چین

نماینده چین در سازمان ملل با تاکید بر اینکه بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد، گفت که مداخله قدرت‌های خارجی در این کشور محکوم به شکست است.

به گزارش مشرق، «دای بینگ» نماینده چین در سازمان ملل اظهارداشت که دو دهه جنگ در افغانستان بار دیگر نشان داده است که بحران افغانستان هیچ راه‌حل نظامی ندارد و هرگونه مداخله قدرت خارجی در افغانستان محکوم به شکست است.

وی افزود که جامعه جهانی باید به جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و وقوع یک جنگ داخلی تمام عیار در افغانستان کمک کند.

دای تاکید کرد که نیروهای خارجی باید برای ترتیبات پسا خروج خود با دولت افغانستان مشورت کنند تا نسبت به یک انتقال آرام در این کشور اطمینان حاصل شود.

نماینده چین همچنین افزود که نیروهای خارجی باید با کشورهای منطقه شفاف‌تر باشند و از باقی گذاشتن مشکلات خود در افغانستان خودداری کنند.

وی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی برای تامین ثبات در افغانستان نیز از واشنگتن خواست تا بطور جدی نسبت به تعهداتش پایبند باشد و تلاش‌ها در این باره را افزایش دهد.

دای با اظهار اینکه راه‌حل سیاسی تنها راه رو به جلو برای افغانستان است، مخالفت پکن از ایجاد دولت در افغانستان از طریق زور را ابراز کرد و از آمادگی چین برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی خبرداد.

نماینده چین ابراز امیدواری کرد که طالبان و دولت افغانستان در مذاکرات انعطاف نشان دهند و در حین مدیریت به تفاوت‌ها به دنبال زمینه‌های مشترک باشند و هرچه زودتر نقشه راه صلح را ایجاد کنند.

این مقام چینی ادامه داد: ما مشتاقانه منتظر تولد دوباره افغانستان و ایجاد یک ساختار سیاسی گسترده و فراگیر هستیم که یک سیاست معتدل و پایدار اسلامی با تعهد به روابط دوستانه با همه کشورهای همسایه هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس