وزرای خارجه کره‌جنوبی و آمریکا گفتگو کردند

«چونگ اویی یونگ» و «آنتونی بلینکن» وزرای خارجه کره‌جنوبی و آمریکا در تماسی تلفنی پیرامون خلع سلاح اتمی کره‌شمالی گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، «چونگ اویی یونگ» (Chung Eui-yong) وزیر خارجه کره جنوبی و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی وی در تماسی تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت خارجه کره جنوبی امروز جمعه با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد که وزیر خارجه کره این کشور در این رایزنی تلفنی درباره تلاش ها برای تعامل با کره شمالی در حوزه‌های مختلف از جمله کمک‌های انسان دوستانه صحبت کردند.

بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی در ادامه اضافه کرد که وزرای خارجه دو کشور توافق کردند تا مباحثات دقیقی درباره همکاری با کره شمالی از جمله همکاری های انسان دوستانه برگزار کنند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: وزرای خارجه دو کشور توافق کردند که به هماهنگی اقدامات دیپلمات جهت حرکت به سوی هدف خلع سلاح هسته ای کامل و برقراری صلح پایدار در شبه‌جزیره کره ادامه دهند.

به گزارش مشرق، آمریکا با ترفندهایی از جمله نگرانی در مورد امنیت منطقه‌ای همپیمانان، لزوم تجهیز آنها به انواع و اقسام سلاح‌ها و جنگ افزارهای پیشرفته نظامی و نیز کمک های بشردوستانه، به دنبال بقاء در شرق آسیا است.

این در حالیست که ۳ دُور گفتگوی مستقیم میان سران آمریکا و کره شمالی در دوران ریاست جمهوری ترامپ با کارشکنی و اقدامات خصمانه واشنگتن به شکست منتهی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس