کد خبر 1254780
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
مسکن نمایه

آپارتمان‌های مسکونی بزرگ متراژ بخش عمده املاک عرضه شده از سوی سازندگان به بازار را تشکیل می‌دهد که تقاضای کمتری برای آن‌ها وجود دارد.

به گزارش مشرق، طی چندسال اخیر بخش زیادی از سازندگان به دلیل ضوابط و مقررات شهرسازی، تمایل بیشتری به ساخت آپارتمان‌های بزرگ متراژ پیدا کرده‌اند این در حالی است که در سمت تقاضا به دلیل کاهش قابل توجه قدرت خرید، تمایل بیشتری به خرید آپارتمان‌های کوچک متراژ وجود دارد. مشاوران املاک در محلات مختلف شهر تهران عنوان می‌کنند این وضعیت همچنان درباره وضعیت عرضه آپارتمان‌های مسکونی وجود دارد.

به این معناکه بخش عمده واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار که به تازگی تکمیل شده و نوساز هستند املاک بزرگ متراژ بیش از ۱۰۰ مترمربع هستند که با الگوی مصرف در شهر تهران تطابق ندارد. به‌طور معمول آپارتمان‌های کوچک‌تر از ۸۰ متر مربع با الگوی مصرف در تهران همخوانی دارد. شکاف زیادی میان بودجه موردنیازبرای خرید آن‌ها و همچنین قدرت خرید متقاضیان مصرفی وجود دارد.

با این حال یک بررسی میدانی میان واحدهای مسکونی عرضه شده به مناطق مختلف شهر تهران نشان می‌دهد: در عمده مناطق شهر تهران حتی در نیمه جنوبی شهر که عمدتا تقاضای مصرفی مخاطب اصلی خرید واحدهای مسکونی عرضه شده در آن‌ها هستند، بیش از ۱۰۰ مترمربع زیربنا دارند.

مشاوران املاک البته اظهار می‌کنند که سازندگانی که در این مقطع زمانی اقدام به عرضه ملک خود کرده‌اند تا حدودی روی قیمت پیشنهادی با خریداران انعطاف به خرج می‌دهند تا از این طریق بتوانند ملک خود را به فروش برسانند.

مظنه آپارتمان‌های ۱۰۰ متر به بالا در تهران

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    1 0
    بر پدر و مادر مسببین این قیمتها لعنت . هزار لعنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس