وضعیت وخیم بیمارستان‌های مشهد

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : سهامداران اصلی بیمارستان امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و سازمان همیاری شهرداری های استان البرز بوده و این بیمارستان متعلق به دانشگاه نیست.

به گزارش مشرق؛ در پی انتشار ویدئویی از بیمارستان امام خمینی(ره) کرج که در آن گفته شده است برخی تخت‌های این بیمارستان علی‌رغم تکمیل بودن تجهیزات، در پیک پنجم کرونا و در شرایطی که بیماران به این تخت‌ها نیاز دارند، مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، وزارت بهداشت اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن آن به این شرح است: این بیمارستان پیش از این متعلق به سازمان همیاری شهرداری کرج و سازمان بنیاد شهید بوده که مزایده گذاشته می‌شود و دو سال در اختیار بخش خصوصی بوده که ظاهرا به تعهدات خود عمل نمی‌کند و بیمارستان مجددا توسط مالکین اولیه پس گرفته می‌شود، منتهی پرونده قضایی و مشکلات آن بین هر سه در دستگاه قضایی در دست بررسی است.

در خیز پنجم همه‌گیری کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز طی نامه‌ای با توجه به کمبود تخت دانشگاهی در این استان و احتمال نیاز به تخت بستری از استانداری البرز درخواست کرده که در زمان پیک تخت‌های فوق، تحت اختیار دانشگاه صرفا جهت بستری بیماران کرونایی قرارگیرد و به مسئولین قضایی استان هم رونوشت داده شده است.

همچنین فتحی، رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به کلیپ منتشر شده از بیمارستان امام خمینی(ره) کرج اظهار کرد: سهامداران اصلی بیمارستان امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و سازمان همیاری شهرداری های استان البرز بوده و این بیمارستان متعلق به دانشگاه نیست.

به گفته او دانشگاه با تمام ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و کادر درمان خود، توانسته خدمات مطلوبی را به بیماران عزیز و مراجعین داشته باشد علی‌رغم اینکه موج پنجم بسیار شدیدتر از موج های قبلی بوده و در خدمات دانشگاه خللی نبوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: مکاتبات و پیگیری‌های لازم با مقامات استان برای اینکه بتوانیم از ظرفیت درمانی این بیمارستان در جهت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا استفاده کنیم، انجام شده است. امیدواریم موانع قانونی آن با همت مسئولان مربوطه رفع شود تا این بیمارستان نیز بعنوان پشتیبان دانشگاه قرار گیرد.

توضیحات وزارت بهداشت درباره بلااستفاده ماندن تخت و تجهیزات بیمارستان امام(ره) کرج  +سند

فتحی خاطرنشان کرد: اضافه شدن فضای درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) در شرایط کنونی بیماری کرونا حتی به صورت موقتی بسیار موثر خواهد بود و طی مکاتبه‌ای که دانشگاه با استانداری البرز در این خصوص انجام داده و پیشنهاد شده است تا در صورت نیاز و تا زمان فروکش کردن بیماری در استان، بیمارستان امام خمینی(ره) با تمام تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی بصورت موقت در اختیار دانشگاه قرار بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با در اختیار گذاشتن این بیمارستان به دانشگاه تا فروکش شدن موج پنجم بتوان به مدیریت هر چه بهتر تخت‌های بیمارستانی کمک کرد.

وی تاکید کرد: نیروهای بهداشت و درمان بیش از ۱۷ ماه در حال مبارزه بی‌امان با این بیماری در استان هستند و اکنون در موج پنجم کرونا و سویه جدید دلتا فشار و سختی زیادی را متحمل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر مشکلات این بیمارستان به صورت قانونی رفع شود و مردم استان بتوانند از ظرفیت درمانی این بیمارستان مثل گذشته بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ابراهیمیکا DE ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    عذر بدتر از گناه
  • مقدس IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    2 0
    یه مشت فاسد بی کفایت بی لیاقت در راس مدیریتی این نهادها هستند امکانات و اموال مملکت و ملت را فکر می‌کنند ارث پدرشان هست با تبانی به نام واگذاری به بخش خصوصی حیف ومیل می‌کنند . واقعا اینها را بدون درنگ بعنوان مفسد فی الارض باید محاکمه و مجازات کرد .
  • فاطمه IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    واقعا بیمارستان دولتی رو داشتن به بخش خصوصی می‌فروختند خجالت نمی‌کشید این سند بی لیاقتی مسئولینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس