کد خبر 1254839
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
غرب باید بداند ایران منتظر برجام نمی‌ماند

یک کارشناس مسئل سیاسی معتقد است باید به غربی‌ها نشان دهیم که ما منتظر برجام نمی‌مانیم چراکه در غیر این صورت بیشتر فشار می‌آورند.

به گزارش مشرق، محمد مرندی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "رویداد" با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در مذاکرات اظهار کرد: تا زمانی که آمریکا دریابد توقع ایران مبنی بر اجرای کامل برجام است، فرقی نمی‌کند که مذاکرات صورت بگیرد یا خیر.

وی افزود: در گذشته قرار بود ما امتیازاتی را بدهیم و طرف مقابل تحریم‌ها را بردارد ولی امروز چیز دیگری را طلب می‌کنند. امروز دیگر بحث برجام مطرح نیست و طرف مقابل می‌خواهد امتیاز دیگری را از ایران بگیرد.

بیشتر بخوانید:

امیدواری کاخ سفید برای سکو کردن برجام جهت ورود به سایر اختلافات با ایران

مرندی معتقد است برای ایران فرقی نمی‌کند که مذاکرات پا برجا باشد یا خیر چون ما زیر بار خواسته‌های دیگر نخواهیم رفت چون در غیر این صورت آمریکا ادعا می‌کند ما بدون زیر بار رفتن تعهدات، امتیازات بیشتری را گرفتیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با آمدن دولت جدید سیاست رسمی ایران فرقی نکرده است و دولت جدید هم همین اذعان را می‌کند با این تفاوت که دولت جدید پافشاری بیشتری برای اجرای برجام خواهد داشت که به نظرم منطقی است.

مرندی در پاسخ به این سوال رادیو گفت‌وگو، درباره موضع مذاکراتی ایران اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما باید به گونه‌ای باشد که گویی برجام از فردا اجرایی نمی‌شود و باید به غربی‌ها نشان دهیم که ما منتظر برجام نمی‌مانیم چراکه در غیر این صورت بیشتر فشار می‌آورند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ما باید درپی احیای ظرفیت داخلی و یافتن شرکای جدید باشیم، تصریح کرد: پس از امضای قرارداد با چین عده‌ای درپی آن بودند که ایران منزوی شود و آمریکایی‌ها تسلط بیشتری بر امور داشته باشند.

مرندی با اعلام اینکه پس از لو رفتن توافق در فضای مجازی مشخص شد که متن قرارداد حاوی مطلب خاصی نیست، افزود: اگر نام چین را حذف می‌کردیم و آلمان را جایگزین می‌کردیم، افرادی که می‌گفتند مملکت بر باد رفت، به به و چه چه می‌کردند.

وی اضافه کرد: از ابتدا مشخص بود پشت این قضیه، منزوی نگه داشتن ایران بود. حال آنکه تعداد چینی‌هایی که در امارات حضور دارند، صد برابر چینی‌های حاضر در ایران است.

مرندی افزود: زمانی که در ایران سیل آمد و حشدالشعبی برای کمک آمد، بسیاری داد و فریاد به راه انداختند که چرا عراقی‌ها وارد کشورما شده‌اند. این افراد با داوطلبانی که علیه داعش جنگیده‌اند مخالفت کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    15 0
    غرب باید بداند تا زمانی که تمام تحریم ها را در عمل لغو نکند، از مذاکره خبری نخواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس