مسکو

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه ای اعلام کرد که روسیه باید به استقرار نیروهای ارمنستان در خاک این کشور پایان دهد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ارمنستان با رعایت نکردن بیانیه سه جانبه امضا شده در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، نیروهای خود را به خاک این کشور اعزام کرد و لذا نیروهای روسیه باید به این وضعیت پایان دهند.

همچنین در این بیانیه آمده است که گروهی از نیروهای مسلح کشور ارمنستان که باید به طور کامل از خاک جمهوری آذربایجان خارج می‌شدند، هنوز در خاک آذربایجان هستند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزود: ارمنستان اعلامیه سه جانبه را به شدت نقض کرده است. اقدامات کافی توسط ارتش جمهوری آذربایجان انجام شده است. طرف ارمنستانی عمداً برای بدتر شدن اوضاع به چنین تحریکاتی متوسل شده است.

این در حالیست که نیروهای نظامی دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان تا کنون بارها یکدیگر را به نقض آتش بس در منطقه مورد مناقشه متهم کرده اند.

 روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال ۱۹۹۱ و در پی ورود نظامیان ارمنستان به منطقه قره باغ رو به تیرگی گرایید.

این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از ۴۴ روز مناقشه خونین سرانجام در دهم نوامبر ۲۰۲۰ با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه به پایان رسید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    17 16
    آذربایجان اشتباه کرد که آتش بس رو امضا کرد بایستی جنگ رو آزادی کامل سرزمینهای خودش ادامه میداد و به تحکیم مواضع خود میپرداخت
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    3 4
    خواهشا صلح کنید. کرونا امانتون رو میبره. همون ارمنستان مردمش استقبال نکردن.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 2
    مادر من وقتی بچه گی لج بازی می کردم بهم می گفت مگه ارمنی هستی لج بازی می کنی . حالا می فهمم این حاصل تجربه مردمی از اخلاق ارامنه است . حالا ارامنهبا لج بازی فقط به خودشان ضربه می زنند و برنده واقعی موضوع آذربایجانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس