3 طلایی ایران

کاروان ایران با وجود ناکامی و کسب نتایج نامطلوب در برخی رشته ها و نزول دو پله ای نسبت به دوره قبل، در مقایسه با برخی کشورهای مطرح نتایجی بهتر کسب کرد.

سرویس ورزش مشرق - با پایان مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو کاروان ۶۵ نفره ایران در ۱۷ رشته با کسب ۳ مدال طلای جواد فروغی و محمدرضا گرایی و سجاد گنج زاده و ۲ نقره علی داوودی و حسن یزدانی و ۲ برنز محمد هادی ساروی و امیرحسین زارع و ایستادن در رده ۲۷ به کار خود پایان داد. این در حالی است که در المپیک ریو با ۶۳ ورزشکار (۲۴ نفر از این تعداد را مثل این دوره ۲ رشته تیمی والیبال و بسکتبال مردان تشکیل می دادند) و کسب ۳ طلا و ۱ نقره و ۴ برنز در رده ۲۵ ایستاده بودیم و مقایسه مدال ها و رتبه ایران نسبت به دوره قبل از نزول ایران خبر می دهد.

با ناکامی برخی رشته ها و نفرات پرامید، هیچ کس منکر درجا زدن و عدم پیشرفت ورزش کشور در ۵ سال اخیر نیست، اما این روزها که همه در نقد نتایج ایران می نویسند و از ناکامی ورزش ایران صحبت می کنند، ما در گزارشی جدا از نتایج کلی ورزشکاران کشورمان از زاویه ای دیگر و در مقام مقایسه آماری به رتبه و مدالهای کشورمان نگاه کرده‌ایم؛ در جدول کلی المپیک و در مقایسه با کشورهای منطقه و حتی کشورهای مسلمان جهان، کاروان ایران در جایگاه بهتری ایستاده است؛ رتبه چهارم در آسیا پس از ۳ قدرت سنتی، رتبه اول در میان کشورهای خاورمیانه و منطقه و رتبه اول در میان همه کشورهای مسلمان و بالاتر ایستادن از بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکای جنوبی.

در رنکینگ میان تیم های آسیایی هم نسبت به دوره قبلی پیشرفت داشته ایم و پس از چین و ژاپن و کره جنوبی در رده چهارم ایستادیم، در حالی که در المپیک ۲۰۱۶ ریو ازبکستان و قزاقستان بالاتر از ایران ایستاده بودند اما در توکیو با نزول شدید خود پایین تر از ایران قرار گرفتند؛ قزاقستان بدون کسب طلا و نقره و با ۸ برنز از رتبه ۲۲ به ۸۳ سقوط کرد و ازبکستان هم با ۳ طلا و ۲ برنز از رتبه ۲۱ به جایگاه ۳۲ نزول کرد.

البته این نزول شامل کره جنوبی هم می شود که جایگاه ۸ المپیک ریو را با سقوطی ۸ پله ای عوض کرد و بدترین جایگاه را در ۴۵ سال اخیر کسب کرد.

ایران پایین‌تر از ایران و بالاتر از ترکیه و رژیم صهیونیستی و آذربایجان/ بدون ورزشکار توریست هم می‌توان موفق بود! +جدول

ایران پایین‌تر از ایران و بالاتر از ترکیه و رژیم صهیونیستی و آذربایجان/ بدون ورزشکار توریست هم می‌توان موفق بود! +جدول
جایگاه نهایی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو

از شرایط کرونایی حاکم بر کل دنیا که بگذریم، با توجه به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان و محدودیت هایی که برخی ورزشکاران در تهیه وسایل ضروری و مورد نیاز ورزشی و اردوهای و مسابقات تدارکاتی دارند و در مقایسه با هزینه و تبلیغات زیادی که در برخی کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس می شود این نتیجه را می توان نتیجه خوبی قلمداد کرد که به نتایج برخی کشورها اشاره می کنیم:

ترکیه: با ۱۰۷ ورزشکار در ۱۸ رشته به این مسابقات آمده بود و تنها یک رشته تیمی (والیبال زنان) هم داشت و اکثریت ورزشکاران این کشور در رشته های انفرادی بودند اما در نهایت با ۲ طلا و ۲ نقره و ۹ برنز در جایگاه ۳۵ ایستادند. (المپیک ۲۰۱۶: ۱ طلا و ۳ نقره و ۴ برنز - رتبه ۴۱)

رژیم صهیونیستی: در سال های اخیر با به خدمت گرفتن قهرمانان کشورهای مطرح دیگر و هزینه زیادی که در ورزش کرده در این دوره با ۴۲ ورزشکار بیشتر نسبت به دوره قبل یعنی با ۸۹ ورزشکار در ۱۹ رشته به توکیو آمده بود (۲۴ نفر از این تعداد در رشته تیمی بیس بال بودند) اما در نهایت با کسب تنها ۲ طلا و ۲ برنز در رده ۳۹ ایستادند. (المپیک ۲۰۱۶: ۲ برنز - رتبه ۷۷)

اندونزی: یکی از کشورهای مطرح مسلمان است که با ۲۸ ورزشکار در ۸ رشته حضور داشت و با کسب ۱ طلا و ۱ نقره و ۳ برنز در دو رشته بدمینتون و وزنه برداری با ایستادن در مکان ۵۵ به کار خود پایان داد. (المپیک ۲۰۱۶: ۱ طلا و ۲ نقره - رتبه ۴۶)

مالزی: این کشور مسلمان نیز با ۳۰ ورزشکار در ۱۰ رشته به ژاپن آمده بود اما با ۱ نقره و ۱ برنز در دوچرخه سواری و بدمینتون جایگاهی بهتر از ۷۴ به دست نیاورد. (المپیک ۲۰۱۶: ۴ نقره و ۱ برنز - رتبه ۶۰)

مصر: این کشور مسلمان هم که با کاروانی شلوغ و با ۱۳۹ نفر (۳۶ نفر در دو رشته تیمی) به توکیو آمده بود نتایج خوبی کسب نکرد و با کسب ۱ طلا و یک نقره و ۴ برنز در ۴ رشته، ۲۷ پله پایین تر از ایران در رده ۵۴ قرار گرفت. هر چند نسبت به دوره قبل خودشان نتایج خوبی محسوب می شود. (المپیک ۲۰۱۶: ۳ برنز - رتبه ۷۵)

قطر: یکی دیگر از کشورهایی بود که پایین تر از ایران ایستاد. این کشور با ۱۶ ورزشکار در ۷ رشته به مسابقات آمده بود و با ۲ طلا در دوومیدانی و وزنه برداری و یک برنز در والیبال ساحلی و ایستادن در مکان ۴۱ به کار خود پایان دادند. اما این کشور در مقایسه با دوره قبلی که تنها یک نقره در پرش ارتفاع کسب کرده بود و این دوره همان ورزشکار به طلا تبدیل کرد و کسب دو مدال دیگر صعود چشمگیری نسبت به قبل داشتند و از رتبه ۶۹ به ۴۱ رسیدند. (المپیک ۲۰۱۶: ۱ نقره - رتبه ۶۹)

آذربایجان: یکی دیگر از کشورهای منطقه که همواره نتایجش با ایران مقایسه می شود جمهوری آذربایجان است که در این دوره با ۴۴ ورزشکار در ۱۴ رشته انفرادی به توکیو آمده بود و با نزولی ۲۸ پله ای و کسب ۳ نقره و ۴ برنز در رشته های کاراته و کشتی و جودو و بوکس و بدون طلا در جایگاه ۶۷ ایستاد. (المپیک ۲۰۱۶: ۱ طلا و ۷ نقره و ۱۰ برنز - رتبه ۳۹)

عربستان: سعودی ها در این دوره با ۳۳ ورزشکار در ۹ رشته به توکیو آمده بود (۲۲ بازیکن در تیم فوتبال حضور داشتند) و با کسب یک مدال نقره در جایگاه ۷۷ ایستاد. (المپیک ۲۰۱۶: ۱۱ ورزشکار و بدون مدال)

ایران پایین‌تر از ایران و بالاتر از ترکیه و رژیم صهیونیستی و آذربایجان/ بدون ورزشکار توریست هم می‌توان موفق بود! +جدول
جایگاه ایران در میان کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا پس از پایان مسابقات ایران

با تمام این تفاسیر و مقایسه ها نباید از این نکته غافل شد که در برخی رشته ها مثل والیبال و بسکتبال و دوومیدانی و شمشیربازی و تکواندو و حتی برخی اوزان کشتی نتایج بسیار کمتر از حد انتظار بود و این نکته را ثابت کرد که موفقیت در میدانی مثل المپیک مدیریت و برنامه ریزی بلند مدت و مدون می خواهد و اگر می خواهیم تعداد رشته های مدال آور ما از انگشتان یک دست بیشتر شود نباید تنها دلخوش و امیدوار به رشته های مدال آوری مثل کشتی و وزنه برداری باشیم که همین انتظارات باعث فشار مضاعف و عدم نتیجه گیری مناسب در قهرمانان ما می شود.

اگر قرار است در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مثل تیراندازی و کاراته رشته های دیگر هم مدال آور باشند یا رشته های مدال آور قبلی تعداد و مرغوبیت مدال های خود را ارتقا بدهند، مدیران ورزش باید پذیرای انتقادات سازنده باشند و شایسته تر آنست که روی ورزش هایی سرمایه گذاری شود که بالقوه و بالفعل توانایی کسب مدال را داشته باشند نه اینکه فقط برای بالا بردن رکورد ملی یا کسب تجربه و در یک کلام توریست وار به مسابقات بروند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 28
  • امیر IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    74 12
    مشکل ما اینه همیشه خودمونو با همین چهار پنج کشور در همه ی زمینه ها مقایسه میکنیم ! که البته مثلا از نظر اقتصادی و قدرت خرید مردم ما پایین ترین هستند !
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      5 5
      مشگل شما همینه که غربگدایی!! آره دیگه بلژیک و عربستان سعودی، کویت و بحرین و قطر خیلی قدرت خرید مردمشون از ما پایین تره!!! پس کدوم غربگدایی بود هی این چند تا کشورو میزنه تو سر ما میگفت اگه با غرب رابطه داشته باشین مملکتتون بهشت میشه و قدرت خریدتون میشه مثل اینا؟؟ رو که نیست، سنگ پای سرخه هست!!!!
    • الهام IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      3 1
      آفرین واسه همینم هیچوقت نمیتونیم پیشرفت کنیم درحالی که پتانسیل ایران خیلی بیشتر اوناست و باید با بهترینها مقایسه ورقابت بشه
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      2 1
      میدونی چرا چون مردمون غربزده هستن و البته شماها هم هستید که ایران رو پایین تر میدونید
    • DE ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      10 8
      دم ايران قوي گرم همين دوستاني که سنگ ترکيه رو به سينه ميزند الان بحث ورزشي رو به اقتصادي ربط ميدند اگر تحريم ايران رو ترکيه اعمال ميشد الان ارکيه گدايي هم نميتونست کنه اسراييل هم که اصلا عددي نيس
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 2
      حالا اگه بحث اقتثادی بود سریع بحث همین چهار کشور رو جلو میکشیدید بکم شرف داشته باش
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      1 6
      باید سهم طلا درتیراندازی با توجه به نیروهای مسلح کشور بالا ببریم. باید برای ارتش و ناجا و سپاه هرکدام 2تا 3 طلا از المپیک اینده را هدف گذاری کنیم. وقتی میتوانیم انواع سلاح ها را بسازیم چرا نتوانیم ورزشکار المپیکی پرورش دهیم
    • محمد IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      1 2
      دوست عزيز يه نگاهي به ارزش و قدرت پول ملي همين چند كشور به قول شما ضعيف تر از ما از نظر اقتصادي داشته باشيد اون موقع متوجه خواهيد شد اصل ماجرا دقيقأ بر خلاف گفته شما است به عنوان نمونه يك منات جمهوري آذربايجان ٨٠٠٠ هزار تومان قيمت دارد
    • ابوالفضل حافظ 12 ساله IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      1 1
      مشکل ما اینه که ورزش کارامونو زیاد بزرگ میکنیم بعد نتیجش میشه مثل والیبال ایران
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      این گزارش نمونه ی کامل از شکست پیروزی ساختن هست،اگه به مقام مقایسه هست چرا اینطوری به قضیه نگاه نکنیم که ایران حتی پایینتر از جامائیکا و کنیا قرار داره،در آسیا حتی جزو سه تا هم نیستیم،برای اولین بار چه در کشتی آزاد و در کشتی فرنگی که ورزش اول ایران در المپیک محسوب میشه حتی یک مدال هم نگرفتیم،المپیک توکیو روز افول ورزش ایران در تاریخ المپیک کشورمون محسوب میشه
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    69 28
    واقعا ضعیف بود. ما 12 برابر اسراییل جمعیت داریم یعنی حداقل باید سه برابرش مدال میاوردیم
    • ناشناس IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      8 1
      اگر بنا به جمعیت باشد هندوستان که بیست برابر کشور ماجمعیت دارد ولی تعداد مدال هایش در المپیک کمتر از ایران است پس جناب آقا یا خانم این دیگر چه منطق بی منطقی است که اوردید
    • حمید IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      5 1
      هند هم یک میلیارد جمعیت داره ولی در کل یک طلا گرفت، از لحاظ اقتصادی هم از ما جلوترن. مگه مدال گرفتن به جمعیته؟
    • کارن IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      6 1
      اینطور که شما حساب میکنید بر اساس جمعیت.هند باید ۱۵ برابر ما مدال بگیره و همیشه با چین قهرمان المپیک بشن.
    • US ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      17 22
      پانترکي ترکيه هم جمعيتش برابر ايرانه اما اون هم از ايران پايين تر شد. با افکار تو چين بايد پنج برابر آمريکا مدال مياورد
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      3 0
      چه ربطی به جمعیت داره ، مثلا هند بیشتر از 10 برابر ایران جمعیت داره ولی رتبه 48 شده .
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      0 0
      هند ۱۵ برابر ایران جمعیت داره ولی ۵ تا مدال گرفت
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      4 3
      اسرائیل کجاس؟!
    • احمدی BE ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      جزیره ای کوچک در شمال آفریقا
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    56 0
    ما امسال در رشته ی وزنه برداری تکواندو کشتی اصلا خوب نبودیم کره جنوبی کلا 6 تا طلا گرفت 4 تاش مال تیراندازی با کمان بود ما هم اگه میتونستیم از رشته های تخصصیمون نهایت استفاده رو کنیم وضعیتمون خیلی بهتر میشد
  • رضا IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 11
    از هر لحاظ که حساب کنیم کشور ما باید جرء 10 کشور اول باشه، با این حرفا فقط خودمونو قول میزنیم وخوش میکنیم
    • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      2 0
      لیت کشورهایی که نام برده شدن همه روزگاری جزئی از خاک پاک ایران بودن نباید اختلاف ایران با استان های جدا شده خودش دو سه تا مدال باشه این یعنی پسرفت
  • مسی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    تورا خدا اینقد ما را با این کشورا مقایسه نکنید ما اگه یه مدیر ورزشی خوب داشتیم یه کم هم خوش شانس بودیم راحت تا ۱۰جهان قرار می گرفتیم
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    نويسنده ي اين متن ، ندانسته اسرائيل را کشور حساب کرده و ايران را با آن مقايسه کرده . ابله وقتي در المپيک با حريف اسرائيلي مسابقه نميديم يعني اينکه کشور به حسابش نمي آوريم آن وقت آمديد رنکينگ ايران را با اسرائيل مقايسه کرديد؟
  • محمد IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    37 8
    البته باید دید کشورهای ذکر شده کجای ورزش دنیا قرار دارن که ما از اونها بالاتر هستیم
    • نیما IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      3 2
      کشور هایی مثل اذربایجان و قطر واقعا سرمایه بزرگی رو برای ورزششون کنار میزارن و اینکه ما از اونا بالاتر قرار داریم خیلی خوبه. ولی نباید خودمون رو با اینجور چیز ها دلخوش کنیم، ایران نام بزرگیه و حداقل شایستشه که جزوه ۱۵ تای برتر جهان باشه، پتانسیلشو هم داریم فقط مدیریت لازم داره.
  • سید IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 4
    الْحُمْدُلِلّهِ عَلی کُلِّ حالٍ وَ صَلِّی اللّهُ عَلی مُحَمِّدٍ وَ آلِهِ اَجْمَعینْ
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 1
    آنقدر بدبخت شدیم که به جای مقایسه ی خودمان با چین و آمریکا ،خودمان را با اسرائیل کثیف مقایسه می کنیم.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    ورزش گلخانه ای اونم در رشته های انفرادی دلیل بر بهتر بودن اوضاع کلی ورزش اون کشور نیست. اینجوری باشه کنیا و جامائیکا خیلی بهتر از نروژ و سوئد و دانمارک و سوئیس هستن. خودتونو گول نزنید.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    به به چقدر پیشرفت کردیم!!!
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    متاسفانه اکثر رشته های ورزشی به غیر از چند تا از رشته های عمومی ما بقیه مخصوص افراد خاص و با هزینه های بسیار بالا و تقریبا لاکچری می باشند که اگر سرمایه گذاری درستی از طرف دولت بر روی این موضوع می شد استعداد های زیادی وجود دارند که به راحتی می‌توانند در رشته های کم مخاطب اثر گذار و صاحب مقام شوند
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    مقایسه هایی که صورت میگیرد کاملا غلط است این مقایسه شاید در این دوره خوب باشه اما آیا سه سال بعد بنظرتون همین باقی میمونه اگه همه این کشورها که گفتید در دوره بعد بالاتر قرار گرفتن چه خواهید گفت
  • جعفر IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    نتایج علارغم مشکلات شدید بودجه ای مطلوب بنظر میرسد
  • SG ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 0
    عالیه
  • US ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 0
    در جدول کلی المپیک و در مقایسه با کشورهای منطقه و حتی کشورهای مسلمان جهان، کاروان ایران در جایگاه بهتری ایستاده است؛ رتبه چهارم در آسیا پس از ۳ قدرت سنتی، رتبه اول در میان کشورهای خاورمیانه و منطقه و رتبه اول در میان همه کشورهای مسلمان و بالاتر ایستادن از بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکای جنوبی.
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 2
    ما ایران رو با امریکا و چین و ژاپن مقایسه میکنیم نه با این چند کشور ضعیف ایران باید به اول بودن فکر کنه نه به حد وسط بودن
  • مهران IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    تکواندو واقعا ضعیف بودیم دایناسورهای فدراسیون باید کنار روند
  • RU ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    9 11
    این دفعه اذربایجان خوب نبود ولی یاشاسین اذربایجان
    • CO ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      11 9
      حکومت باکو ( آذربایجان) کشوری جعلی است
  • علی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    11 6
    آخه آزربیجان کشور بود اومدی با اون ما رو مقایسه کردی؟
    • آرین IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      3 2
      کشور نیست؟!برو نگاه کن فوج فوج ایرانی به باکو میرن فقط واسه یک روز آرامش و به دور از گرونی و تورم و اختلاس و غم،برو نگاه کن پدر و پسر (حید علیف کبیر و پسرش)چی کار نکردن،آذربایجان الان شده مهد بزرگترین رویدادهای ورزشی و هنری و موسیقی،کاش استان گیلان رو هم قاجارها میدادن تا الان ما هم مثل آذربایجانیها و ارمنستان و گرجستان تو صلح و آرامش بودیم
  • عشق اهورایی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 8
    کم هست باید اول آسیا بشیم
  • GB ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    این المپیک ضعیف ترین کارنامه مدال آوران ورزشکار ایران بود ...وزارت ورزش و فدراسون ها واقعا گند زدن در ورزش
  • DE ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    5 18
    بايد خودمان را با جمهوري هاي جعلي باكو و آنكارا مقايسه كنيم؟؟؟؟!؟؟؟
  • گنده گوی IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    7 0
    هیچی از شایستگیهای ما هیچوقت کم نمیشه، حتی اگر از آخر اول بشیم باز میگردن چیزی پست تر پیدا میکنن. رژیم صهیونیستی رو هیچ کجا کشور حساب نمیکنن جز اینجور جاها...
  • سيدعباس نیکبخت IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    5 0
    خیلی خوب بودند بچه ها، اگر برخی هم از ایران نمی رفتند جای دیگه مدالی بودند
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    ایران در این مسابقات اگه در رشته های کشتی و وزنه برداری و تکواندو در حد خودش ظاهر میشد ما لااقل 6 مدال طلا داشتیم و در رشته های زنان هم واقعا بسیار ضعیف بودیم
  • محمد IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 2
    عملکرد ایران در مقایسه با استرالیا با 25 میلیون جمعیت (حدود یک سوم جمعیت ایران) 17 مدال طلا و در مجموع 46 مدال و کسب جایگاه ششم را چطور میشه توجیه کرد؟!
  • ali IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    6 4
    فقط بدبخت های ضعیف و ذلیل خودشون رو با ضعیف ها مقایسه می کنند آدمهای قوی همیشه خودشون رو با قویترین ها مقایسه می کنند. عملکرد وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیونها و کاروان المپیک فاجعه آمیز و مایه شرمساری بود. با حرکت رو به جلو و روحیه دکتر احمدی نزاد مقایسه کنید. که مقامی کمتر از دهم در المپیک و سوم در بازی های آسیایی رو قبول نداشت. و نتیجه المپیک لندن شد با رتبه یازدهم، که تازه باز اون رو راضی نکرد.
  • علیرضا IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 2
    اکثر مدال های آمریکا از سبک های مختلف رشته شنا هستش...البته مورد تاکید پیامبر ولی ما کجا و اسلام کجا...با داشتن سه تا دریا در کنارمون بازم تو شنا حرفی برای گفتن نداریم...
  • US ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    5 2
    همين که با همين اقتصاد نابود و تحريم و دست خالي از خيلي ها که کوچکترين تحريم بهشون اعمال بشه نابود ميشن ما اين رتبه و جايگاه خداروشکر يه عده حسود مرغ همسايه واسشون غازه
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 8
    البته که ما ورزش قهرمانی نداریم جز کشتی وزنه برداری ورزمی عملا ورزش ایران درحد فاجعه هست اما گرجستان اذربایجان ارمنستان وبسیاری ازکشورهای دیگه اصلیت ایرانی دارند به امید تشکیل امپراطوری بزرگ ایران
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    13 1
    آیا همین نسبت رو برای مقایسه بین اروپا و خودتون هم قبول دارید؟ اگر افتخار می کنید که تونستید بیشتر از کشورهای عربی مدال ببرید ، اون طرف قضیه رو هم نگاه کردید که هلند با 17 میلیون جمعیت 10 تا طلا برده و ایران با 85 میلیون جمعیت 2 تا اونم طلاهایی که کلی حرف و حدیث توش بود؟ انگلستان در مجموع 65 مدال برنده شده. آیا از تحقیر شدن خودتون توسط مجامع اروپایی هم استقبال میکنید؟
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 4
    خلاصه اش کنین که بهترین کشور اسلامی دنیا در المپیک شدیم. البته در خیلی موارد اولین کشور اسلامی دنیا هستیم مثل پرتاب ماهواره ، صنایع موشکی ، انرژی هسته ای و چرخه کامل تولید سوخت هسته ای ، فناوری بسیار مهم نانو ، تولید خودرو با موتورهای داخلی ، کشتی سازی ، صنایع نظامی ، اولین کشور اسلامی تولید کننده جنگنده با موتور جت کاملا داخلی ، تولید کامل همه نوع پهپاد پیشرفته ، تولید زیر دریایی و اژدر ، اولین تولید کننده واکسن کرونا در بین کشورهای اسلامی ، پیشرفته ترین بخش پزشکی در بین کشورهای اسلامی با اختلاف زیاد ، تولید لکوموتیو ، برتنرین رتبه علمی دنیا در بین کشورهای اسلامی....
    • علی IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      3 0
      اگه پیشرفته ترین بخش پزشکی مال ایرانه پس چرابالاترین مرگ ومیرکرونایی درخاورمیانه مال ایرانه؟
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    25 3
    امام صادق علیه السّلام فرمودند: هيچ كس نيست كه تكبّر ورزد، مگر بر اثر خوارى و حقارتى است كه در خود مى بيند. كافى، ج2، ص312، ح17
    • یاسین IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      7 0
      نازه نفست
    • NL ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      4 16
      امام صادق علیه السّلام در مورد نفاق و دو رويي برادران عصماني پرست جيزي نفرمودند؟
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    17 0
    انگلستان 10 میلیون جمعیتش از ما کمتره و در مجموع 65 تا مدال برنده شدن! مارو مسخره کردید؟
    • یاسین IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      5 0
      ایسلندو بگو از ما بالاست با ۳۰۰۰۰ جعمیت
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    9 10
    درود بر ایران و ایرانی آریایی برتر که همیشه پرچمش در دنیا بالاست و هیچکس حریفش نیست. بازم مثل همیشه در آسیا اولش شدیم. نه ترکیه وحشی مغول نه عربستانی های سوسمارخور نه صهیونیست های بچه کش جانی نه مصری های آفریقایی بدبخت نه بحرینی ها و قطری های ملخ خور نه اندونزی و مالزی عقب افتاده و نه هیچ خر دیگه ای جلوی ایران آریایی موفق نشد بازهم ما در آسیا اول شدیم و پیام صلح و انسان دوستی و برابری و حقوق بشر رو به گوش دنیا رسوندیم. درود بر ایران
    • BE ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      1 1
      مشکوک میزنی ، یعنی کلا خیلی تابلو هستی ، این حرفها از یک انسان نرمال بعیده خداوکیلی
    • BE ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      1 1
      اول فحش میدی بعدش پیام صلح و دوستی میفرستی ؟ حقا که تابلویی
    • BE ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      1 1
      قرص ها تو حتما بخور ، فرانکن اشتاین
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 0
      بلژیکی بعضی وقتا هم که چمد تا نظر پشت سر هم میذاری یادت میره وی پی انت روشنه و دستت رو میشه
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    13 0
    المپیک برای مدال فقط بوجود نیامد. برای رقابت و دوستی مردم ۵ قاره ایجاد شده. ادم های حقیر اینگونه مقایسه میکنند. با مقایسه شما امریکایی ها از همه مردم دنیا برتر هستند.
  • احمدظاهریان IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 2
    درود بر همه ورزشکاران عزیز ایرانی در این دوران سخت کرونا وتحریم‌های ظالمانه آمریکا دست مدال آوران و مربیان آنها درد نکند واقعا ایرانی غیرت وشهامت دارد اگر امکانات ترکیه و عربستان دست ما بود حتما خیلی بهتر مدال داشتیم
  • یاسین IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    9 10
    ترکیه برای اولین بار در المپیک توکیو سه یا چهار سال پیش سرمایه گذاری کرده در رشته های دومیدانی شنا و ژیمناستیک وغیره یعنی من خودم شاهد این مسئله ها در تلوزیون ترکیه بودم ده سال پیش هیچ برنامه ای علاقه ای نداشتن چندان اما حالا در المپیک آینده در پاریس خواهید دید جوجه چند تاست
    • BE ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      3 5
      ایران چهل ساله تحریمه ، ترکیه که هم از توبره میخوره هم از آخور ، آخه این چه مقایسه ای بود ، انگار آنتالیا خوش گذشته
    • IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      4 5
      شما ها برای پانترک بودن چی میگیرین ؟ ما کلی محدودیت داریم . ما در کشتی وزنه‌برداری ، شیرجه شنا و ... زنان اصلا نمیتونیم شرکت کنیم ، تازه یک نقره هم که در جودو از دست دادیم . در شنا در تیم آذربایجان یک زن ایرانی حضور داشت . پس وقتی خودتو برای ترکیه خفه میکنی اینها رو هم حساب کن !
  • ناصر IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    3 4
    در خصوص این جدول باید بگم کشور ترکیه در ژیمناستیک مدال برنز گرفت و شش نفر از آنها به فینال المپیک راه یافت .در رشته دومیدانی پنج نفر میلیمتری مدال رو از دست دادن.در رشته بوکس اولین بار طلا گرفتن .در طول تاریخ المپیک دو برابر ما مدال گرفتند.آدم خودش رو نمیتونه گول بزنه
  • DE ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 6
    خجالت نمیکشید جمهوری جعلی باکو را با ایران مقایسه می کنید؟!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    5 0
    به نظرم ترکیه از ما عملکرد بهتری داشت هم شمار مدال هاش بیشتر بود و هم شمار ورزشکاران سهمیه گرفته اش .
  • US ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    2 0
    تو کل مدال های المپیک ایران خیلی پایین تر از ترکیه است کل مدال هایالمپیک منظورمه در کل ادوار
  • US ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    1 0
    نمی دونم چه صیغه ایه شما همیشه ایرانو با آذربایجان و ترکیه مقایسه می کنید
  • امیر IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    سلام خدمت دوستان یه سوال دارم بهترین ادوار تاریخ المپیکمون در چه رتبه ای ایستاده بودیم؟
  • آریوبرزن IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    اگر هویت ملی ایران به معنای واقعی احیا بشه ، خیلی از مشکلات حل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس