حزب الله

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا و فتنه‌انگیزی مزدوران آن نمی‌تواند مقاومت را از مردم لبنان بگیرند.

به گزارش مشرق،   رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت هرگز از فتنه‌های استکبار و مزدوران آن در لبنان متاثر نمی‌شود.

به گزارش العهد، سید «هاشم صفی الدین» امروز در مراسم بزرگداشت یاد شهیدان «علی عصام شبلی» و «محمد علی ایوب» از اعضای جنبش حزب الله که هفته گذشته در این کشور توسط عناصر فتنه به شهادت رسیدند، در حسینه شهرک کونین در جنوب لبنان و در حضور خانواده‌های شهدا و شخصیت‌های لبنانی سخنرانی کرد.

سید صفی الدین تصریح کرد: هدف از فشار معیشتی، مالی و اقتصادی که بر لبنان وارد می‌شود، این است که جامعه ما را به جایی برسانند که فریاد برآورد و بگوید از این به بعد هیچ مبارزه یا مقاومتی نمی‌خواهیم، چیزی که هرگز در جامعه حسینی و مقاوم ما اتفاق نخواهد افتاد.

او افزود: ما کاملا به مردم و جامعه خود اطمینان داریم و مطمئنیم کسانی که خونشان را دادند و در طی چند دهه گذشته صبر و تحمل کردند، نمی‌توانند در برابر این دشمنان که جامعه و مقاومت و کشور پیروز و عزیز ما را هدف گرفته است تسلیم و ذلیل شوند.

این مقام حزب الله تاکید کرد: لبنانی‌ها باید این واقعیت را درک کنند که دشمنان کینه توز آنها به مکتب کفر و شرک تعلق دارند و جز با توکل به خدا و پیروی از اهل بیت نمی‌شود به رویارویی با آنها رفت؛ از همین رو باید به آنها گفت هر چقدر می‌خواهید ما را محاصره کنید، همان طور که با تسلیحات و تله‌ها  و فتنه انگیزی‌ها و فشارهای خود به ما حمله کردید؛ اما به هر روی، ما چون کوهی استوار در برابر همه این نقشه‌ها  و توطئه‌ها خواهیم بود و به چیزی که شما می‌خواهید نخواهیم رسید و رویای شما را برآورده نمی‌کنیم.

صفی الدین با اشاره به شکست آمریکا و عربستان سعودی در حمایت از برخی گروه‌ها در لبنان برای حمله به مقاومت و تضعیف آن گفت: عربستان ۲۰ میلیارد دلار طی سال های گذشته برای برخی لبنانی‌ها هزینه کرده و به نتیجه نرسیده است، زیرا این افرادی که در لبنان علیه مقاومت فعالیت می‌کنند، احمق‌هایی هستند که در راه باطل قدم گذاشته‌اند و باطل رسوا می‌شود.

این مقام حزب الله تصریح کرد: نظام سیاسی مورد حمایت آمریکا و عربستان سعودی است که کشور را خراب کرده و یک نظام اقتصادی فاسد را بنا گذاشت وسیستم بانکی را به گونه‌ای تشکیل داد که غارتگر اموال لبنانی‌ها باشد؛ بنابراین این سیستم حکومتی بوده که لبنان را از نظر اقتصادی و سیاسی نابود کرد در حالی که مقاومت، حافظ لبنان و فرهنگ، سلاح، شهدا و جانفشانی‌های آن بوده است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله با تاکید بر اینکه امروز مقاومت در اوج قدرت خود قرار دارد، گفت: پاسخ مقاومت به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی گواه آشکار این است که مقاومت هرگز متاثر از این فشارها نبوده و نخواهد بود و آیا هیچ انسان عاقلی پیدا می‌شود که از این به بعد به فکر این باشد که ما بدون قدرت و سلاح باشیم.

سید صفی الدین گفت: حقیقتی که از امروز به بعد باید گفت این است که ما تنها در برابر گروهی از لبنانی‌ها نیستیم که یک گزینه سیاسی اشتباه را انتخاب کرده‌اند؛ بلکه در برابر جمعی مزدور آمریکا هستیم که تحریک به طائفه‌گری و فتنه انگیزی می‌کنند تا اهداف آمریکا و اسرائیل در لبنان و منطقه محقق شود.

او افزود: این‌ها علاوه بر فتنه انگیزی در اینجا و آنجا از ریختن خون لبنانی‌ها و فتنه انگیزی میان آنها هم خسته نمی‌شوند. آنها لبنانی‌ها را گرسنه نگاه داشتند، زیرا این آمریکاست که لبنان را محاصره کرده و علیه این کشور توطئه کرده است. این آمریکاست که مانع رسیدن ارز به کشور می‌شود.

این مقام حزب الله گفت: لبنانی‌ها باید بدانند که دشمن واقعی امروز آنها آمریکاست که در پس اسرائیل و محاصره لبنان و داعیان فتنه در لبنان است و ما در لبنان در برابر این دشمن آمریکایی خبیثی هستیم که می‌خواهد مقاومت و لبنان و قدرت و آزادی آن را نابود کند.

سید صفی الدین با تاکید بر اینکه کسانی که تصور می‌کنند ما عرصه را برای آمریکا و مزدورانش در لبنان خالی می‌کنیم، سخت در اشتباهند، گفت: ما و جوانان و مبارزان ما و زنان و مردان ما و همه مقاومت ما در صحنه باقی خواهیم ماند و با دشمن اسرائیلی و استکبار آمریکایی و مزدوران اسرائیل و آمریکا در لبنان مقابله می‌کنیم و به اذن پروردگار پیروزیم؛ کما اینکه در رویارویی‌های قبلی پیروز بودیم، چیزی که هیچ گاه در آن شک نداشتیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس