کد خبر 1254824
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
هشدار درباره آوارگی ۸۰۰ هزار مهاجر یمنی از جنوب عربستان

به دنبال اقدامات اخیر ریاض علیه کارگران یمنی منابع درخصوص آوارگی ۸۰۰ هزار یمنی از جنوب عربستان هشدار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از عربی ۲۱، یک سند درخواست مقامات سعودی از کارفرمایان استان‌های جنوبی مبنی بر اخراج کارکنان یمنی فاش کرد که این تصمیم نگرانی در خصوص آوارگی صدها هزار کارگر یمنی در این مناطق را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

استقبال صنعاء از گفت‌وگو با ریاض برای رفع محاصره و توقف جنگ یمن

یک سند فاش شده تحت عنوان «صورتجلسه گزارش محرمانه» درخواست مقامات سعودی از شرکت‌های استان‌های «جیزان »، «عسیر» ، « الباحه »‌ و «نجران» را فاش کرد. بر اساس این درخواست کارگران یمنی به شعب دیگری در خارج از این مناطق انتقال می‌یابند و یا آنها در سایر شرکت‌ها به کار گرفته می‌شوند. درحالی‌که این شرکت‌ها می‌توانند این کارگران را اخراج یا اقامت آن‌ها را لغو کنند. همچنین این شرکت‌ها می‌توانند کارگران یمنی را به خارج از کشور برای مدت قانونی بفرستند.

این تصمیم نه تنها شامل پایان کار یمنی‌ها در مدت چهار ماه می‌شود ، بلکه اسکان یا تکمیل قرارداد مسکن برای آنها در این مناطق را نیز ممنوع می‌کند.

بسیاری از فعالان هشدار دادند که حدود ۸۰۰ هزار یمنی در استان‌های جنوبی عربستان با وجود شرایط جنگ در کشورشان با خطر اخراج روبرو هستند بدین ترتیب هشتگ «سعودی_ اخراج_یمنی‌ها» گسترش یافت.

پیش از این منابع آگاه گزارش دادند که مقامات سعودی ۴ ماه به شهروندان خود مهلت دادند تا کارگران یمنی در منطقه مرزی جیزان را اخراج کنند.

ناظران وضعیت یمن بر این باورند که اگر این خبر صحت داشته باشد پیش بینی می‌شود که عربستان سعودی از همکاری نزدیک یمنی‌ها با نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی - انصارالله - در مناطق مرزی نگران باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس