ثبات نرخ ارز در بازار؛ دلار ۲۵ هزار و ۲۵۵ تومان است

یک کارشناس اقتصادی گفت: برقراری حکمرانی ریال، مهار تقاضای سفته‌بازانه برای ارز و رصد و بازگرداندن ارزهای حاصل صادرات غیرنفتی به اقتصاد "سه اقدام اساسی" است که دولت می‌تواند بر روی آن تمرکز کند.

به گزارش مشرق، رسلان ظاهری با اشاره به اینکه،  تورم در اقتصاد ایران ۵۷ درصد است و نه ۴۴ درصد و علت اصلی آن جهش نرخ ارز و سقوط پول ملی است‌،گفت:  امیدواریم دولت سیزدهم آمارهای بانک مرکزی را از محرمانگی دولت روحانی بیرون بیاورد و منتشر کند تا کارشناسان اقتصادی بتوانند تحلیل‌های دقیق به دولت ارایه دهند.
وی افزود، آقای رییسی در ۱۰۰ روز اول مسئله مهار نرخ ارز را به راس مسائل اقتصادی دولت بیاورد.  برای مهار تورم فزاینده در کوتاه مدت، راهی جزء مهار ارز و تقویت پول ملی وجود ندارد.
این کارشناس اقتصادی گفت:  کلیدواژه‌ها و "مصادیق اقتصادی" پرتکرار در بیانات رهبری در سال‌های اخیر؛ ۴۰ مرتبه نقدینگی، ۳۸ مرتبه "مسئله تقویت پول ملی"، ۳۴ مرتبه مهار قاچاق و سپس "رانت و فساد".
تاکید رهبر انقلاب بر لزوم "پیگیری مجدانه سیاست تقویت پول ملی" در حکم تنفیذ رئیس‌جمهور بی‌سابقه بود و برای دولت ایشان یک نقشه راه است.

وی همچنین گفت: برقراری حکمرانی ریال، مهار تقاضای سفته‌بازانه برای ارز و رصد و بازگرداندن ارزهای حاصل صادرات غیرنفتی به اقتصاد "سه اقدام اساسی" است که دولت می‌تواند برای تقویت پول ملی بر روی آن تمرکز کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    واقعا دیگه تحمل بیش از این را نداریم،مسوولین کشور باید بدانند که هیچ امیدی برای من جوان نزاشتید و ارزش پول ملی کشور ثروتمند ایران را به بی ارزش ترین پول دنیا تنزل دادید و جان بچه هایتان دیگه دست از بی ارزش کردن پول کشور بردارید .به جهت بی ارزش کردن پول ما،مردم کشورهای همسایه تمام اجناس و مواد غذایی ما را در حد رایگان و مجانی می خرند و می برند و مسوولین ما هم به افزایش صادرات افتخار می کنند و زن و بچه ما هم در حسرت دیروز می سوزند.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    انشالله با کمک خداوند و عنایات و رهبری امام زمان درشت پرده غیبت دولت ۱۳ موفق شود وپیشنهاد خوبی است که کارشناسان اقتصادی به تجزیه وتحلیل ان بپردازند تا انشالله پول ملی تقویت شود
  • محمد حسین دیرند IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اگر قراره به زور مثل دولت قبل کنترل بشه وبعد مهرش دستشون در بره اینکار شود متناسب با تورم قیمت از هم افزایش پیدا کنه به زور نگه داشتن وافزایش ناگهانی باعث سو استفاده عده ای خاص وخود تورم مضاعف میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس