انگلیس خواستار خروج اتباعش از خاک افغانستان شد

وخامت اوضاع امنیتی افغانستان در پی خروج غیر مسئولانه نظامیان خارجی از این کشور، وزارت خارجه انگلیس را بر آن داشت تا اتباع خود را از افغانستان خارج کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، همزمان با تشدید درگیری ها میان طالبان و دولت کابل، وزارت خارجه انگلیس با تغییر راهنمای سفر به افغانستان، از همه اتباع خود خواست که خاک این کشور را ترک کنند.

بیشتر بخوانید:

آغاز نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع افغانستان

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که در حال حاضر، بهتر است که اتباع انگلیسی با توجه به بدتر شدن اوضاع افغانستان، خاک این کشور را از طریق پروازهای معمول مسافری ترک کنند.

بیشتر بخوانید:

طالبان شهر زرنج مرکز استان نیمروز را تصرف کرد

همچنین از شهروندان انگلیسی خواسته شده در تماس با سفارت این کشور در کابل، برنامه سفر خود را قطعی کنند.

انگلیس در حالی نگران حال اتباع خود شده است که خروج غیرمسئولانه نیروهای بیگانه و در رأس آنها آمریکا از خاک افغانستان، عامل بی ثباتی در این کشور است. در ۲۰ سال گذشته، آمریکا و متحدان ناتو به بهانه حفظ امنیت و کمک به استقلال دولت و ارتش افغانستان، حضور نظامی در این کشور را توجیه کردند حال آنکه اکنون شاهد سقوط یک به یک شهرها و روستاهای افغانستان در نتیجه پیشروی های طالبان هستیم و از سوی دیگر، بخش هایی از افغانستان نیز به کانونی برای حضور داعش تبدیل شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • .. AU ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    یک لطف بزرگی بکن! کلا شرت رو از منطقه ما گم کن! هم خودت و هم کل نظام ها کافر و فاسد غربی ... بری که برنگری،که خود شما در اصل فاسدن زمین هستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس