عراق

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق گفت که تحریمهای آمریکا در واقع نوعی از جنگ بین حق و باطل است.

به گزارش مشرق، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق به تحریمهای ایالات متحده آمریکا علیه این جنبش واکنش نشان داد.

الربیعی به شبکه خبری العهد گفت که تحریمهای آمریکا علیه عصائب، در واقع نوعی از جنگ بین حق و باطل است.

وی با بیان اینکه عصائب از تحریمهای آمریکا تعجب نکرده است، تصریح کرد: «ما از آنان انتظار هر چیزی را داریم».

این مسئول عراقی بر این باور است که تحریمهای آمریکا بیانگر حجم شکستی است که دولتهای آمریکا در منطقه خاورمیانه متحمل شده‌اند.

سخنگوی دفتر سیاسی عصائب همچنین گفت که «هر کاری انجام دهند، تأثیری بر روی ما نخواهد گذاشت؛ زیرا ما مانند کوتاه محکم هستیم».

وی با بیان اینکه آمریکا خواستار «عراقِ فقیر» است، تأکید کرد، واشنگتن در پی این است که جوانان عراق کار نداشته باشند.

الربیعی خاطر نشان کرد، آمریکا «نگران حضور سیاسی مقاومت است و به همین دلیل در پی راه فرار است... البته دولت [عراق] نیز ضعیف است و نمی‌تواند با فشارهای آمریکا مقابله کند».

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای، تدابیر تنبیهی در نظر گرفته شده علیه گروه‌های مقاومت عراق، دو شرکت سوریه‌ای و چند شرکت روسیه‌ای را برای چاپ در نشریه رسمی دولت فدرال آمریکا اعلام کرد.

با آنکه وزارت خارجه آمریکا گفته این تدابیر تحریمی روز ۲۹ جولای علیه گروه‌های فوق اعمال‌شده، دولت آمریکا پیشتر این مسئله را رسانه‌ای نکرده است.

تحریم جدید در راستای تداوم اقدامات دولت آمریکا علیه گروه‌های مقاومت است. دولت بایدن، قبل از این دو بار به مواضع گروه‌های مقاومت عراق حمله کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس