کد خبر 1255827
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
قتل

تلاش‌های فرمانده انتظامی استان مرکزی برای بازداشت قاتل تحت تعقیب که کارگر یکی از مرغداری‌های حاشیه اراک را به گروگان گرفته‌بود با موفقیت به سرانجام رسید و متهم بازداشت شد.

به گزارش مشرق، ساعت‌۲۰ شامگاه پنج‌شنبه ۱۷‌تیر امسال به مأموران کلانتری وردآورد تهران خبر رسید زوج جوانی هنگام تفریح در تپه‌های اطراف بزرگراه خرازی در شمال غرب تهران جسد مرد جوانی را کشف کرده اند.

با اعلام این خبر تیمی از مأموران کلانتری به محل رفتند که در ته دره‌ای با جسد مرد جوانی روبه‌رو شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌بود.

بررسی‌ها حکایت از آن داشت زوج جوان در حال گرفتن عکس سلفی بودند که متوجه این جسد می‌شوند و موضوع را به اداره پلیس خبر می‌دهند.

همچنین در تحقیقات میدانی شاهدان اعلام کردند ساعتی قبل خودروی پژو پارسی راکه شیشه‌ها و داخل آن خونی بوده در حال فرار دیده‌اند.

استوری جنجالی

در حالی که تحقیقات برای شناسایی مقتول ادامه داشت بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون استوری قتل یکی از فن پیچ‌هایش را در اینستاگرام پخش کرد که بررسی‌های پلیس نشان داد، مقتول همان کسی است که چند روز قبل زوج جوان جسد او را در نزدیکی بزرگراه خرازی کشف کرده‌اند، اما تحقیقات حکایت از آن داشت وی بر خلاف اظهارات بازیگر معروف روحانی نیست و مرد جوان، مدیر شرکتی است که در خیابان ستارخان دفتر دارد.

با شناسایی مقتول، مأموران دریافتند مدیر شرکت از مدتی قبل با شوهر یکی از منشی‌هایش به نام پرویز اختلاف داشته‌است و همچنین مشخص شد پرویز خودروی پژو۴۰۵ دارد. بنابراین مأموران همزمان با تحقیق از منشی مقتول، پرویز را به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار دادند.

منشی مقتول گفت: شوهرم مدتی بود به من مشکوک شده‌بود و می‌گفت من با مدیر شرکت ارتباط دارم تا اینکه قرار شد آن‌ها روز حادثه درباره این موضوع با هم حرف بزنند و دیگر از آن‌ها بی‌خبر هستم.

دستگیری قاتل

پس از این مأموران تلاش زیادی برای دستگیری متهم فراری انجام دادند، اما دریافتند وی برای اینکه در دام مأموران گرفتار نشود هر روز مخفیگاه خود را تغییر می‌دهد.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت، مأموران پلیس شهرستان اراک به کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران اعلام کردند، شامگاه پنج‌شنبه مرد مسلحی که با اسلحه کلاشنیکف کارگر مرغداری را در یکی از روستاهای اطراف شهرستان اراک گروگان گرفته‌بود، دستگیر کردند که در بازجویی‌ها به قتل یکی از دوستانش در ۱۷‌تیرماه امسال در تهران هم اعتراف کرده است. بررسی‌ها نشان داد گروگانگیر مسلح همان قاتل فراری است که کارفرمای همسرش را به قتل رسانده بود.

مأموران پلیس اراک اعلام کردند متهم در بازجویی‌ها گفته‌است که به رفتارهای مقتول مشکوک بوده و احتمال می‌داده است که با همسرش ارتباط مخفیانه دارد و به همین خاطر با او قرار گذاشته و او را به قتل رسانده‌است.

بدین ترتیب با شناسایی هویت مرد مسلح تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی تهران به دستور بازپرس جنایی راهی اراک شدند تا متهم را برای تحقیقات به تهران منتقل کنند.

گروگانگیری مسلح

فرمانده انتظامی استان مرکزی درباره دستگیری قاتل فراری مسلح در یک مرغداری در اطراف اراک گفت: شامگاه پنج‌شنبه چهاردهم مردادماه، گزارشی از شنیده شدن صدای تیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان اراک به مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله تیمی از مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود: با حضور تیم گشت انتظامی در محل، یک‌دستگاه خودروی‌پژو پارس که آثار تصادف روی قسمت‌هایی از بدنه خودرو مشاهده می‌شد، به صورت بلاصاحب در اطراف روستا کشف شد و پیگیری موضوع از سوی مأموران انتظامی ادامه یافت تا اینکه بعد از گذشت ساعاتی از این موضوع، گزارشی دیگر از حضور مرد جوان مسلحی در یک مرغداری در حوالی اراک به پلیس گزارش شد و با احتمال بروز خطر برای کارگر مرغداری، بلافاصله تیم‌هایی تخصصی از مأموران پلیس برای بررسی موضوع در محل حضور یافتند.

وی ادامه داد: با حضور تیم‌های انتظامی در محل، مذاکره برای خلع سلاح جوان مسلح و دستگیری او آغاز شد و مأموران انتظامی در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که فرد مسلح، تحت تأثیر مصرف ماده‌مخدر شیشه قرار داشته و حالت روانی مناسبی ندارد و در چند روز قبل نیز یکی از دوستانش را در تهران به قتل رسانده‌است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: بدین ترتیب با توجه به وضعیت روحی قاتل مسلح، سه سناریو برای پلیس متصور بود، نخست آنکه متهم اقدام به خودزنی کند، یا آنکه برای فرار با مأموران انتظامی به صورت مسلحانه درگیر شود و یا اقدام به گروگانگیری کارگر مرغداری کند که با توجه به اهمیت موضوع، تلاش برای خلع سلاح و دستگیری متهم آغاز شد، اما نتیجه‌ای نداد و به همین خاطر برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکلات برای کارگر مرغداری و همچنین حفظ امنیت مأموران حاضر در این عملیات، شخصاً به محل اعزام شده و هدایت عملیات را در دست گرفته و مذاکرات با قاتل مسلح به صورت رودررو ادامه یافت تا اینکه پس از سه ساعت مذاکره این جانب با فرد مسلح، ابعاد فردی و شخصیتی، خانوادگی و روحیات مذهبی این فرد مورد تحلیل روانشناختی دقیق قرار گرفت و سرانجام فرد مسلح، قانع و یک قبضه سلاح جنگی کلاشنیکف خود به همراه ۶۵‌تیر جنگی را تحویل داد و تسلیم پلیس شد.

با انتقال فرد دستگیر شده به یگان انتظامی، متهم به قتل یکی از دوستان خود به علت برخی از اختلافات در حدود یکماه قبل در یکی از محله‌های تهران اعتراف کرد که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و با هماهنگی مرجع قضایی در حال سیر مراحل قانونی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    خوب خاک عالم به سرت خدابهت عقل داده اگر واقعا مطمن بودی که این مدیرفساد اخلاقی داره خوب خانمت نمی گذاشتی بره سرکار..واگرچیزی دیدی به قانون مراجعه وباسندومدرک ثابت می کردی نه ادم بکشی!؟هرچندکسانی که اعتیاد دارندکلان مغزشون تعطیل میشه وبه زمین وزمان وحتی سایه خودشون هم مشکوک میشن..وآخراین که اگرخانمی سنگین ومحجبه ورفتارسبکی ازخودنشان نده هیچ مردی جرعت نگاه کردن به خودش نمیده..وبهونه دست همسرخودش نمیده-
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    زن رو اعدام کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس