کد خبر 1257087
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
هنیه

اساعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت مقاومت گفت: سردار سلیمانی نماینده مواضع ایران در فلسطین و محور مقاومت بود.

به گزارش مشرق، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که در راس یک هیئت بلندپایه برای شرکت در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی به تهران سفر کرده بود در مصاحبه با شبکه خبری گفت: درگیری‌ها و اختلافات در کابینه جدید اشغالگران صهیونیست، از سست بودن حکومت آن‌ها پرده برداشت.

وی افزود: پس از ۷ دهه مبارزه، فلسطینیان در سرزمین‌شان با نشاط و ریشه‌دار هستند و هر لحظه آماده انتفاضه‌اند.

ریشه امت اسلامی مسئله فلسطین است

هنیه با بیانیه اینکه محور مقاومت و قلب محور مقاومت (جمهوری اسلامی ایران) پوششی راهبردی در حرف و عمل برای ما بود تاکید کرد که ما از «نسل ایمانی»، «پیشرفت در تجهیزات» و «ارتباط با عمق راهبردی در منطقه» علیه دشمن استفاده کردیم. و در مقابل با نسل جدید صهیونیست‌ها مواجهیم که پوچ، بی‌اخلاق و بی‌آرمان هستند.

رونمایی از شگفتی‌های محور مقاومت

وی به صهیونیست‌ها نسبت به ماجراجویی در غزه هشدار داد و  از غافلگیری‌های تازه‌ای برای ضربه به صهیونیست‌ها خبر داد.

نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت مقاومت

هنیه با اشاره به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تقویت مقاومت گفت: سردار سلیمانی نماینده مواضع ایران در فلسطین و محور مقاومت بود.

دلیل شکست طرح‌های سازش

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که صهیونیست‌ها هیچ اعتقادی به راهکارهای سیاسی ندارند. غربی‌ها و آمریکایی‌ها کاملا با صهیونیست‌ها همدست هستند.

وی افزود: افرادی که سوی این سازش‌ها و مذاکرات رفتند، اذعان کردند که سلاح مقاومت چقدر زبانش از زبان دیپلماسی بهتر است.

تقدیر حماس از میهمان نوازی ایران

دفتر نمایندگی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در تهران طی بیانیه‌ای ضمن تشریح اهداف سفر هیئت بلندپایه این جنبش به ایران به ریاست اسماعیل هنیه، از مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران به خاطر حمایت‌های همیشگی از ملت و مقاومت فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

در این بیانیه آمده است:

هیئت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست برادر مجاهد اسماعیل هنیه هفته گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر ابرهیم رئیسی و دیدار با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد و امروز به سفر خود خاتمه داد.

در این سفر، رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه با جناب آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد و وی را در جریان آخرین تحولات مسئله فلسطین قرار داد. آقای رئیسی در این دیدار بر حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران و تداوم پشتیبانی از حق مسلم فلسطین و مقاومت دلاورانه آن تا بازپس‌گیری حقوق حقه و رفع محنت‌های ناشی از تجاوزات جنایتکارانه صهیونیست‌ها علیه مقدسات و فلسطینیان ساکن قدس، غزه و کرانه باختری و در جای‌جای سرزمین فلسطین تاکید نمودند.

برادر مجاهد اسماعیل هنیه به نوبه خود کسب اعتماد ملت دوست و برادر و رهبری ایران را به محضر رئیس جمهوری منتخب تبریک و تهنیت گفتند و مواضع پایدار و دائمی جمهوری اسلامی ایران در حمایت و جانبداری از حقوق حقه ملت فلسطین را ستودند.

همچنین در جریان این سفر، هیئت حماس با دیگر مقامات بلندپایه ایرانی از نهادهای حاکمیتی و اجرایی دیدار و گفتگو کردند. کما اینکه ریاست محترم جنبش در چندین مراسم مردمی و مدنی شرکت کردند که نشانگر اشتیاق و وحدت مولفه‌های جامعه ایرانی از هر طیف فکری سیاسی و مذهبی در قبال آرمان عادلانه ملت فلسطین بود.

دفتر نمایندگی جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران بر خود لازم می‌داند از گرمی استقبال و کرم ضیافتی که هیئت جنبش از مسئولان و مردم عزیز ایران اسلامی یافتند، از جمهوری اسلامی ایران و در راس آن مقام معظم رهبری حضرت آیت‌ الله العظمی سید علی خامنه‌ای کمال تشکر و قدردانی را داشته باشد.

همچنین از نهادهای اجرایی و سازمان‌ها در همه سطوح به خاطر حسن توجه و اهتمامی که نسبت به این سفر داشتند، تشکر می‌نماید و از مسؤلان و محافل رسانه‌ای بخاطر پوشش مناسب این سفر که به حق موفق و مثمرثمر بود، تشکر ویژه دارد.

دفتر نمایندگی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس ـ تهران
سه شنبه ۱ محرم ۱۴۴۳ هـ. ق/ ۱۰ آگوست ۲۰۲۱ م

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس