کد خبر 12554
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۸

نمايشگاه گزيده قرآن‌هاي خطي و کارگاه‌هاي آموزشي از برنامه‌هاي سازمان اسناد و کتابخانه ملي در هفته کتاب خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و کتابخانه ملي، حامد ياري، مشاور رييس و مدير کل امور بين‌الملل و روابط عمومي سازمان اسناد و کتابخانه ملي با اعلام اين خبر گفت‌: 10 برنامه مختلف براي هفته کتاب سال جاري توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملي برنامه ريزي شده که از 23 تا 30 آبان برگزار خواهد شد‌.
ياري به برگزاري نخستين نمايشگاه اسناد کتاب و کتابخانه در کتابخانه ملي اشاره کرد و افزود‌: با توجه به نامگذاري نخستين روز هفته کتاب به نام «وحدت حول محور قرآن و عترت» نمايشگاهي از 23 آبان به مدت يک هفته از گزيده قرآن‌هاي خطي کتابخانه ملي برپا خواهد شد‌.
مشاور رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي همچنين از برگزاري مراسمي ويژه در پنجمين روز هفته کتاب که به عنوان «کتاب، کتابدار و کتابخانه» نامگذاري شده براي تقدير از کتابداران اين سازمان خبر داد‌.
مدير کل امور بين الملل و روابط عمومي سازمان اسناد و کتابخانه ملي به برگزاري چند کارگاه آموزشي ويژه اعضاي کتابخانه ملي در اين هفته اشاره کرد و افزود‌: در ايام اين هفته ضمن تکريم اعضاي کتابخانه ملي با اهداي شاخه گل، کارگاه‌هاي آموزشي با موضوعات «آشنايي با نگارش علمي»‌، «آشنايي با کتابخانه ملي و خدمات آن» و «جست‌وجوي منابع علمي رايگان از طريق موتور جست‌وجوي گوگل» در روزهاي 23 و 24 آبان برگزار مي‌شوند.
مشاور رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي با تاکيد بر لزوم تدوين برنامه‌هايي براي آشنايي کودکان با کتاب و کتابخانه در ايام اين هفته گفت‌: امسال کارگاه ويژه اي براي گروه سني 10 تا 15 سال با محورهاي کاغذ يار مهربان چگونه درست مي‌شود؟ چند ساعت با يک مرمت‌گر کتاب‌، آشنايي با صحاف کتاب و چند نکته در مورد نگهداري کتاب، روز جمعه 28 آبان تدارک ديده‌ايم تا کودکان و نوجوانان در اين روز به همراه والدين خود با حضور در کتابخانه ملي در اين کارگاه شرکت کنند‌.
وي برگزاري نشست نقد و بررسي وب سايت کتابخانه ملي کودکان و نوجوانان ايران با حضور ناشران و دست اندرکاران کتاب کودک را از ديگر برنامه‌هاي تدوين شده توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملي در حوزه کتاب و کتابخواني کودک و نوجوان در اين هفته عنوان کرد و افزود: اين برنامه روز پنج شنبه 27 آبان برگزار مي‌شود.
ياري از افتتاح پايگاه اينترنتي ايران شناسي و اسلام شناسي سازمان اسناد و کتابخانه ملي به زبان انگليسي در سومين روز اين هفته خبر داد و افزود‌: چند طرح مهم در حوزه خدمات فناوري اطلاعات سازمان از جمله طرح‌هاي مربوط به خدمات تحت وب OPAC شامل ارايه مستندهاي کتابخانه از طريق وب‌، ارائه ايزوي آنلاين و راه اندازي استاندارد Z 3950 در روز 27 آبان افتتاح خواهد شد.
مشاور رييس سازمان اسناد و کتابخانه ملي همچنين به برگزاري دهمين آيين بزرگداشت حاميان نسخ طي در روز 29 آبان اشاره کرد و افزود‌: اين آيين که از مهم‌ترين برنامه‌هاي سالانه سازمان اسناد و کتابخانه ملي است، امسال در هفته کتاب برگزار خواهد شد.
هجدهمين دوره هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران 23 تا 30 آبان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس