کد خبر 1257075
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
یمن

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که یمنی اصیل، نمی‌تواند وابسته به گروهی باشد که توسط صهیونیستها هدایت می‌شود و تابع سلطه‌طلبی آمریکا نیست.

به گزارش مشرق، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن از تلاش برای نزدیک کردن ملت این کشور به رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از بن حبتور گزارش داد: «یمنی اصیل، نمی‌تواند وابسته به گروهی باشد که توسط صهیونیستها هدایت می‌شود و نمی‌تواند تابع سلطه‌طلبی آمریکا باشد».

وی تأکید کرد: «از امروز در تعاملات رسمی و نامه‌نگاریهای خود از تاریخ هجری استفاده خواهیم کرد و جشن گرفتن به مناسب هجرت نبوی را در زمره تعطیلات رسمی قرار می‌دهیم».

این مسئول یمنی تصریح کرد، ملت یمن طی این سالهای تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی، صبر زیادی از خود نشان داد و در تداوم مقابله با تجاوزگری، فرمانبرداری مثال‌زدنی از رهنمودهای رهبر انقلاب داشت.

در همین ارتباط، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده یمن روز گذشته تأکید کرد که واشنگتن و ریاض در مأرب دست به تحرکاتی می‌زنند و هیچ اهمیتی به ابعاد انسانی نمی‌دهند.

وی خاطر نشان کرد، تا زمانی که جنگ بین طرفهای یمنی باشد، آمریکاییها خواستار ادامه جنگ هستند و نگرانی این کشور درباره مأرب، بیانگر اهمیت این استان است.

این مسئول یمنی تأکید کرد، اگر آمریکاییها خواستار صلح در مأرب هستند، ما طرح خود را پیشنهاد داده‌ایم، ولی «درباره این طرح هیچ تماسی با آمریکاییها نداشته‌ایم».

عبدالسلام اخیرا گفت که «انصارالله و دولت نجات ملی یمن، روابط حسنه و خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارند... ایران در قبال یمن، موضع مسئولانه‌ و صحیحی دارد؛ زیرا این جنگ، برنده‌ای ندارد... ما از حمایتهای بسیار ایران در سطوح سیاسی، رسانه‌ای، اجتماعی و مردمی قدردانی می‌کنیم».

وی با اشاره به استفاده یمن از تجارب نظامی ایران، ابراز امیدواری کرد که حمایتهای تهران ادامه یابد؛ به ویژه اینکه ملت یمن با استفاده از این تجارب، موشک و پهپاد می‌سازد.

این مسئول یمنی ضمن قدردانی از حمایتهای ایران از یمن و فلسطین، گفت که امیدوار است دولت آیت الله ابراهیم رئیسی، انقلابی و حامی مستضعفان و مظلومان جهان باشد و بتواند مانند همیشه، به عنوان یک کشور مهم، با استبکار مبارزه کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس