کشتی

جنجال سیاسی و رسانه‌ای غرب در حمایت از ادعای دروغ حمله ایران به کشتی اسرائیلی در حالی است که هیچ‌یک از این‌ کشورها تاکنون کمترین واکنشی درباره اقدامات تروریستی اسرائیلی علیه ایران نداشته‌اند.

به گزارش مشرق، حواشی سانحه پنج‌شنبه هفته گذشته برای کشتی رژیم صهیونیستی در آب‌های دریای عمان همچنان با رجزخوانی و فضاسازی غربی‌ها علیه ایران بدون ارائه کمترین سندی ادامه دارد.

این فضاسازی با ورود احمقانه آمریکا و انگلیس به طور رسمی و در سطح وزرای خارجه به موضوع ابعاد گسترده‌تری یافت.

این تلاش که برای هدایت ماجرا به نقطه پاسخ متقابل به ایران در جریان بود با یک دروغ‌پردازی مضحک بزرگ‌تر در عصر روز سه‌شنبه ادامه یافت.

ادعای مراجع انگلیسی در خصوص ربایش یک کشتی نفت‌کش از سوی نیروهای وابسته به ایران و جنجال رسانه‌های غربی برای القاء وجود ناامنی در خلیج فارس پرده دیگری از نمایش ایران هراسی از سوی غربی‌ها طی چند روز اخیر بود.

در خصوص عملیات روانی صورت گرفته طی یک هفته گذشته که اهداف آن برای تهران کاملا مشخص است، نکات مهمی وجود دارد:

اول؛ فضاسازی غرب و رژیم صهیونیستی در مورد دست داشتن ایران در حمله به کشتی اسرائیلی و تهدید به پاسخ‌گویی با ایجاد جنگ روانی شدید و ارجاع موضوع به شورای امنیت در حالی صورت گرفت که با وجود هوچی‌گری گسترده، هنوز هیچ سند و مدرکی که بتواند ادعاهای مطرح شده را تایید کند ارائه نشده و حتی اسامی و تصاویر افرادی که ادعا شد در این حمله کشته شده‌اند منتشر نشده است.

دوم؛ در ماجرای سه‌شنبه، ابتدا با پمپاژ وسیع خبری و با عباراتی چون «گفته می‌شود و...»، مدعی شدند یک کشتی به مین خورده، سپس اعلام کردند که با پهپاد مورد هدف قرار گرفته و در انتها ادعا نمودند که ربایش صورت گرفته است.

روز چهارشنبه اما؛ انگلیسی‌ها بدون هیج توضیحی موضوع ربایش را رسما منتفی اعلام کردند.

در ادامه؛ این جنجال‌سازی شکست خورد و برای پوشاندن این افتضاح، شبه رسانه امنیتی «سعودی اینترنشنال» وارد عمل شد و با انتشار یک فایل صوتی بی‌نام و نشانی که اثبات کننده هیچ چیز نیست، مدعی ربایش و سپس رهاسازی کشتی توسط ایران شد!

حال آنکه؛ تاکنون حتی یک تصویر کوتاه ضبط شده با موبایل نیز در مورد حضور نیروهای ایرانی بر عرشه این کشتی منتشر نکرده‌اند تا ذره‌ای این سناریوی تخیلی را واقعی جلوه دهند.

رسانه‌های غربی حتی بر فرض صحت این سناریوی مضحک، توضیح نمی‌دهند که اگر ایران قصد ربایش داشته، چرا آن را رها کرده و اساسا هدف از ربایش و آزاد سازی کشتی چه بوده است.

سوم؛ اختلال در سیستم‌های ناوبری ۴ نفتکش دیگر هم‌زمان با فضاسازی دروغین پیرامون ربایش کشتی «اسفالت پرنسس»، نشان می‌دهد که  قرار بر این بوده که با اجرای سناریوی مفصل و عملیات روانی گسترده، ناامنی در خطوط کشتیرانی تجاری در خلیج فارس و دریای عمان به افکار عمومی القاء و مقصر آن ایران عنوان شود.

چهارم؛ این خباثت صهیونیستی، انگلیسی، آمریکایی در آستانه فرآیند انتقال قدرت در ایران، البته با افشاگری یک مقام امنیتی جمهوری اسلامی در مورد استقرار تیم سایبری موساد در امارات با هدف ناامن‌سازی منطقه کاملا افشاء شد.

اظهارات روز گذشته این مقام امنیتی نشان می‌دهد، هر چند مجموعه این اقدامات که در محور غربی، عبری، عربی در حال سازماندهی است با هدف بی‌ثبات‌سازی منطقه خلیج فارس دنبال می‌شود اما با هوشیاری جمهوری اسلامی، این اقدامات همچون گذشته راه به جایی نخواهد نبرد.

پنجم؛ همراهی برخی کشورهای غربی با بازی کثیف صهیونیست‌ها که با حماقت بلینکن و دومینیک راب به اوج خود رسید، در حالی با فریاد تامین امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم صورت گرفت که این کشورها تاکنون کمترین واکنشی در مورد اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، از جمله حمله به چندین فروند کشتی ایرانی، خراب‌کاری در داخل ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای ایرانی نداشته‌اند.

بر این اساس؛ بسیار واضح است که مجموعه این اقدامات از توطئه‌ای برنامه‌ریزی شده برای ایران‌هراسی و وارد کردن فشار به ایران برای امتیازگیری و تاثیرگذاری بر سیاست‌های منطقه‌ای ایران حکایت دارد، موضوعی که نه تنها دروغ بودن ادعاهای تیم بایدن درباره تغییر رویکرد خود نسبت به ایران را رسوا کرد بلکه نشان داد که غرب و رژیم صهیونیستی تا چه حد در مقابل پیگیری فعالانه راهبرد مقاومت فعال از سوی ایران دست و پا بسته شده‌اند.

منبع: نورنیوز

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    25 0
    حرکت غرب دراین مقطع بیانگر ناراحتیشان از کناررفتن عامل نفوذیشان در راس دولت ایران است
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    1 0
    موش های کثیف صهیونیست ...
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    این بازی کودکانه در جهت ایجاد جو نا امنی برای تآثیر گزاری بر موضوع تحلیف آقای رئیسی و کاهش حضور مقامات جهانی در این مراسم طراحی شد.
  • CA ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    خوی وحشی رژیم صهیونیستی فقط با بمب و موشک آرام میگید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس