کد خبر 1256150
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
عراق

ائتلاف انتخاباتی «العقد الوطنی» به ریاست «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق با حضور چند حزب شیعه و سنی تشکیل شد.

به گزارش مشرق، ائتلاف انتخاباتی «العقد الوطنی» با حضور چند حزب شیعه و سنی با شعار عبور از دسته‌بندی‌های مذهبی و فرقه‌ای در عراق، تشکیل شد.

به نوشته وبگاه شبکه رووداو، حزب سنی «الحزب الاسلامی العراقی» به عنوان قدیمی‌ترین حزب اهل سنت عراق به همراه جنبش «عطاء» به رهبری «فالح الفیاض»، حزب «الثبات، «رجال العراق»، «وارثون» و «تیار الاصلاح الوطنی» از اعضای این ائتلاف هستند که قصد دارند در انتخابات ۱۰ اکتبر پیش رو شرکت کنند.

«فارس یونس» معاون دبیر کل «الحزب الاسلامی العراقی» به روداوونت گفت که جریان‌های سیاسی اهل سنت به دنبال ثبات هستند و ائتلاف گروههای شیعه و سنی یک پیام اطمینان‌بخش به مردم عراق است.

او هدف از تشکیل ائتلاف مذکور را دوری جستن از فرقه‌گرایی و به نمایش گذاشتن وحدت گروههای عراقی ذکر کرد.

این ائتلاف که ریاست آن را «فالح الفیاض» بر عهده دارد، در ۱۵ استان کاندیدا خواهد داشت و نمایندگان ائتلاف نیز با اکثر گروه‌های عراقی از جمله کردها رایزنی کرده‌اند تا آن‌ها را به حضور در ائتلاف ترغیب کنند، اما هنوز هیچ یک از احزاب کرد، پاسخی به این دعوت نشان نداده‌اند.

«حیدر التمیمی» عضو شورای رهبری جنبش عطاء نیز گفت که ائتلاف «العقد الوطنی» آماده استقبال از عضویت طرف‌ها و گروههای دیگر است و مشکلات عراق جز از طریق اتحاد همه گروههای برطرف نمی‌شود.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دیروز (شنبه) پس از برگزاری نشست با فراکسیونهای سیاسی این کشور گفت که انتخابات در همان موعد مقرر خود  یعنی در تاریخ ۱۸ مهمر ماه برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس