کد خبر 1257009
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی با محوریت عاشورا

نمایشگاه کتاب مجازی «نسل حسینی» با محوریت کتاب‌های منتشر شده درباره محرم و قیام عاشورا آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، با آغاز ماه محرم و برپایی عزای سید و سالار شهیدان، نمایشگاه مجازی نسل حسینی با هدف ترویج پیام قیام حسینی، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و با مشارکت انتشارات سوره مهر حوزه هنری برپا شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری، مسئولان فرهنگی سازمان تبلیغات و مدیر انتشارات سوره مهر حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، با قدردانی و تشکر از مسئولان برگزاری این نمایشگاه گفت: در ماه محرم و صفر همه مردم، خادم دستگاه امام حسین هستند. از مادحین، وعاظ، بانیان هیئت گرفته تا مردمی که خانه‌ خود را سیاه پوش می‌کنند، جوانی که لباس مشکی بر تن می‌کند و ... همه خادم سالار شهیدان هستند.

وی ادامه داد: در این سال‌های اخیر، با توجه به معضلات اقتصادی، باید غصه بخوریم برای اینکه افرادی که در تولید و نشر کتاب عاشورایی فعالیت می‌کردند، دیگر آن شور و حال سال‌های گذشته را ندارند. این‌ها هم خادم امام حسین هستند. باید این نکته را در نظر داشت که معرفی قیام عاشورا با کتاب امکان پذیر است و اصلاً خداوند هم اعجاز آخرین پیامبر خود را از جنس کتاب قرار داده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: باید گفت که متاسفانه ما در سال‌های اخیر کتاب و اهمیت آن را دست کم گرفته ایم که از این بابت ضرر کردیم. تعمق و ژرف کاوی در پیام عاشورا، با معرفت امکان پذیر است و یکی از مهم‌ترین ابزارهای معرفت، کتاب است. برپایی این نمایشگاه اتفاق خجسته و مبارکی است و گامی رو به جلو در جهت تبلیغ فرهنگ عاشورایی است و خوشا به حال مسئولان برگزاری میز کتاب در هیئات، که جزو خادمین اهل بیت هستند.

وی ادامه داد: ضرورت حیات معنوی، توصیه خود سیدالشهداست که با افزایش معرفت و کتابخوانی به وجود می‌آید. ما به فضل خدا و یاری اهل بیت عزممان را جزم کردیم تا نقصان و کمبود در زمینه نشر و نذر فرهنگی کتب دینی و عاشورایی را به همت دولت جدید و همه اهالی کتاب، بهتر از قبل کار کنیم و ما هم به عنوان کوچکترین خادم این آستان با تمام قوا مشتاقانه خدمت خواهیم کرد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه با فعالیت در بستر اصلی خود یعنی فضای مجازی، ۶۰۰ عنوان کتاب از ۱۲۰ ناشر را با موضوعات عاشورایی در رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در دسترس مخاطبان برای خریداری قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس