قدس

مفتی کل قدس و دیار فلسطین بر ضرورت مخالفت با طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی حرم ابراهیمی تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، «شیخ محمد أحمد حسین» مفتی کل قدس و دیار فلسطین در بیانیه‌ای خواستار مخالفت با طرح‌های اسرائیل برای یهودی سازی حرم ابراهیمی شد.

وی افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی قصد دارد برای تسهیل یورش شهرک نشینان به مسجد ابراهیمی در الخلیل اقدام به ساخت گذرگاه‌ها و آسانسور در این مسجد نماید.

مفتی قدس گفت که این اقدام اسرائیل به معنای تصرف حدود ۳۰۰ متر مربع از محوطه مسجد ابراهیمی است و نقض آشکار مالکیت مسلمانان بر این مسجد به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی نقض آشکار کنوانسیون های بین المللی که بر حمایت از اماکن مقدس و آزادی عبادت تاکید کرده است، محسوب می‌شود و می تواند منطقه را به سمت بحران و تشنج بیشتر سوق دهد.

مفتی قدس در ادامه گفت که این نقشه‌های خبیث اسرائیل، حق ثابت مسلمانان بر مساجد و عبادتگاه‌هایشان را هرگز تغییر نخواهد داد.

شیخ محمد أحمد حسین اظهار داشت که رژیم صهیونیستی در راستای جنگ فراگیر خود علیه مقدسات مسلمانان با توسل به زور به اجرای طرح های توسعه طلبانه و استعماری در سرزمین فلسطین ادامه می‌دهد.

وی از جامعه جهانی و نهادهای بین المللی مرتبط خواست که تحرکی جدی و مؤثر برای تضمین حمایت از عبادتگاه ها و مسجدالأقصی و مسجد ابراهیمی انجام دهند.

 وزارت جنگ اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که به تاسی از فرمان «بنی گانتس» وزیر جنگ، پروژه ساخت آسانسور به منظور آسانتر کردن راه رسیدن به حرم حضرت ابراهیم را آغاز کرده است.

پیش بینی می‌شود ساخت این پروژه حدود ۶ ماه به طول انجامد. این پروژه در مسیری از پارکینگ تا صحن مسجد ابراهیمی ساخته خواهد شد.

 فلسطینی‌ها به ساخت آسانسور در مسجد ابراهیمی اعتراض کرده‌اند. آنها در ماه‌های گذشته در اعتراض به انجام این پروژه چند بار تظاهرات برگزار کردند.

مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری اشغالی قرار دارد و قدمت آن به ۵ هزار سال پیش می‌رسد. این مسجد بعد از مسجد الحرام، مسجد النبی و مسجد الاقصی چهارمین مسجد قدیمی جهان اسلام است و نزدیک به ۱۲ هزار نفر گنجایش دارد. قبر حضرت ابراهیم نیز در این مسجد قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس