کد خبر 1255654
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
شهرداری تهران نمایه

کرونا در حال جولان است و تهران در محاصره سویه دلتای کووید قرار دارد. شورای ششم تهران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. حالا اعضای شورا می گویند؛ تمهیدات ویژه ای جهت مقابله با کرونا در پایتخت دارند.

به گزارش مشرق، موج ۵ کرونا مدتی است که در کشور آغاز شده و سویه دلتای کووید ۱۹ نیز در حال جولان است.جدیدترین نقشه کرونایی کشور هم نشان می‌دهد از شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۳۳۶ شهر  از جمله تهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت فقط از ۱۴ تا ۱۵ مرداد امسال و طی ۲۴ ساعت، ۴۵۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۹۳ هزار و ۸۶ نفر رسید. همچنین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۹۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۳۸۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر رسید. همچنین ۶ هزار و ۲۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

پایتخت در محاصره «دلتا کرونا» است و بهشت زهرا (س) تهران نیز به دلیل افزایش آمار فوتی‌ها به حالت بحرانی درآمده است.مسوولان ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده اند؛ کرونای دلتا در ۲۹ استان کشور گسترش یافته و تخت های بیمارستانی کاملا پر است، این شرایط در حالی بوده که رعایت پروتکل ها در کشور به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است و دلتا، ویروس می تواند با قدرت سرایت بالا همه را مبتلا کند. یکی از مکان هایی که احتمال انتقال کرونا در آن زیاد است اتوبوس و مترو اعلام شده و شهروندان در شهرهایی مانند تهران همواره نسبت به این موضوع نگرانی و دغدغه داشته اند. 

برنامه ویژه شورای ششم تهران برای مقابله با کرونا

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای پنجم شهر تهران اعلام کرد: مشابه بسیاری از کشورهای دنیا اپیدمی کرونا طی دو هفته اخیر اوج گرفته و در تهران هم شدت یافته است. متأسفانه مرگ و میر ناشی از این بیماری به شدت افزایش یافته و بیمارستان‌ها نیز لبریز از بیماران کرونایی شده است. تعداد زیادی از مبتلایان هم به دلیل اینکه بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش ندارند، به صورت سرپایی در منازل تحت درمان قرار دارند و بالطبع با گسترش بیماری، مرگ و میر نیز شدت یافته است.

برنامه ویژه شورای ششم تهران برای مقابله با کرونا

شرایط به شدت بحرانی در بهشت‌زهرا (س)/کفن و دفن روزانه ۴۰۰ نفر

در بهشت‌زهرا شرایط به شدت بحرانی است و چنین وضعیتی تاکنون بی‌سابقه بوده، چرا که مرگ و میر ناشی از حوادث ، کهولت سن و سایر بیماری‌ها هم بطور معمول سبب مرگ و میر روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر است که اکنون بیش از ۱۸۵ فوت ناشی از ابتلا به کرونا ویروس بدان اضافه شده است و روزانه کفن و دفن نزدیک به ۴۰۰ فوتی را رقم زده است و به عبارتی حجم کار کارکنان بهشت زهرا دوبرابر شده بدون اینکه نیروی انسانی بدان اضافه شده باشد

برنامه ویژه شورای ششم تهران برای مقابله با کرونا

۳۶ هزار فوتی ناشی کرونا در پایتخت/افراد جوان و میانسال بیشترین متوفیان موج ۵ کرونا

از ابتدای کرونا تا امروز حدود ۳۶ هزار فوتی ناشی از این بیماری در سامانه بهشت زهرا به ثبت رسیده که در کل ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر از مردان تهرانی و ۱۴ هزار و ۴۵۰ هزار نفر از زنان تهرانی بدلیل ابتلا به کرونا ویروس جان باخته اندو اگر دقیق به این آمار و ارقام توجه کنیم جمعیت سالم یک شهر محسوب می‌شود که جان خود را ازدست داده اند.

 ویروس عجیب و غریبی که در حال جولان است

کرونای دلنا همچنان در حال جولان است و مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی معتقد است، دلتا یک ویروس عجیب و غریب است و هرکس ادعای سرما خوردگی کند، به او اعلام می کنیم حتما باید آزمایش دهد.

برنامه ویژه شورای ششم تهران برای مقابله با کرونا

وی بیان داشت: یکی از راهکارها، ادامه واکسیناسیون است. بسیاری مردم اعلام می کنند با تزریق واکسن هم به کرونا مبتلا می شوند و حتی پرسنل پزشکی که واکسن های مختلفی زده اند، به بیماری مبتلا شده اند ولی این افراد به صورت سبک مبتلا شده اند و کارشان به مرگ نکشید.

مردانی افزود: در این مرحله، رعایت پروتکل ها از مرحله نخست بسیار مهم تر است. چون این ویروس بدین گونه است که اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا شود، دیگران قطعا می گیرند.  شدیدا توصیه می کنم مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

تمهیدات ویژه‌ شورای ششم جهت مقابله با کرونا

درباره برنامه شورای ششمی ها در پایتخت به سراغ علیرضا نادعلی عضو شورای ششم رفتیم. وی در این باره، گفت: شورای ششم شهر تهران تمهیدات ویژه‌ای جهت مقابله با کرونا در پایتخت اتخاذ خواهد کرد و حتما در جلساتی که بزودی در صحن شورا برگزار می‌شود این موضوع مورد بحث قرار خواهد گرفت.

برنامه ویژه شورای ششم تهران برای مقابله با کرونا

وی افزود: شهرداری تهران امکانات و تجهیزات خوبی جهت مقابله با کرونا دارد و با همکاری سایر مجموعه‌ها می‌توان شاهد مقابله با این ویروس بود.

زاکانی با معضلات نظام سلامت به طور ملموس آشناست

نادعلی بیان داشت: علیرضا زاکانی، شهردار جدید تهران پزشک است و با معضلات نظام سلامت به طور ملموس آشناست بنابراین مدیریت جدید شهری قطعا برنامه‌هایی جهت با مقابله با ویروس منحوس کرونا خواهد داشت.
وی افزود: قطعا در صورتی که شهرداری تهران درست پای کار آید که ان شالله چنین هم خواهد شد می‌توان شاهد پیشگیری و مقابله هرچه بهتر و جامع تر با کرونا بود.

بسته جدید با ابعاد مختلف جهت مقابله با کرونا و حمایت از شهروندان

سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران نیز درباره این موضوع گفت:  موضوع کرونا یک مسئله و مشکل جهانی است و فقط مختص ایران و یا تهران نیست. بیش از یک‌سال و نیم بیشتر است که مردم با این ویروس منحوس گرفتار شده‌اند و نه تنها شهرداری بلکه بسیاری از سازمان‌ها با همکاری یکدیگر می‌توانند برنامه‌های دقیق‌تر را ایجاد کنند. 

برنامه ویژه شورای ششم تهران برای مقابله با کرونا

وی گفت: تلاش می‌کنیم بسته جدیدی با ابعاد مختلف جهت مقابله با کرونا و حمایت از شهروندان در این شرایط سخت را داشته باشیم.

همکاری شورا با دولت جهت مقابله با کرونا

پرویز سروری نائب رئیس شورای ششم تهران نیز گفت: شورای شهر ششمین برنامه های جهت مقابله و پیشگیری از کرونا دارد و پس از اتمام جلسات ابتدایی و موضوع انتخاب رسمی شهردار قطعاً برنامه‌هایی برای مسئله کرونا خواهیم داشت.

وی افزود: پس از مشخص شدن ترکیب شورای شهر ششم و ایجاد کمیسیون سلامت و خدمات شهری برنامه‌هایی را جهت همکاری با دولت در جهت مقابله با کرونا اجرایی می کنیم و آمادگی های لازم در این زمینه وجود دارد.

امید تهرانی ها به شهردار پزشک پایتخت برای مقابله با کرونا

به گفته مسولان حدود نیمی از مبتلایان و متوفیان کرونا مربوط به تهران است. تهرانی که این روزها شاهد تغییر در مدیریت شهری بوده و شورای ششمی ها به جای شورای پنجمی ها فعالیت رسمی خود را اخیرا آغاز کرده اند. شهردار تهران هم در رای گیری استمزاجی علیرضا زاکانی انتخاب شده که بزودی در صحن علنی به صورت رسمی اعلام می شود. شهرداری که خود پزشک است و این امید را در شهروندان ایجاد کرده که بتواند راهکارهای بهتری برای اجرای مقابله با کرونا در سطح شهر اتخاذ کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس