کد خبر 1255065
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
تحلیل باخت حسن یزدانی در گفتگو با علیرضا حیدری

دارنده یک مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز جهان و یک برنز المپیک گفت: یزدانی در ثانیه‌های پایانی بد تصیم گرفت و به حریف فرصت زیرگیری داد.

به گزارش مشرق، علیرضا حیدری درباره باخت حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو، اظهار کرد: فکر می‌کنم حساسیت زیاد این مبارزه باعث شد هر دو کشتی‌گیر محتاط کشتی بگیرند. به لحاظ بدنی قدرت حریف بیشتر از یزدانی بود اما به لحاظ نفس هر ۲ پا به پای هم کار کردند. در مجموع هر دو شجاعانه کشتی گرفتند و مبارزه خوبی را شاهد بودیم.

دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، افزود: به نظر من یزدانی در ثانیه‌های پایانی بد تصمیم گرفت. او باید مثل تمام ثانیه‌های مبارزه به حریف می‌چسبید و همان تاکتیک را ادامه می‌داد، اگر هم می‌خواست فاصله بگیرد باید بیشتر فاصله می‌گرفت و مثلا یک متر از حریف فاصله می‌گرفت تا کشتی تمام شود نه اینکه در ۵۰ سانتیمتری او بایستد. او باید همانطور حریف را نگه می‌داشت و اجازه زیرگیری نمی‌داد اما تصمیم اشتباه باعث شد امتیاز از دست بدهد.

وی درباره عملکرد دیوید تیلور نیز گفت: تیلور خوب بود. به نظر من نباید روی برد یا باخت خیلی توجه داشته باشیم چرا که هر ۲ کشتی‌گیر خوب بودند. به هر حال کشتی بود و باید در آخر دست یک نفر بالا می‌رفت.

بیشتر بخوانید:

احتمال جریمه حسن یزدانی از سوی کمیته برگزاری بازی‌ها

حیدری درباره زیرگیری‌های متعدد حریفان از کشتی‌گیران ایران در مبارزه های مختلف، گفت: قبل‌تر ها خیلی بیشتر روی این موضوع کار می‌شد تا براحتی به حریفان زیر ندهیم اما الان این توجه کمتر شده است. به هر حال نمی‌توانیم پایمان را عقب بگذاریم اما باید راه را بر حریفان ببندیم و اجازه زیرگیری ندهیم. اطری، زارع و یزدانی دستشان را مستقیم روی کتف حریفان می گذاشتند، در حالیکه باید از زیر، دست‌های آن‌ها را مهار می‌کردند و اجازه زیرگیری نمی‌دادند.

ملی‌پوش اسبق کشتی ایران، درباره انتقادات نسبت به کادر فنی گفت: ما در بخش آموزش از رده‌های پایه دچار مشکلات اساسی هستیم. کشتی‌گیران ما از کودکی با برخی روش‌های غلط آموزش دیده‌اند و زمانیکه در میدان‌های حساس مثل المپیک قرار می‌گیرند، ناخودآگاه به همان شیوه عمل می‌کنند.کشتی‌گیران روس به روش‌ها و تکنیک‌های مختلف کشتی می‌گیرند و تکنیک‌های بنداز دارند اما بچه‌های ما با سیستم‌های غیرمتجانس که از کودکی فراگرفته‌اند رشد کرده اند و ملکه ذهنشان شده است. باید بهترین مربیانمان را در رده های پایه بکار بگیریم و استعدادیابی اصولی داشته باشیم اما الان همه می‌خواهند در رده بزرگسالان مربیگری کنند. باید به مربیان رده‌های پایه توجه ویژه داشته باشیم و آموزش های اصولی برای مربیان را در دستور کار قرار دهیم.

وی در پایان گفت: مثلا در همین مسابقه نیمه نهایی سنگین وزن، پتریاشویلی زیرهای ناقص از زارع می‌گرفت اما کشتی‌گیر ما خیمه زدن را بلد نبود. خیمه زدن روی حریف مخصوصا در سنگین وزن یک اصل مهم است اما کشتی‌گیر ما می‌خواست کنده حریف را بکشد که راه و رسم آن را نیز بلد نبود. باید روی مشکلات فنی خیلی بیشتر کار شود و در کنار آن توجه به آموزش اصولی در رده‌های پایه داشته باشیم تا کشتی ما رشد کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    3 1
    دقیقا، منم تعجب کردم از اینکه چرا یزدانی وایساده بود! خب معلومه حریف حمله میکنه.. در کل مهم نیست، غیرتش رو عشقه.
  • رضا IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    3 0
    تیلور چند بار روی زمین نشست و پا نداد اما یزدانی براحتی پا داد
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      1 0
      باید ضعف های فنی رو بپذیریم و برطرفش کنیم وگرنه با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه
  • حسین IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    کاش حسن یزدانی نفس کشتی خودش می‌گرفت و به حرفهای محمدی کوش نمی کرد چون محمدی به درد مربیگری نمی خوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس