کد خبر 1256215
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
اسرائیل

مشاور امنیت جدید رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به صورت غیرمنتظره به قاهره سفر کرد تا با رئیس اطلاعات مصر درباره اوضاع نوار غزه گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، «ایال هولاتا» مشاور امنیت جدید رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به قاهره سفر کرد.

در این سفر که «مئیر بن شبات» مشاور امنیت سابق رژیم صهیونیستی نیز حضور داشت جلسه‌ای با «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر برگزار شد.

بر اساس گزارش‌ها، مهمترین موضوعی که مورد بحث قرار گرفت، اوضاع در نوار غزه و مذاکرات تثبیت آتش‌بس پس از درگیری ۱۲ روزه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی بوده است.

این سفر کوتاه شش هفته پس از سفر کامل به سرزمین‌های اشغالی برای مذاکره درباره آتش‌بس اولیه صورت می‌گیرد.

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه پیش ایال هولاتا، رئیس سابق سازمان برنامه‌ریزی راهبردی و افسر سابق سرویس جاسوسی موساد را به عنوان مشاور امنیت این رژیم منصوب کرد.

سفر این مقام صهیونیستی به مصر در حالی صورت می‌گیرد  که منابع محلی فلسطین می‌گویند که رژیم صهیونیستی و مصر به طور عمدی عملیات بازسازی نوار غزه را به تأخیر انداخته‌اند و همین امر مقاومت فلسطین را به تشدید فشارها بر این رژیم از طریق ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین وادار کرده است.

وقت‌کُشی طرف مصری در مسئله بازسازی نوار غزه باعث نارضایتی گروه‌های فلسطینی شده است و در حالی که قرار بود هیأتی از وزارت کار، پیمانکاران و تجار غزه اواخر هفته گذشته به قاهره برود اما طرف مصری سفر این هیأت را تا اواخر ماه جاری میلادی به تعویق انداخته است.

«اسامه کحیل» رئیس انجمن پیمانکاران فلسطینی در غزه پیشتر از سفر هیأتی متشکل از ۱۶ نفر از بازرگانان و واردکنندگان به قاهره برای بررسی واردات مصالح ساختمانی به غزه خبر داده بود حال آنکه مسئولان مصری همچنان در برابر واردات این مصالح از طریق گذرگاه مرزی رفح مانع‌تراشی می‌کنند و دلیل آن هم توافق طرف مصری با رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بر جنبش حماس جهت موافقت با کاهش شروط خود در پرونده نظامیان اسیر اسرائیلی است.    

جنبش حماس از تابستان ۲۰۱۴ چهار اسرائیلی را به اسارت گرفته است که دو نفر از آن‌ها از نظامیانی هستند که در جنگ غزه مشارکت داشته و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس