادشده از نظر تئوری، سطح ۴ رانندگی خودکار را ارائه می‌دهد؛ به‌همین‌دلیل در حالت GT، فرمان و پدال‌های موجود در زیر داشبور جمع می‌شوند تا کابینی باز و تخیلی برای دو سرنشین اسکایسفر فراهم شود.

مدل مفهومی آئودی اسکایسفر 2021 از نمای کناری

به‌هرحال، استفاده از دو پیکربندی متفاوت در اسکایسفر بسیار عالی به‌نظر می‌رسد. برای ساخت این کانسپت از رودستر هورچ ۱۹۳۷ الهام گرفته شده است. سال ۲۰۰۹، خودرو ذکرشده با طول و عرض و اندازه نسبتا زیاد انتهایش که سنتی کهنه در میان خودروهای کلاسیک بود، به‌عنوان برنده رویداد پبل بیچ کانکورز دلیگانس شناخته شد.

حتما به‌خاطر می‌آوررید که هورچ همراه با DKW و آئودی و واندرر، چهار برند تشکیل‌دهنده اتویونیون هستند؛ ازاین‌رو، باید هورچ را یکی از خویشاوندان نزدیک آئودی دانست. بااین‌حال، اکنون اسکایسفر نشانی از آن میراث و نمونه‌های مشابه ندارد و گذشته را زنده نمی‌کند.

قابی یک‌دست در قسمت جلو می‌بینیم و نشان چهارحلقه‌ای روشن آئودی در میان آن دیده می‌شود. لامپ‌های LED زیادی به‌عنوان چراغ‌های راهنما و برای تزیین جلوپنجره استفاده شده است که هنگام ورودوخروج، رقص نوری زیبا و سرگرم‌کننده‌ای دارند. چراغ‌های جلو باریک هستند و در آن‌ها از نورپردازی و گرافیک مثلثی‌شکل به‌عنوان نمادی از زبان نسل بعدی طراحی سیستم روشنایی محصولات آئودی استفاده شده است.

گل‌گیرهای جلو و عقب زاویه‌دار هستند و به‌یاد یکی‌ دیگر از محصولات معروف آئودی، یعنی سری کواترو در دهه ۱۹۸۰، از بدنه بیرون زده‌اند. قسمت عقب سبکی ساده دارد و این قسمت نگرشی از حضور آئودی در مسابقات اتومبیل‌رانی در یک قرن اخیر است و به‌واسطه تعداد زیادی LED با رنگ‌هایی مایل به قرمز، خلق ظاهری مدرن را شاهد هستیم.

نمای عقب - مدل مفهومی آئودی اسکایسفر 2021

پیش‌ روی سرنشینان و در حالت GT، نمایشگری زیبا با تزییناتی به رنگ سرخ و با اشکال مثلثی‌ قرار دارد و هماهنگی این قسمت با بدنه یک‌دست و موجود در پشت صندلی‌ها را می‌بینیم. اسکایسفر GT به‌دلیل برخورداری از سیستم تعلیق بادی چهار گوشه متصل به GPS و سیستم نظارت بر سطح جاده، سواری نرم و آرامی ارائه می‌کند و ارتفاع آن نسبت به زمین کمی زیاد است.

در حالت اسپرت، ارتفاع خودرو کم خواهد شد و فاصله دو محور افزایش خواهد یافت و بدین‌ترتیب، نمایشگر فعال در حالت GT محو می‌شود. در این حالت، فرمان خود را به راننده نشان می‌دهد و به‌منظور ارائه تجربه‌ای لذت‌بخش و درگیرکننده از رانندگی اسپرت، سیستم فرمان‌پذیری محور عقب فعال و متصل خواهد شد.

به‌گفته آئودی، مدل مفهومی اسکایسفر به‌لطف موتورهای الکتریکی نصب‌شده در عقب ۶۲۴ اسب‌بخار قدرت دارد و در ۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد. باتری ۸۰ کیلووات‌ساعتی این خودرو در پشت صندلی‌ها و کنسول میانی قرار گرفته است و براساس استانداردهای WLTP، می‌توان ۵۰۰ کیلومتر را با اسکایسفر طی کرد. درعین‌حال، یک جفت چمدان در صندوق عقب قرار دارد و دو مجموعه چوب گلف سفارشی درون فضای ذخیره‌سازی بزرگ قسمت جلو جای گرفته‌اند.

یکی از قسمت‌های مهم اسکایسفر را باید کابین راحت آن دانست. سراسر محیط کابین با قطعاتی از جنس میکروفایبر به رنگ آگاو آبی و چرم وگان سازگار با محیط‌زیست پوشانده شده و باید آن را ادای احترامی به مرکز طراحی مالیبو واقع در کالیفرنیا به‌عنوان طراح مدل مفهومی اسکایسفر دانست.

به‌طور پیوسته از تریم اُکالیپتوسی روی پنل‌های در استفاده شده و اشکال فلزی شیک و الهام‌گرفته‌شده از هنر تزیینی آرت دکو، خاطرات هورچ قدیمی را زنده می‌کنند. نمایشگری عریض به‌جای داشبوردهای معمولی در اسکایسفر دیده می‌شود. دوسوم این نمایشگر ابزارهای موردنیاز راننده را نمایش می‌دهد و باقی آن نیز به سیستم اطلاعات و سرگرمی اختصاص یافته است. ابزارهای اضافی کنترل صدا و تهویه مطبوع روی پنل‌های در ظاهر می‌شود و لمس آن‌ها بسیار لذت‌بخش است.

اسکایسفر به‌همراه گرنداسفر (Grandsphere) و آربن‌اسفر (Urbansphere) طبیق‌پذیر به‌عنوان پرچم‌داران آینده آئودی، ظاهر و فناوری‌های این شرکت در آینده را نمایش می‌دهند. درواقع، آئودی ادعا می‌کند گرنداسفر نمونه‌ای برای تولید است و تا اواسط دهه حاضر، می‌توان آن را دید. برخی از عناصر اسکایسفر در افکار فانتزی و تخیلی ریشه دارند. به‌عنوان مثال، اصلا انتظار نداریم افزایش فاصله محوری را در آینده نزدیک مشاهد کنیم؛ اما اگر آئودی در آینده فقط به‌اندازه نیمی از جذابیت‌های رودستر خود را داشته باشد، همه ما عاشقش خواهیم بود.

منبع:زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    1 0
    مسخره مفتش گرونه
  • عنابستانی IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 0
    فقط دناپلاس اتومات توربوشارژر خودم و عشقه
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    0 1
    ما هنوز اندر خم و زیر دوخم پراید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس