کد خبر 1256807
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
تغییر کادر فنی تیم ملی تکواندو قطعی شد/ گزینه‌ها به خط شدند

حضور نفرات جدید در کادر فنی تیم ملی در حالی قطعی شده که بررسی نتایج تیم ملی تکواندو در بازی‌های المپیک در دستور کار فدراسیون قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، تیم ملی تکواندو ایران در بازی‌های المپیک نتیجه‌ای کسب نکرد و بدون مدال توکیو را به سمت تهران ترک کرد. بر همین اساس از هفته گذشته فدراسیون تکواندو بررسی دلایل افت تکواندو کشور بخصوص نتیجه ضعیف در این بازی‌ها را آغاز کرد.

کمیته فنی تاکنون دو بار تشکیل جلسه داده که بیژن مغانلو، فیض الله نفجم، سید نعمت خلیفه و هادی افشار در جلسه نخست، حسن ذوالقدر، هادی ساعی و یوسف کرمی هم در جلسه دوم به عنوان کارشناس حضور پیدا کرده و نقطه نظرات خود بیان کردند. جلسه‌ای دیگر تحت عنوان هم اندیشی با حضور برخی قهرمانان از جمله مجید افلاکی، بهزاد خداداد، مسعود حجی زواره، فرزاد عبداللهی، هادی افشار، بهنام اسبقی، امید غلامزاده به همراه مرتضی کریمی و محمدرضا زوار در برابر رئیس فدراسیون مشکلات تکواندو را بررسی کردند.

نکته مهمی که در سه جلسه تحت عنوان کلید واژه از سوی نفرات حاضر مطرح شد، حذف برخی نفرات از بدنه فدراسیون است که رد پایشان بر خلاف شرح وظایف در اغلب تصمیمات و مشکلات تکواندو دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ایران بالاتر از ترکیه، مصر، عربستان و آذربایجان/ بدون ورزشکار توریست هم می‌توان موفق بود! +جدول

از سوی دیگر با وجود آنکه هنوز خبری از نتایج این جلسات به صورت رسمی منتشر نشده، ولی به نظر می‌رسد تغییر کادر فنی قطعی شده و نفرات جدیدی مسئولیت هدایت تیم ملی را برعهده خواهند گرفت. مربیانی خود را در رسانه‌ها گزینه معرفی می‌کنند و با مربیانی هم تلویحاً مذاکره شده است.

روز گذشته و ساعاتی پس از پایان جلسه دوم کمیته فنی یکی از مربیان مطرح و فعال در لیگ کشور که نتایج خوبی هم با تیم‌های دانشجویان کسب کرده به دفتررئیس فدراسیون رفت و جلسه‌ای با سید محمد پولادگر داشت. البته این خود نکته مثبتی است که قرار است افراد جدید که اتفاقاً امتحان خود را به خوبی پس داده اند مسئولیت کار را برعهده بگیرند. ولی با همان ساختار و تفکر قبلی او نیز به مشکل برخواهد خورد. نکته دیگر اینکه اگر قرار است کادر فنی تیم ملی به این شکل انتخاب شود، تشکیل این دست جلسات چه توجیهی دارد.

برخلاف اداور گذشته که مسابقات تکواندو در روزهای پایانی المپیک برگزار می‌شد و به دلیل پایان بازی‌ها و فروکش کردن تب خبری آن، نتایج این رشته بیشتر دیده می‌شد. نمونه بارز آن المپیک ریو بود که انتقادات شدیدی متوجه فدراسیون شد. اما در توکیو شاهد برگزاری مسابقات تکواندو در روزهای آغازین مسابقات بودیم و به همان دلیل بخصوص طلای جواد فروغی که بازتاب گسترده‌ای داشت، ناکامی تیم ملی چندان دیده نشد، ضمن اینکه فراخواندن برخی از منتقدان و قهرمانان به جلسات جداگانه در داخل فدراسیون نقش مهمی در مدیریت رسانه‌ای موضوع داشت. به هر حال طی روزهای آینده وزیر جدید ورزش معرفی خواهد شد و خیلی از معادلات در ورزش کشور تغییر خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 0
    پولادگر رو برکنار کنید مهماندوست رو برگردونین همه چی درست میشه
  • امین IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 0
    چرا هادی ساعی با این همه افتخار سرمربی تیم ملی نمیشه. مگه از ساعی بالاتری تو تکواندو داریم
  • آریوبرزن IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    بنده با توجه به مطالعاتی که داشتم متوجه شدم که در راس فدراسیون تکواندو آقای پولادگر عملکرد ضعیفی دارند و متاسفانه با لجبازی با افراد اهل فن و بزرگان این رشته از جمله استادمهماندوست ضربات جبران ناپذیری به پیکره تکواندوی ایران زده است ، لطفا پولادگر را عوض کنید ، من نمیدونم چرا آقای داورزنی از ایشان مرتب حمایت می کنند.نخست وزیر ژاپن بخاطر عملکرد ضعیف خودش استعفاء میده ، ولی افرادی چون پولادگر عین خیالشون نیست که دل مردم به درد اومده و جگرشون خون شده ، پولادگر رو عوض کنید خواهشا ، ایشان به درد ریاست هیچ فدراسیونی نمی خورند و در نهایت میگم که دودش توی چشم ورزش ایران میره ، یه نفر رو پیدا نمی کنید که با ریاست پولادگر موافق باشه ، خواهش می کنم بس کنید ، رضا مهماندوست رو برگردونید که به کشورش خدمت کنه ، رضا مهماندوست و امثال ایشان از دست پولادگرها در عذاب هستند و نمی تونند کار کنند ، نجات تکواندو یعنی اینکه افرادی که خاک خورده تاتامی هستند در راس این رشته حساس قرار بگیرند ، یادش بخیر اون روزایی که با انثال مهماندوست قهرمان جهان می شدیم، فکر نکنید مردم درک نمی کنند ، مردم اوضاع فدراسیون تکواندو رو بهتر از خود شما می دانند و آنالیز می کنند ، با رفتن پولادگر و دار و دستش حال تکواندو خوب میشه....یاعلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس