کد خبر 1256926
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کادر درمان از کنترل بحران کرونا ناامید شده است

فوق تخصص بیماری های عفونی، عدم حمایت و اهتمام لازم برای جلوگیری از پیشرفت بحران کرونا را عامل ناامیدی کادر درمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در یک بحران جدی هستیم.

به گزارش مشرق، ایلاد علوی، با ابراز تأسف و نگرانی نسبت به وضعیت کرونا در تهران، افزود: تخت‌ها و اورژانس تنفسی بیمارستان لقمان هم مانند تمام بیمارستان‌های تهران کاملاً پر است.

وی ادامه داد: میزان مراجعات به بیمارستان به حدی است که به این موضوع فکر می‌کنیم که بیماران بر حسب متر مربع پذیرش شود.

بیشتر بخوانید:

صدای پای پیک ششم می‌آید

علوی افزود: با توجه به اینکه مهم‌ترین درمانی که برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انجام می‌شود بحث اکسیژن رسانی است، از نظر اکسیژن بسیار در تنگنا هستیم، البته با کمک همکاران در این زمینه دچار بحران اساسی نشدیم اما همه اقدامات با تمهیدات غیرمعمولی مانند استفاده از اکسیژن هایی با لاین مشترک و مواردی از این دست انجام می‌شود که ما را دچار زحمت‌های طاقت فرسا می‌کند.

وی، رسیدگی به بیماران غیر کرونایی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: تمام اموراتی مانند جراحی و پذیرش بیماران غیر کرونایی تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است، زیرا تمامی همکارانی که تخصصی خارج از فیلد عفونی دارند نیز در حال حاضر به کمک ما شتافته اند در حالی که رسیدگی به اورژانس بدون کمک سایر رشته‌ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

۱۲۰ پرستار در راه مبارزه با کرونا به شهادت رسیده‌اند

علوی، ابتلای کادر درمان به کرونا را از دیگر چالش‌های وضعیت فعلی عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد محدود نیروها، کادر درمانی که به کرونا مبتلا می‌شوند مجبور هستند پس از کمی استراحت فوراً به بیمارستان‌ها بازگردند و در بخش کرونا به فعالیت بپردازند؛ این موضوع برای ما بسیار ناراحت کننده و سخت است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد هنوز به قله پیک نرسیده ایم، ادامه داد: باید امیدوار باشیم که این پیک خاموش شود اما وضعیت روشنی پیش رو نداریم و این موضوع بسیار آزار دهنده است.

علوی اضافه کرد: از طرفی در جامعه هیچ تلاشی برای بهبود این وضعیت انجام نمی‌شود و بیشتر صحبت است و برگزاری جلسات متعدد و تکراری بدون آنکه به صورت عملی کمکی به بهبود وضعیت شود.

وی با اشاره به برگزاری عروسی‌ها و مجالس مختلف افزود: متأسفانه بسیار دیده می‌شود که پس از فوت بیماران کرونایی مجالس ترحیم برگزار می‌شود و این چرخه معیوب ادامه می‌یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 0
    ما مردم طوری رفتار میکنیم که انگار هیچ چیزی برای ما ارزشی ندارد ..تا وقتی که خود. بدان مبتلا شویم . کرونا . بی برقی .. تجمعات و خریدهای طولانی مدت . عین پرسه زدن . آن هم در زیر سقف و ازدحام بالا .. دعوت های خانوادگی و جشن و عزا .. . اگر رعایت میشه . پس این سیل گرفتاران از کجا حاصل شده .. وقتی هم که بیمارستانی شدیم . و پای جان در میان باشه . با این شرایط خاص که تمام بیمارستانها . حتی . برخی در راهروها . بر روی برانکارد و یا زمین خوابیده اند و به دارو و اکسیژن هم نیاز دارند . . هر جای دنیا هم که باشی . حتما کادر درمان و امکانات یارای پاسخ گوئی مورد انتظار بیماران را ندارد . همین انتظار بیمار . اگر توجه میشد . بهمین انتظار کادر درمان و بهداشت که هر روز و ساعت هشدار میدادند و انتظار دارند که ما رعایت کنیم . که آسانترین راه است . ما مردم کم توجهی نمیکردیم و بیماری و سرایت و شیوع بالا را و امکان ماندن عوارض بر بدن و یا همین وضعی که در بیمازستانها را . باور میکردیم. . و مانند برق . خاموشی آزار دهنده را باور مبکردیم و با سماجت و یک جور لج بازی با خود و دارائی در اختیارمان . * بازی *نمیکردیم . و بجای چهار تا لامپ . به دو تا اکتفا و یا دور کند کولر اختیار ... میشد . خاموشی عمومی را شاهد نباشیم .. و حتی به زیر ساخت های کشور که تحمل معیینی دارند . فشار وارد نمیکرده و حتی ضربه نمیزدیم . این پرسنل و امکانات درمانی هم . تا حدی توانائی پایداری دارند . نشود که همه چیز را با سیل بی پروائی ها و درست ترش خود زنی های خود . از پای در بیاوریم و آنوقت . همه هاج و واج . دست ها را دو طرف سر خود قرار داده . به رفتار خود که کار را بدینجا رسانده . فکر کنیم . کاری که باید قبل از این اتفاقات سخت بیاندیشیم و مراقب همدیگر و داشته های خود باشیم . اینجا هیچکس و نهادی . جز خود ما . مسئول و نقش نداریم و حرفمان قابل قبول نیست و ربطی ندارد
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      2 0
      خدا بهتون تندرستی بده. حرفای خوبی نوشتید. والا مدتهاست تو مغز ما ایرانیان گفتند متمدن کهن فرهنگ. و ما به قول گفتنی فکر میکنیم رو تنظیمات کارخونه، همه، بدون تلاش متمدن و خونگرم و همه چیز تمامیم. الان ما جدیدیها چه وامدارانی هستیم؟؟؟؟؟ ؟؟ می بینید و می بینیم. کاش برای فرهنگ و تمدن اجتماعی خود قدم ور داریم.
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 3
    هیچی نیست بابا نترسین،طبیعت باید کار خودشو کنه مردن هم جزعی از طبیعته کرونا نباشه تصادفه،تصادف نباشه سرطان و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس