کد خبر 1254597
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
فولاد حریف استقلال در فینال جام حذفی؛ شگفتی‌سازی ملوان تکمیل نشد

فولاد خوزستان با عبور از سد ملوان انزلی برای اولین بار به فینال جام حذفی فوتبال ایران صعود کرد و حریف استقلال شد.

به گزارش مشرق، مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران از ساعت ۲۱ با برگزاری دیدار ۲ تیم فولاد خوزستان و ملوان بندرانزلی پیگیری شد که در پایان تیم خوزستانی در ورزشگاه فولادآرنا به برتری ۲ بر صفر دست پیدا کرد و راهی فینال شد.

هر دو گل تیم جواد نکونام در نیمه نخست به ثمر رسید. ابتدا وحید حیدریه بود که در دقیقه ۳۷ ضربه ایستگاهی‌ را از فاصله حدود ۴۰ متری به روی دروازه ارسال کرد و توپ بدون برخورد با هیچ بازیکنی وارد دروازه تیم میهمان شد.

در دقیقه ۴۴ همکاری دو بازیکن خارجی تیم میزبان منجر به گل دوم شد. پاس شیمبا در آستانه محوطه ۶قدم به آیاندا پاتوسی رسید و ضربه این بازیکن به آرامی به تور دروازه ملوان چسبید و فاصله دوبرابر شد.

شاگردان مازاریار زارع  چند موقعیت جدی در هر دو نیمه برای کم کردن فاصله داشتند اما بدشانسی مهاجمان این تیم و درخشش احسان مرادیان این اجازه را به تیم لیگ یکی نداد تا به بازی برگردد.

فولاد با پیروزی دو بر صفر مقابل ملوان به فینال جام حذفی در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ رسید و حریف استقلال تهران شد. دیداری که باید در روز هفدهم مردادماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به انجام برسد. در دیگر بازی مرحله نیمه‌نهایی شاگردان فرهاد مجیدی موفق شدند با نتیجه دو بر یک از سد گل گهر سیرجان بگذرند.

فولاد برای اولین بار موفق شد جواز حضور در فینال جام حذفی را به دست بیاورد. پیش از این از استان خوزستان تنها تیم شاهین اهواز فینالیست شده بود؛ تیمی که در سال ۱۳۶۸ به مقام قهرمانی رسید. ملوان هم موفق نشد برای هشتمین بار طعم حضور در دیدار پایانی جام حذفی را بچشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس