کد خبر 1255218
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
آمریکا موافق حق وتوی هند در شورای منیت نیست

واشنگتن از تلاش دهلی نو برای احراز حق وتو هند در شورای امنیت و افزوده شدن این کشور به فهرست اعضای دائم این شورا موافق نیست.

به گزارش مشرق، تارنمای خبرگزاری روسی اسپوتنیک با انتشار این خبر نوشت: از زمان انتخاب شدن «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در سال ۲۰۱۴ میلادی، دولت وی در صدد کسب کرسی دائمی شورای امنیت در سازمان ملل متحد است.

این رسانه روسی نوشت: اکنون آمریکا نسبت به این خواسته هند مبنی به حصول حق وتو دراین شوراف برخی ملاحظات دارد.

بنابراین گزارش «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دراین باره گفت:  آمریکا  از ایجاد اجماعی برای گسترش شورای امنیت برای هردو اعضای دائم و غیر دائم این شورا حمایت می کند، (اما) این امر نباید  از تاثیر گذاری و کارایی آن کاسته  و باعث دگرگونی در حق وتو  و یا افزایش (اعضای دارنده این حق) شود.

اسپوتنیک نوشت: سه دولت قبلی، دولت جرج دبلیو بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ نسبت به این درخواست هند نظر مساعد داشتند.

بنابراین گزارش، اکنون درباره نظر دولت بایدن به این خواسته طولانی مدت هند که آیا نظری مساعد دارد، این مقام وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: معتقدیم که یک شورای امنیت اصلاح شده (چیزی است) که متشکل از نمایندگان انتخاب شده،  موثر و  در راستای بهترین منافع آمریکا و  تمامی اعضای سازمان ملل متحد باشد و آمریکا به دنبال فرصتی  است تا از نزدیک با هند  طی هفته های آتی پیرامون شورای امنیت سازمان ملل کار کند.

اسپوتنیک افزود: از اول  ژانویه سال جاری میلادی هند دوره دو ساله عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل را آغاز کرد که این نخستین مورد در زمان نخست وزیر نارندرا مودی بعنوان نخست وزیر هند به شما رفته وهشتمین بار از زمان تاسیس شورای امنیت سازمان ملل متحد بدین سو به شمار می رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    ممنون از تیتر واقعا شورای امنیت همون شورای منّیت و خودخواهی و انحصار گراییست.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    4 0
    کلا حق وتو یک امر ظالمانه است .. هند به جای درخواست حق وتو ، خواهان حذف حق وتو باشد..
  • عضویت دائم کشورهای اسلامی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    2 0
    آلمان هم برای کسب عضویت دائم شورای امنیت خیلی تلاش می‌کند..... چند سال پیش حضرت آقا پیشنهادی مبنی بر عضویت ثابت یک نماینده از کشورهای اسلامی در شورای امنیت مطرح کرده بودند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس