کد خبر 1336932
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
هیئت پارلمانی امارات در کنست تشکیل جلسه داد

یک هیئت پارلمانی اماراتی برای اولین باردر تاریخ روابط بین دو طرف به فلسطین اشغالی سفر و با نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی ملاقات کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی کنست رژیم صهیونیستی در خبری در این زمینه نوشت: کمیته امنیت و سیاست خارجی به ریاست رام بن باراک امروز میزبان هیئت پارلمانی امارات بود.

ریاست این هیئت را علی النعیمی به عهده دارد که در این نشست گفت: ما در امارات به دنبال روابط فراگیر در تمامی سطوح و بخش‌ها با شما هستیم.

نعیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جنگ اخیر غزه از ما پرسیدند چه بر سر توافق خواهد آمد که من گفتم عقب گردی نخواهد بود و ما به جلو پیش خواهیم رفت ما نه تنها به دنبال تغییر روابط امارات و اسرائیل هستیم بلکه این کار را برای تمام منطقه می‌خواهیم، اما کسانی هم هستند که می‌خواهند بین ما جدایی بیاندازند و در راه رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند، پس ما هم باید برای اهداف خود بجنگیم، باید این راه را ادامه دهیم.

این سخنان در حالی از زبان نماینده پارلمان امارات اعلام می‌شود که در جنگ غزه دها زن و کودک بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

گفتنی است علی النعمیی یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های طرفدار سازش با رژیم صهیونیستی در امارات است.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت احارانوت هم در حاشیه سفر یتسحاق هرتزوک رئیس رژیم صهیونیستی به امارات متحده عربی و بعد از وی سفر بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم به بحرین از شکل‌گیری محور اسرائیلی ـ شورای همکاری با پوشش و حمایت سعودی خبر داد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان امضای قرارداد امنیتی بین بحرین و اسرائیل در بر گیرنده اختصاص بندری برای تبدیل شده به پایگاه نیروی دریایی اسرائیل در آب‌های خلیج فارس است که آمریکا نیز به طور مستقیم در آن مشارکت و حضور خواهد داشت.

گفتنی است با وجود تمامی تلاش‌های سازشکارانه محمد بن زاید و همراهی اش با خواسته‌های رژیم صهیونیستی، تل‌آویو همچنان حاضر به فروش گنبد آهنی به ابوظبی نبوده و علاوه بر آن مسئله لغو پروازهای مسافربری به دوبی را به دلیل عدم همراهی اماراتی‌ها با خواست‌های اطلاعاتی و امنیتی شاباک در دستور کار خود قرار داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس